Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δίγλωσσα νηπιαγωγεία: Συνεχίζουν τον ίδιο «χαβά» οι φορείς της μειονότητας

Δίγλωσσα νηπιαγωγεία: Συνεχίζουν τον ίδιο «χαβά» οι φορείς της μειονότητας

0

Αντιδράσεις από 4 συλλόγους στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας – Ζητούν τουρκικά αντί για αγγλικά στα νηπιαγωγεία

 

Πρόεδρος Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, Χ. Μπαλτατζή: «Είναι ένα πάγιο αίτημα της μειονότητας αλλά συστηματικά αγνοείται από την πολιτεία»

Πρόεδρος Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης. Δ. Ντούμος: «Φυσικά και είμαστε αντίθετοι με τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία με την τουρκική»

 

 

Αντιδράσεις προκαλεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου που μετά την διαβούλευση παίρνει τον δρόμο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.  Οι αντιδράσεις ωστόσο προέρχονται από διαφορετικούς φορείς,  για διαφορετικούς λόγους και διαφορετικές αφετηρίες, συγκλίνουν όμως στο ότι είναι ένα νομοσχέδιο που δεν αναβαθμίζει ουσιαστικά το σχολείο.

Αντιδράσεις από 4 φορείς της μειονότητας – Ζητούν τουρκικά αντί για αγγλικά στα νηπιαγωγεία

Παρέμβαση από 4 φορείς με αφορμή πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, βάσει του οποίου εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση με την αγγλική γλώσσα. Οι φορείς: «Κόμμα Ισότητας Ειρήνης & Φιλίας», ο «Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων», η «Πολιτιστική Εκπαιδευτική Εταιρεία Μειονότητας Δυτικής Θράκης» και ο «Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης», με κείμενό τους προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, το οποίο κοινοποιήθηκε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ανέφεραν ότι «τα εκπαιδευτικά δικαιώματα και η εκπαιδευτική αυτονομία της Μειονότητας διασφαλίζονται με τα άρθρα 40 και 41 της Συνθήκης της Λωζάννης. Κατά την υπογραφή της Συνθήκης το 1923, η εκπαίδευση των νηπίων δεν περιλαμβανόταν στα εκπαιδευτικά συστήματα των συμβαλλομένων κρατών και για τον λόγο αυτό στη συγκεκριμένη συνθήκη δεν συμπεριλήφθησαν ρυθμίσεις που θα εξασφάλιζαν δικαίωμα εκπαίδευσης των νηπίων της Μειονότητας στην μητρική τους Τουρκική γλώσσα. Παρόλα αυτά το άρθρο 40, με την προϋπόθεση της αυτοχρηματοδότησης, δίδει στη Μειονότητα την ευχέρεια και το δικαίωμα της δημιουργίας, λειτουργίας, διοίκησης και επιτήρησης, κάθε είδους σχολείων και συναφών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οποία θα μπορεί ελεύθερα να διδάσκεται η Τουρκική γλώσσα».

Πρόεδρος Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, Χ. Μπαλτατζή: «Είναι ένα πάγιο αίτημα της μειονότητας αλλά συστηματικά αγνοείται από την πολιτεία»

Μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης», κ. Χουσεϊν Μπαλτατζή υποστήριξε πως το αίτημα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία είναι χρόνιο και πάγιο για την μειονότητα: «Ζητάμε να ισχύει και για το νηπιαγωγείο ότι ισχύει για τις άλλες βαθμίδες της μειονοτικής εκπαίδευσης. Ζητάμε στα νηπιαγωγεία που είναι η βάση της εκπαίδευσης για τα παιδιά της μειονότητας να διδάσκονται στην μητρική τους γλώσσα την τουρκική. Από την βάση πρέπει να χτιστεί σωστά η μειονοτική εκπαίδευση.  Δεν έχουμε πρόβλημα και με την αγγλική που θέλει το υπουργείο αλλά ζητάμε πρωτίστως την τουρκική. Είναι ένα πάγιο αίτημα που βασίζεται στην συνθήκη της Λοζάνης αλλά συστηματικά αγνοείται από την πολιτεία. Η πολιτεία συνεχίζει να στρουθοκαμηλίζει σ’ ένα ρεαλιστικό αίτημα. Με αφορμή το νέο νομοσχέδιο κρίναμε σκόπιμο να ξαναθυμίσουμε και να ζητήσουμε δίγλωσσα νηπιαγωγεία», τονίζει ο κ. Μπαλτατζή. Ερωτηθείς για το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε για δύο χρόνια στα νηπιαγωγεία της Ξάνθης και της Ροδόπης που προέβλεπε την διδασκαλία στην μητρική γλώσσα ο κ. Μπαλτατζή το χαρακτήρισε «μεσοβέζικη λύση που τον βρίσκει πλήρως αντίθετο: «Ήταν ακόμη μια αλχημεία κι αυτές μας έχουν κουράσει. Υποτιμούν την νοημοσύνη μας». Τέλος σ’ ότι αφορά τις τρεις διαφορετικές εθνικές καταβολές της μειονότητας ο κ. Μπαλτατζή υποστήριξε πως: «Η πολιτεία δίνει έμφαση σ’ ότι αφορά τους Ρομά ή τους Πομάκους και αγνοεί οτιδήποτε είναι τουρκικό», ενώ εξέφρασε την δυσαρέσκειά του που δεν προσκλήθηκε κανείς φορέας της μειονότητας στην επίσκεψη της προέδρου της Δημοκρατίας στην Ξάνθη.  Να υπενθυμίσουμε ότι η  ΠτΔ επισκέπτεται σήμερα το Γυμνάσιο – Λύκειο της Γλαύκης.

Πρόεδρος Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης. Δ. Ντούμος: «Φυσικά και είμαστε αντίθετοι με τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία με την τουρκική»

Τις αντιρρήσεις επί του νομοσχεδίου αλλά με διαφορετική προσέγγιση εκφράζει ο πρόεδρος του Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος: «Είμαστε αντίθετοι με την σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου και αυτό επιχειρείται με την εισαγωγή δράσεων στην αγγλική γλώσσα. Το νηπιαγωγείο δεν έχει διακριτά γνωστικά αντικείμενα αλλά παρέχει γενικές γνώσεις. Καλύτερο θα ήταν να βάλουν περισσότερες ώρες πληροφορικής ή ξένης γλώσσας στα Δημοτικά και να χορηγείται πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ή άλλων δεξιοτήτων. Φυσικά και είμαστε αντίθετοι με τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία με την τουρκική. Γενικά θεωρούμε ότι στο νομοσχέδιο είναι μια συρραφή από προηγούμενες διατάξεις άλλων κυβερνήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μια γενναία μεταρρύθμιση».

Ολοκληρώνοντας ο κ. Ντούμος μας πληροφόρησε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα που προαναφέρθηκε ολοκληρώθηκε και έχει δοθεί παράταση έως τις 30 Ιουνίου για την κατάθεση των εκθέσεων και των καταγραφών που έγιναν από τους συμμετέχοντες.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…