ΣΤΗΛΗ 52 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
Μετά τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαϊου 2019 και κυρίως από 01.09.2019, όταν και η δημοτική περίοδος εκκίνησε κανονικώς στους ΟΤΑ της Χώρας, επανεμφανίσθηκαν – χωρίς άλλωστε ποτέ να έχουν φύγει ! – τα πολλαπλά προβλήματα στην λειτουργία και στην συντήρηση των Σχολικών Κτιρίων των Δημοσίων Εκπαιδευτηρίων. Ο «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» με την απλή αναλογική του είχε φροντίσει να μην μπορούν να λειτουργήσουν οι εκλογικές πλειοψηφίες κατά την άσκηση της διοίκησης στα προβλεπόμενα στον Δημοτικό Κώδικα ΝΠΔΔ «Σχολικές Επιτροπές», οπότε σε όλη την Χώρα – και στην Ξάνθη! – γίναμε και γινόμαστε παρατηρητές και θεατές σκηνών απείρου κάλλους, μα και αδιεξόδων – τελικώς σε βάρος των ίδιων των παιδιών μας.
Και ποίες είναι τέλος πάντων οι σημερινές βασικές τουλάχιστον αρμοδιότητες των Σχολικών Επιτροπών; Η πληρωμή των εισφορών, των μισθών, των αποζημιώσεων των καθαριστών και των καθαριστριών των Σχολείων, η κάλυψη των λειτουργικών δαπανών (ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνα, διαδίκτυο, φυσικό αέριο ή πετρέλαιο θέρμανσης) η αποκατάσταση ζημιών και η συντήρηση των κτιρίων, η εκμίσθωση σχολικών κυλικείων : δεν τα λες και λίγα! Από την συμπυκνωμένη πια διοικητική εμπειρία της περιόδου από τον Ιούλιο 2019 προβάλλει ως μόνη διέξοδος η ανάληψη της διοικητικής πρωτοβουλίας για την αναθεώρηση, τον εκσυγχρονισμό και την απλούστευση της ίδρυσης, οργάνωσης και λειτουργίας των ανά Δήμο της Χώρας Σχολικών Επιτροπών είτε Ενιαίων είτε Σχολικών Επιτροπών Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και της προσθήκης και απονομής σε αυτές νέων και περισσότερων σχολικών αποφασιστικών και γνωμοδοτικών αρμοδιοτήτων.
Το σημερινό δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο [ενδεικτικώς : (1) άρ. 52 Ν.1566/1985 (Α’ 167), (2) άρ. 113 παρ. 6 περ. α’ και β’ Ν. 1892/1990, (3) άρ. 5 Ν.1894/1990, (4) άρ. 239, 240, 241, 243 Ν. 3463/2006 (Α’ 114), (5) άρ. 103 Ν. 3852/2010 (Α’ 87), (6) άρ. 6 παρ. 1 Ν.4623/2019 (Α’ 134), (7) ΥΑ Υφυπουργού Εσωτερικών 63967/13.09.2019 (Β’ 3537)] μάλλον υποτιμά, παρά αναδεικνύει τον ρόλο των Σχολικών Επιτροπών στην σχολική διαδικασία, ρόλο απαραίτητο και πολύ σημαντικό, καθώς και χώρο συνεργασίας των ΟΤΑ, των Εκπαιδευτικών και των Γονέων, ενώ η κατά περιεχόμενο συναρμοδιότητα με το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να αποδώσει πολύ θετικά αποτελέσματα στην προτεινόμενη σύνθετη διοικητική διαδικασία διυπουργικής συνεργασίας. Η προτεινόμενη νομοθετική και κανονιστική πρωτοβουλία στο ΥΠΑΙΘ δεν θα διαρκέσει άνω του ημερολογιακού διμήνου κατά τρόπο, ώστε προ του τέλους της τρέχουσας σχολικής χρονιάς να ανακοινωθεί η εξέλιξη στην Σχολική Κοινότητα.
Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Δικηγόρος ΔΣΑ παρ’ Αρείω Πάγω
Email : ioanniskymionis@yahoo.gr