Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Δεν εμποδίζει τον κάθετο άξονα η μελέτη για τις αρκούδες

Δεν εμποδίζει τον κάθετο άξονα η μελέτη για τις αρκούδες

0

Αυτό διαβεβαιώνει το μέλος του Δ.Σ. της Εγνατίας ΑΕ κ. Αντώνης Πασχάλης και δεσμεύεται ότι δεν θα καθυστερήσει το υπό κατασκευή έργο

«Καμπανάκι» από Ζαγναφέρη για τον κάθετο άξονα – Θεωρεί προσχηματική την αναγκαιότητα της μελέτης

Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2020 η δημοπράτηση του β΄τμήματος (Μελίβοια  -Δημάριο). Βρέθηκε χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα

 

 

Ερωτηματικά και ανησυχία σε κάποιους προκάλεσε η προκήρυξης από την Εγνατία Α.Ε. μιας μελέτης με προϋπολογισμό 350.000 ευρώ που αφορά το υπό κατασκευή α ΄τμήμα του κάθετου άξονα της Ξάνθης Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα αλλά κει το β΄τμήμα που συνδέει το Δημάριο με τα Μελίβοια. Η μελέτη αφορά παρακολούθηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων του έργου, (” Κάθετος άξονας 70 Εγνατίας οδού Τμήμα Μελιβοίων , Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα “) στα μεγάλα θηλαστικά και στα ενδιαιτήματα τους τόσο κατά την φάση της κατασκευής όσο και κατά την φάση της λειτουργίας του. Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι αν και κατά πόσο έργα τέτοιου βεληνεκούς ενώ ξεκινά η κατασκευή τους δεν έχουν ανάλογη μελέτη και ποια η αναγκαιότητα να γίνει τώρα και η ανησυχία έγκειται στο αν τελικά αυτή η μελέτη καθυστερήσει την ολοκλήρωση του έργου ή ακυρώσει  την δημοπράτηση του β΄ τμήματος.

«Καμπανάκι» από Ζαγναφέρη για τον κάθετο άξονα – Θεωρεί προσχηματική την αναγκαιότητα της μελέτης

Η ανησυχία και ο έντονος προβληματισμός εκφράστηκε από τον πρώην αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη επί των ημερών του οποίου δημοπρατήθηκε το α’ τμήμα του κάθετου άξονα. Σε σχετική ανάρτησή του στην προσωπική του  σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης αναφέρει χαρακτηριστικά: «ΟΤΑΝ Η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Διάβασα σήμερα μια διακήρυξη στον τοπικό τύπο της Εγνατίας οδού Α.Ε. σύμφωνα με την οποία αναζητείται μελετητής για την παρακολούθηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων του έργου, (” Κάθετος άξονας 70 Εγνατίας οδού Τμήμα Μελιβοίων , Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα “) στα μεγάλα θηλαστικά και στα ενδιαιτήματα τους τόσο κατά την φάση της κατασκευής όσο και κατά την φάση της λειτουργίας του.

Προϋπολογισμός 350.000 για μερικές σελίδες αντιγραφής μπλα ,μπλα μπλα μια χαρά είναι.

Ένα έργο για το οποίο αγωνίσθηκαν όλοι οι προηγούμενοι (Νομάρχες, Αντιπεριφερειάρχες , Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι ) έρχονται σήμερα διά της πλαγίας οδού ουσιαστικά να το ματαιώσουν. Τι άλλο αντιλαμβάνεστε όταν ο τίτλος αναφέρεται σε επιπτώσεις στο περιβάλλον ” κατά την φάση της λειτουργίας του “(και την φάση της κατασκευής)

Και αν δεν ματαιωθεί, η ολοκλήρωση του θα πραγματοποιηθεί με ορίζοντα δεκαπενταετίας.

Όπως διαπιστώνεται δέκα χρόνια κρίσης μάλλον δεν μάς άγγιξαν.

Αν και η σημερινή κυβέρνηση δεν σπάσει τα δεσμά με κάθε είδους γραφικότητες που κρατούν καθηλωμένη την χώρα στην υπανάπτυξη σωτηρία δεν υπάρχει.

Ζητάμε ενδιάμεσα μελέτη σε έργο που είναι κατασκευαστικά ολοκληρωμένο 50 % και μελετητικά 100%».

Δεν θα καθυστερήσει η μελέτη το κύριο έργο δεσμεύεται ο Α. Πασχάλης από την Εγνατία – Α.Ε. – Μέσα στο α. εξάμηνο του 2020 η δημοπράτηση του β΄τμήματος

Το «Ε» αναζήτησε την θέση του μέλους του Δ.Σ. της Εγνατίας ΑΕ κ. Αντώνη Πασχάλη ο οποίος έδωσε απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Ειδικότερα ο κ. Πασχάλης διαβεβαίωσε πως το έργο είναι τέτοιας κλίμακας που  έχει περιβαλλοντική μελέτη πολύ εξειδικευμένη: « Η συγκεκριμένη μελέτη που προκηρύχθηκε  δεν αφορά την αδειοδότηση του έργου αλλά την λειτουργία του και δεν πρόκειται να καθυστερήσει την ολοκλήρωσή του. Ακόμη και αν προτείνει κάποιες τροποποιήσεις οι παρεμβάσεις θα είναι σημειακές και όχι τέτοιας εμβέλειας ώστε να καθυστερήσει το έργο που έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Η Εγνατία έχει μεγάλη εμπειρία σε ανάλογα θέματα και έχει κάνει ανάλογες μετρήσεις για παράδειγμα στα Γρεβενά όπου έχουμε διελεύσεις αγρίων ζώων. Πρέπει να γνωρίζουμε τις οχλήσεις, τα σημεία των διελεύσεων ώστε να μειώσουμε τους κινδύνους και να έχουμε ασφαλείς δρόμους. Αυτό θα γίνει και στον κάθετο άξονα της Ξάνθης. Θα πρέπει να δούμε τι παρεμβάσεις χρειάζονται», σημείωσε ο κ. Πασχάλης.

Σ΄ότι αφορά την δημοπράτηση  του β΄τμήματος του κάθετου άξονα που αφορά τα Μελίβοια – Δημάριο ο κ. Πασχάλης είπε πως θα γίνει το α’ εξάμηνο του 2020 καθώς έχει βρεθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα – όπως είπε –  και επιφυλάχθηκε για  περισσότερες πληροφορίες εν ευθέτω χρόνω…

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στ. Κούλογλου: «Οφείλουμε να πούμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό, κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη επί ΣΥΡΙΖΑ»

Ο δημοσιογράφος και εκ νέου υποψήφιος ευρωβουλευτής, αυτή τη φορά με τη Νέα Αριστερά, παρε…