39% η προσέλευση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων – 80% των καθηγητών –
Φέτος κανείς δεν θα μείνει από …απουσίες!
Μπορεί να ξεκινήσει και online διδασκαλία για τους απόντες – Δεν υπάρχει η υποδομή σ’ όλα τα σχολεία ούτε η βούληση των καθηγητών
«Κουδούνι» και για τους μαθητές των Γυμνασίων και όσους φοιτούν στην Α’ και β’ Λυκείου χτύπησε την Δευτέρα όμως τα απουσιολόγια στα γυμνάσια και Λύκεια της Ξάνθης ήταν γεμάτα απουσίες…
39% η προσέλευση των μαθητών Γυμνασίων αι Λυκείων – 80% των καθηγητών
Σε χαμηλά ποσοστά κυμάνθηκε η προσέλευση των μαθητών στα Γυμνάσια και στα Λύκεια του νομού μας. Άδειες οι αίθουσες και όχι μόνο λόγω μέτρων της απόστασης για τον κορωνοϊό!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας κοινοποίησε ο προϊστάμενος του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης Γιώργος Παπαθανασίου, το ποσοστό της προσέλευσης για όλες τις τάξεις των Λυκείων – Γυμνασίων της Ξάνθης ανήλθε στο 39% ενώ το ποσοστό των καθηγητών στο 80%. Η μεγαλύτερη διαρροή μαθητών παρατηρήθηκε στο Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο και στο 8ο Γυμνάσιο του Δροσερού. Αν εξαιρεθούν αυτά τα σχολεία τότε το ποσοστό είναι σαφώς βελτιωμένο στο 42%. Να σημειώσουμε πως η επεξήγηση βρίσκεται στο ότι στο Μειονοτικό φοιτούν πολλά παιδιά από τον δήμο Μύκης που «χτυπήθηκε» πολύ από τον κορωνοϊό και ανήκουν σε πολυπληθείς οικογένειες με αποτέλεσμα να υπάρχουν ευπαθείς ομάδες. Επίσης ένας άλλος λόγος είναι ότι στο Μειονοτικό δεν υπάρχει και ο απαιτούμενος χώρος για να τηρηθούν οι αποστάσεις. Σ’ ότι αφορά το Δροσερό, εκεί παρατηρείται μεγάλη διαρροή τέτοια εποχή και χωρίς τον κορωνοϊό πόσο μάλλον εξαιτίας αυτού!.
Φέτος κανείς δεν θα μείνει από …απουσίες!
Όπως ανέφερε ο κ. Παπαθανασίου αρκεί μια υπεύθυνη δήλωση του γονέα ότι ο λόγος απουσίας του μαθητή οφείλεται στην ύπαρξη μέλους ευπαθούς ομάδας ή ηλικιωμένου στην οικογένεια και χωρίς να απαιτούνται συγκεκριμένες αποδείξεις για να είναι δικαιολογημένες οι απουσίες. Ωστόσο αυτές καταγράφονται αλλά δεν θα μετρηθούν στην προαγωγή των μαθητών, βεβαίωσε.
Δεν θα γίνουν ενδοσχολικές εξετάσεις – Βαθμοί από προφορικά και γραπτά του α’ και β’ τετραμήνου
Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι υπό τις παρούσες ειδικές συνθήκες την φετινή χρονιά δεν θα διενεργηθούν ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή των μαθητών. Ο βαθμός προαγωγής θα διαμορφωθεί από την απόδοση των μαθητών στα δύο τετράμηνα τα τεστ και τα προφορικά. Επιπρόσθετα να σημειωθεί ότι ο βαθμός της α΄και β΄λυκείου δεν συμμετέχει στον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ για την γ’ λυκείου δεν είναι ακόμη γνωστό το αν και σε ποιο βαθμό θα επηρεαστεί ο βαθμός πρόσβασης.
Δεν είναι υποχρεωτική η μάσκα στους καθηγητές – Τηρούνται οι αποστάσεις και η υγιεινή στις αίθουσες – Επιτήρηση στα διαλείμματα
Όπως επεσήμανε ο κ. Παπαθανασίου η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική από τους καθηγητές ή τους μαθητές την ώρα της διδασκαλίας αυτό όμως που είναι και τηρείται απαρέγκλιτα είναι οι αποστάσεις και η υγιεινή των χεριών. Σ’ ότι αφορά τα διαλείμματα υπάρχει επιτηρητής καθηγητής για να τηρούνται οι αποστάσεις. Επίσης σε κάποια σχολεία γίνεται και θερμομέτρηση αλλά όπως βεβαιώνει ο κ. Παπαθανασίου δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Αυτό που διαπίστωσε ωστόσο είναι πως τα παιδιά εκδήλωναν χαρά που επανήλθαν στην ρουτίνα του σχολείου αλλά και ήταν κάπως παράξενα καθώς όλοι μικροί και μεγάλοι έχουμε επηρεαστεί από την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση.
Μπορεί να ξεκινήσει και online διδασκαλία όπου είναι δυνατόν – Δεν υπάρχει η υποδομή σ’ όλα τα σχολεία ούτε η βούληση των καθηγητών
Χθες ήρθε και η οδηγία από το υπουργείο Παιδείας που δίνει την δυνατότητα με την χρήση εικόνας και ήχου η διδασκαλία που γίνεται στην αίθουσα να την παρακολουθούν και οι μαθητές που απουσιάζουν. Όμως αυτό δεν βρίσκει σύμφωνους όλους τους καθηγητές καθώς σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων θεωρούν ότι είναι παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων και ότι αυτό το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον τους. Επίσης όπως αναφέρει ο κ. Παπαθανασίου υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες καθώς σ’ όλες τις αίθουσες δεν υπάρχουν υπολογιστές αλλά και όλοι οι καθηγητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση τους ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν, γεγονός που καθιστά την επιμόρφωση αναγκαία ωστόσο δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος δεδομένου ότι 12 Ιουνίου ολοκληρώνεται το μαθητικό έτος.