Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Παραμουφτήδες- Πολιτικοί με θρησκευτική περιβολή και ξένα χρήματα

Παραμουφτήδες- Πολιτικοί με θρησκευτική περιβολή και ξένα χρήματα

0

Η Τουρκία κλιμακώνει την αντίδραση της στην διεθνή απομόνωση και αυτή η κλιμάκωση συμπεριλαμβάνει πλέον εμφανώς και την Θράκη. Είδα πρόσφατα βίντεο – ρεπορτάζ του τουρκικού καναλιού TRT με θέμα την «δήθεν» καταπίεση της θρησκευτικής ελευθερίας των μουσουλμάνων της δυτικής Θράκης. Η δημοσιογράφος επιθυμώντας να καταδείξει προσβολή των θρησκευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας από το ελληνικό κράτος ήρθε στη Θράκη και ζήτησε τη γνώμη των αυτοαποκαλούμενων «εκλεγμένων» μουφτήδων της Ξάνθης και της Κομοτηνής.

Η εύλογη ερώτηση είναι, γιατί τώρα; Η απάντηση είναι γιατί, απέναντι στον βασικό αντίπαλο που είναι η Ελλάδα, η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης αποτελούσε τον εύκολο στόχο και προκειμένου να ανακινήσει την ένταση στην περιοχή, χρησιμοποιεί τα δύο πλέον πειθήνια όργανα της, ως εκφραστές της πλέον ανθελληνικής προπαγάνδας. Αφού επισκέφθηκαν τον Υπουργό Εξωτερικών της γείτονος και πήραν δήλωση στήριξης και προστασίας, γύρισαν στην χώρα μας για να εκτελέσουν το σχέδιο που αποφάσισε ο ηθικός και οικονομικός καθοδηγητής τους. Ανακάλυψαν καταπίεση θρησκευτικής ελευθερίας και επιχείρηση φίμωσης τους από πλευράς της ελληνικής πολιτείας. Η επιχείρηση κατασυκοφάντησης της Ελλάδας από δύο υποτίθεται, Έλληνες πολίτες, περιλαμβάνει παρόμοια βίντεο της παρακρατικής οργάνωσης Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης, που έχουν πλημμυρίσει το διαδίκτυο (FACEBOOK) στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα, που προβάλλουν ανάλογα ζητήματα καταπίεσης της μουσουλμανικής μειονότητας (τουρκικής όπως την αποκαλούν) επικαλούμενοι ψευδώς και υποκριτικώς την συνθήκη της Λωζάννης.

Η αλήθεια που αγνοεί σκόπιμα το ρεπορτάζ του ΤΡΤ είναι ότι στη Θράκη υφίστανται πλέον των 240 λειτουργούντα ιερά τεμένη για τους περί τις 100.000 μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες της περιοχής. Η αναλογία ιερών τεμενών προς μουσουλμάνους πλησιάζει το 1 προς 400 κατοίκους, αναλογία που είναι η μεγαλύτερη στην Ε.Ε. και πολύ υψηλή ακόμα και για τα πιο αμιγή μουσουλμανικά κράτη του πλανήτη. Στα τεμένη αυτά, όπου υπηρετούν περί τους 750 θρησκευτικούς λειτουργούς, μπορούν οι πιστοί να προσέρχονται ελεύθερα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, να προσεύχονται και να τελούν όλες τις λατρευτικές τους υποχρεώσεις, ακόμη και να παρακολουθούν μαθήματα κορανίου. Επίσης, η Θράκη αποτελεί τη μοναδική περιοχή στην Ε.Ε. που δίδεται στα μέλη της μειονότητας το δικαίωμα επιλογής του ιερού ισλαμικού νόμου (σαρία) για διαφορές οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου, δια του οποίου γίνεται σεβαστή η μακραίωνη δικαιοδοτική διάσταση της ιερής θρησκευτικής παράδοσης του Ισλάμ, κάτι που αναγνωρίστηκε και από το ίδιο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Επιπλέον, η Ελληνική Πολιτεία δίνει τη δυνατότητα σε Ιεροδιδασκάλους ισλαμικής θρησκείας να διδάσκουν το Ιερό Κοράνιο στους μαθητές των δημοσίων σχολείων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στο μάθημα των θρησκευτικών, καθώς και να εκτελούν θρησκευτικά καθήκοντα και μαθήματα κορανίου στα τεμένη της δυτικής Θράκης. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η λειτουργία 2 δημόσιων μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων σε Ξάνθη και Κομοτηνή, τα οποία λειτουργούν όπως τα αντίστοιχα εκκλησιαστικά σχολεία παρέχοντας υψηλού επιπέδου θρησκευτικές σπουδές και χορηγώντας ισότιμη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να λησμονείται η λειτουργία Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, η οποία παρέχει ανώτατες ισλαμικές θεολογικές σπουδές (επιπέδου Μέκκα) και στην οποία οι μαθητές της μειονότητας μπορούν να εισέρχονται με την προνομιακή ποσόστωση του 0,5% – όπως σε κάθε πανεπιστημιακή σχολή της Ελλάδας, ρύθμιση η οποία έφερε την Ανώτατη εκπαίδευση κοντά σε όλα τα παιδιά της μειονότητας που αντιμετωπίζουν αντικειμενική δυσκολία στην χρήση της ελληνικής γλώσσας.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των δημοσίων εκπαιδευτηρίων στη Θράκη έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους τις εορτές και τις αργίες του ισλαμικού ημερολογίου. Όλα όσα θρασύτατα υποστηρίζει το σχετικό βίντεο, προκαλούν την νοημοσύνη οποιουδήποτε καλόπιστου θεατή και δοκιμάζουν την υπομονή της ελληνικής πολιτείας απέναντι σε συμπεριφορές που πρακτορεύουν συμφέροντα άλλης χώρας.

Δε μας προκαλεί απορία, λοιπόν, το ότι η δημοσιογράφος δεν ζήτησε τη γνώμη των απλών μουσουλμάνων κατοίκων στη Θράκη για το αν και πόσο καταπιέζεται η πίστη τους. Δεν βρήκε να ρωτήσει κάποιο μουσουλμάνο συμπολίτη μας, μην τυχόν και εκτεθεί από την απάντηση. Προτίμησε μόνο τους ισχυρισμούς των αυτοαποκαλούμενων «εκλεγμένων» μουφτήδων της Θράκης, οι οποίοι αναφέρθηκαν μόνο στην «καταπίεση» που υφίστανται οι ίδιοι προσωπικά, όταν ως «καταπίεση» εκλαμβάνουν την εφαρμογή του νόμου όπως ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες. Λησμόνησε, βέβαια, να τους ρωτήσει σε ποια μουσουλμανική χώρα του πλανήτη εκλέγονται οι Μουφτήδες και, για να είμαστε πιο ακριβείς, θα έπρεπε να τους ρωτήσει αν όντως εξελέγησαν από το λαό, πότε έλαβαν χώρα τέτοιες εκλογές και με ποιο εκλογικό σύστημα, σε ποιους δόθηκε η δυνατότητα ψήφου, σε ποιους άλλους συνυποψήφιους δόθηκε η δυνατότητα εκλογής, πώς μετρήθηκαν οι ψήφοι δια ανατάσεως της χειρός, ποιος είχε την φαεινή ιδέα να διεξαχθούν εκλογές ερήμην του ελληνικού κράτους και σε ποιο τελικά νόμο προβλέπεται κάτι τέτοιο.

Ας μην γελιόμαστε. Το κανάλι, η δημοσιογράφος και οι δύο αυτοί αμφισβητίες του ελληνικού κράτους, έχουν μία και μόνο στόχευση. Δεν δίνουν δεκάρα για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας αλλά στοχεύουν στην εγκαθίδρυση μιας τουρκοεξαρτημένης ηγεσίας στην μειονότητα. Απόδειξη είναι η καταγραφή των δηλώσεων των δύο προσώπων και ειδικά αυτού της Ξάνθης (Μέτε). Με λίγη προσοχή θα διαπιστώσει ο θεατής του πληρωμένου βίντεο ότι ο αυτοδιορισθείς μουφτής Ξάνθης, δεν αναφέρεται στον εαυτό του ως “μουφτής”, αλλά ως “ηγέτης” της μειονότητας και κάνει λόγο για «σπουδή του ελληνικού κράτους να αφήσει την μειονότητα χωρίς ηγέτη». Λανθάνουσα γλώσσα λέγει την αλήθεια. Είτε το εκλάβουμε ως ολίσθημα της γλώσσας ή ως γνήσια έκφραση επιθυμίας ανάδειξής του σε θρησκοπολιτικό ηγέτη, το σίγουρο είναι ότι αποκαλύπτονται οι επιδιώξεις του που εκφεύγουν του πλαισίου αξιών ενός υποτίθεται, θρησκευτικού λειτουργού στο πλαίσιο μιας συντεταγμένης πολιτείας.

Τι λένε άραγε οι μουσουλμάνοι βουλευτές μας; Οι μουσουλμάνοι δήμαρχοι; Αποδέχονται άραγε την προσπάθεια των δύο αυτών προσώπων να καθορίζουν μόνοι τους καθ’ υπόδειξη του τουρκικού κράτους, το μέλλον των μουσουλμάνων της Θράκης; Συμφωνούν με την χειραγώγηση της ψήφου με θεοκρατικού τύπου διλήμματα από αμφιβόλου ικανότητας και ποιότητας πρόσωπα που ενδιαφέρονται όχι για την πίστη αλλά απλά και μόνο για την δύναμη της εξουσίας που «καπελώνει» κάθε άλλη φωνή έκφρασης των μουσουλμάνων της Θράκης;

Πρόσφατα οι κάτοικοι του Κενταύρου έστειλαν ένα δυνατό μήνυμα ενάντια στην προσπάθεια επιβολής των επιθυμιών και εκλεκτών του παραμουφτή, ορίζοντας δικό τους ιμάμη στο τέμενος τους, μη αρεστό σε αυτόν. Τι θα κάνει το παρακράτος που κρύβεται πίσω από τον Μέτε; Ο χρόνος θα δείξει. Πάντως η εξωθεσμική επιβολή δύο επιβεβλημένων με τουρκική χρηματοδότηση δεν αρέσει στους μουσουλμάνους της περιοχής. Γιατί είναι άνθρωποι με αξιοπρέπεια και ελεύθερο πνεύμα που σέβονται και τιμούν το ελληνικό κράτος και όσα τους προσφέρει. Γι’ αυτό κλείνουν τα αυτιά τους σε όσα δυσφημιστικά για την χώρα, διακινούν και διαδίδουν τα δύο αυτά πρόσωπα. Κλείνουν τα αυτιά τους σε κηρύγματα διχόνοιας όπως αυτό πρόσφατα σε τέμενος της περιοχής να μην μιλούν ελληνικά στα παιδιά τους, να στηρίξουν τα δικά του φροντιστήρια κορανίου, τους δικούς του δασκάλους και  να τους δείρουν αν δεν μαθαίνουν στα παιδιά τους όπως πρέπει! Ανθέλληνες και μισαλλόδοξοι, θέλουν πιστούς φοβισμένους από την τουρκική ισχύ που οι ίδιοι απολαμβάνουν, να μη γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα, για να δυσκολεύονται να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία, πολίτες όχι ελεύθερους και ανεξάρτητους, ούτε σκεπτόμενους, να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που τους δίνει μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα.

Γι’ αυτό και η ελληνική πολιτεία πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει  σε όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, εμπιστευόμενη την ικανότητα τους να διακρίνουν και να εκτιμούν, σεβόμενη την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα τους όπως δεν κάνουν οι δύο αυτοί κύριοι, στους οποίους όμως οφείλει να δείξει ότι ο νόμος ισχύει για όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος και ότι όσοι παραβαίνουν το νόμο, αντιποιούμενοι ιδιότητα που δεν έχουν και διασπείρουν διχόνοια με ψευδείς ειδήσεις, υφίστανται τις συνέπειες. Τόσο απλά.

Στέργιος Γιαλάογλου
Δικηγόρος

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Στέργιος Γιαλάογλου
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …