Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί γιατί δεν προηγήθηκε διάλογος

Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί γιατί δεν προηγήθηκε διάλογος

0

Εκπαιδευτικό συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε χθες και στην Ξάνθη από το Διδασκαλικό Σύλλογο και την ΕΛΜΕ. Συμπαράσταση εξέφρασαν φοιτητές που παραβρέθηκαν

 Αντιδράσεις για την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, την αξιολόγηση, την αύξηση του αριθμού μαθητών στις τάξεις

Με αντιρρήσεις για διατάξεις του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία, με διαμαρτυρίες κατά της εξ αποστάσεως σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και με απογοήτευση που για ακόμη μία φορά δεν ζητήθηκε η γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας, πριν τη νομοθέτηση νέων ρυθμίσεων για την Παιδεία, δάσκαλοι και καθηγητές από την Ξάνθη, συμμετείχαν χθες στο πανελλαδικό εκπαιδευτικό συλλαλητήριο.

Στην κεντρική πλατεία την Ξάνθης βρέθηκαν μέλη του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, της ΕΛΜΕ Ξάνθης, αλλά και φοιτητές σε ένδειξη συμπαράστασης στον αγώνα των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα προστασίας τηρήθηκαν σε κάποιο βαθμό, ενώ υπήρξε και μέριμνα για τήρηση αποστάσεων κατά τη διάρκεια της πορείας που ακολούθησε στο κέντρο της πόλης.

Δ. Ντούμος: «Η κυβέρνηση απαξιώνει την εκπαιδευτική κοινότητα, που δεν ρωτήθηκε πριν τη σύνταξη του νομοσχεδίου»

Αναφερόμενος στις διεκδικήσεις της διαμαρτυρίας, ο Δημήτρης Ντούμος, πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης εξήγησε ότι «εν μέσω της πανδημίας, πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε κάποιες ισορροπίες. Από την πρώτη στιγμή οι εκπαιδευτικοί, χωρίς προετοιμασία προσπάθησαν, λόγω των κλειστών σχολείων, να σταθούν με κάθε δυνατό τρόπο δίπλα στους μαθητές για να υπάρχει μία επικοινωνία και να γίνουν και κάποια μαθήματα. Δυστυχώς όμως, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εκμεταλλευόμενοι τα περιοριστικά μέτρα και τον εγκλεισμό, προχώρησαν στην κατάθεση ενός νομοσχεδίου, χωρίς καμία προηγούμενη συζήτηση ή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, δείχνοντας έτσι μία απαξίωση προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εκπαιδευτικούς» και πρόσθεσε: «το νομοσχέδιο αντίκειται στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και προωθεί το σχολείο της αγοράς, γιατί προσπαθεί να επιβάλει μια εξωτερική αξιολόγηση, με αποτέλεσμα οι γονείς να ψάχνουν σχολείο και να πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Επίσης, επιχειρείται η σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή νέων διακριτών αντικειμένων, πράγμα που αντιβαίνει στις αρχές της παιδαγωγικής και όλες τις επιστημονικές μελέτες, με την εισαγωγή των ειδικοτήτων, αγγλικών, φυσικής αγωγής και πληροφορικής. Μεγάλο αγκάθι είναι επίσης, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 24 άτομα, με δυνατότητα για προσαύξηση 10% πράγμα που σημαίνει συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, αλλά ακόμη και μετακινήσεις παιδιών σε όμορα σχολεία». Ακόμη, ο ίδιος μετέφερε τις αντιρρήσεις για την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τόνισε ιδιαίτερα ότι υπήρξε διαβεβαίωση ότι υπήρξε διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας, αλλά διαπιστώθηκε στην πρόσφατη συνάντηση της ΔΟΕ, ότι τέτοιο έγγραφο δεν υπάρχει. Σημείωσε ωστόσο ότι η ΑΠΔΠΧ δέχεται ότι μπορεί λόγω των εξαιρετικών συνθηκών να υπάρξει μία τέτοια μέθοδος, αλλά με προηγούμενη εκτίμηση αντικτύπου που δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς προετοιμασία τουλάχιστον ενός μήνα, όπως η Ιταλία ή η Ισπανία, που ακόμη δεν έχουν προβεί σε ενέργειες.

Επεσήμανε ότι προβλέπονται και κάποια θετικά, αλλά υπερκαλύπτονται από τα αρνητικά. Σημείωσε δε ότι, «είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, αλλά με σκοπό τη διαρκή και δημιουργική ανατροφοδότηση. Οι σύλλογοι διδασκόντων να είναι υπεύθυνοι και να υπάρχουν προγράμματα βελτίωσης, με προϋπόθεση την αντίστοιχη επιμόρφωση και τις κατάλληλες εκπαιδευτικές δομές».

Τέλος, σχολίασε, αναφορικά με τις αντιρρήσεις για το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, ότι η απόφαση αυτή αφορά μόνο στην κρίση της επιτροπής των επιστημόνων.

Σ. Ζήση: «Το υπουργείο πρέπει να ακούει τους εκπαιδευτικούς»

Από την πλευρά της η Σοφία Ζήση, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης σημείωσε: «η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχει στόχο την έκφραση αντίθεσης για τη νέα τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην εκπαίδευση, στα σχολεία. Είμαστε υπέρ του να ανοίξουν τα σχολεία, με προϋποθέσεις. Να τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας αυστηρά για την προστασία των παιδιών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. Είμαστε αντίθετοι με βιντεοσκόπηση που αποτελεί καταστρατήγηση των προσωπικών δεδομένων, αφού απευθυνόμαστε σε ανήλικα παιδιά. Για τα παιδιά που δεν μπορούν να βρεθούν στις τάξεις εναλλακτικά προτείνουμε οι μαθητές να παίρνουν το μάθημα σε φωτοτυπίες, σε κάποιο αρχείο, να έχουν επικοινωνία με τον καθηγητή, με τηλέφωνο ή ηλεκτρονικό μήνυμα, μέσω των συμμαθητών και ό,τι δεν καταλαβαίνει ο μαθητής, οι καθηγητές είναι πάντα στις επάλξεις, πρόθυμοι να προσφέρουν». Ως προς το νομοσχέδιο για την παιδεία επεσήμανε ότι κάποια σημεία είναι προς τη θετική κατεύθυνση και κάποια άλλα θέλουν οπωσδήποτε αλλαγή. «Το υπουργείο πρέπει να ακούει τους εκπαιδευτικούς», πρόσθεσε, «θέλει πολλές αλλαγές το νομοσχέδιο, αλλά όχι απόσυρση» και εξήγησε ότι μετά τη σύγκληση του συμβουλίου η ΕΛΜΕ θα είναι σε θέση να τοποθετηθεί πιο συγκεκριμένα.

Ν. Ανταμπούφης: «Επιστημονικά και παιδαγωγικά η ζωντανή αναμετάδοση δεν αποτελεί εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Ο Νίκος Ανταμπούφης, οργανωτικός συντονιστής του ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ στο πλαίσιο της κινητοποίησης τόνισε: «το θέμα των ημερών στον εκπαιδευτικό κόσμο είναι το ζήτημα της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων και σε αναμονή της ΥΑ, μας απασχολεί κι εμάς. Εμάς μας αφορά το επιστημονικό και εκπαιδευτικό μέρος της όλης πρόβλεψης και αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η ζωντανή αναμετάδοσης του μαθήματος δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ονομάζουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αυτό υποστηρίζεται από τη βιβλιογραφία όλα τα τελευταία χρόνια και επιπλέον αμφισβητείται η επιστημονική και παιδαγωγική αξία του όλου εγχειρήματος, μια και δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για μάθημα, εν είδει reality, δηλαδή, δε θα έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να παρεμβαίνουν, να συμμετέχουν, να συνδιαμορφώνουν μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές το κλίμα της τάξης».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΑΜΘ: 36.220.000 € η δημόσια δαπάνη από το ΥΠΑΑΤ για Νέους Γεωργούς

Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων θα ξεκινήσει την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και θα διαρκέσ…