Δράμα η κατάσταση στα ξενοδοχεία της πόλης – Κάνουν όνειρα για κρατήσεις από την Ονειρούπολη της Δράμας – Κάποια ξενοδοχεία θα δουλέψουν το 3ήμερο του τουρνουά μπάσκετ
Πρόεδρος Ξενοδόχων Ξάνθης: «Χρειάζεται να δράσουμε όλοι μαζί στοχευμένα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας
Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜΘ, Α. Τσώνης: Η δική μας περιφέρεια έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά υστερούμε σε υποδομές»
Σε απόγνωση βρίσκονται οι ξενοδόχοι της πόλης και του νομού μας αφού οι κρατήσεις για τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς κινούνται σε πολύ χαμηλά ποσοστά τόσο στα ξενοδοχεία της πόλης όσο και στους ξενώνες της ορεινής περιοχής που παραδοσιακά αυτές τις μέρες έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Η θλιβερή διαπίστωση για άλλη μια χρονιά είναι πως ο νομός μας απουσιάζει από τον χάρτη των Χριστουγεννιάτικων προορισμών. Ιδιαίτερα για φέτος οι κρατήσεις είναι ακόμη πιο χαμηλές γεγονός που αποδίδεται ότι η …βαρυχειμωνιά της κρίσης συνεχίζεται χωρίς σημάδια… Άνοιξης.
Δράμα η κατάσταση στα ξενοδοχεία της πόλης – Κάνουν όνειρα για κρατήσεις από την Ονειρούπολη της Δράμας
Σύμφωνα με έρευνα του «Ε» στα πιο γνωστά και μεγάλα ξενοδοχεία της πόλης μας η κατάσταση είναι παντού ίδια. Αυτό που μας είπαν οι υπεύθυνοι είναι ότι δεν υπάρχει ζήτηση και ότι η πληρότητα είναι 25 – 30% ενώ οι κρατήσεις είναι μόνο για τις 2 – 3 μέρες Περιμένουν να επωφεληθούν από όσους δεν βρουν δωμάτια στην Δράμα που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα η Ονειρούπολη και υπάρχουν τέτοιες κρατήσεις. Επίσης κάποια ξενοδοχεία επωφελούνται με διανυκτερεύσεις γκρουπ από την νότια Ελλάδα που διοργανώνουν εκδρομές στην Τουρκία και κάνουν ενδιάμεση στάση στην Ξάνθη. Όμως κι αυτές έχουν μειωθεί από τον Οκτώβριο από την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Κάποια ξενοδοχεία θα δουλέψουν το 3ήμερο του τουρνουά μπάσκετ
Ένα τουλάχιστον ξενοδοχείο θα έχει πληρότητα στην πόλη μας και είναι αυτό που έχει κλείσει ο δήμος για την φιλοξενία των αθλητών που θα λάβουν μέρος στο 3ήμερο τουρνουά μπάσκετ από 26 – 28 Δεκεμβρίου στην πόλη μας. Μαζί μ’ αυτό ίσως επωφεληθούν και κάποια άλλα από τους γονείς που θα συνοδεύουν τους αθλητές.
Όπως γίνεται κατανοητό για να γίνει τουριστικός πόλος έλξης μια περιοχή πρέπει να παρέχει κίνητρα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον με διάφορες θεματικές αλλά και υποδομές για να στηρίζει την αύξηση της επισκεψιμότητας και όλα αυτά είναι αποτέλεσμα ενός στοχευμένου σχεδιασμού με μακροχρόνιο ορίζοντα.
Πρόεδρος Ξενοδόχων Ξάνθης: «Χρειάζεται να δράσουμε όλοι μαζί στοχευμένα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας
Αυτό επαναλαμβάνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ξάνθης κ. Γιάννης Ιερόπουλος που επισημαίνει πως ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης: «Έχουμε ένα αξιόλογο τουριστικό προϊόν αλλά δεν έχουμε καταφέρει να το πουλήσουμε. Έχουμε μια ορεινή περιοχή με απίστευτες ομορφιές, έχουμε τον Νέστο, της Βιστονίδα , έχουμε Λουτρά έχουμε την Π. Πόλη τα Άβδηρα. Ένα brand name όπως ο Δημόκριτος που έπρεπε να το έχουμε αναδείξει και να έχουμε επιστημονικό, εκπαιδευτικό και αρχαιολογικό τουρισμό. Δεν κάναμε τίποτε μόνο κάποιες δράσεις αποσπασματικές . Εδώ χρειάζεται να δράσουμε όλοι μαζί και στοχευμένα αλλιώς θα λέμε μόνο λόγια για τουριστική ανάπτυξη όπως τόσα χρόνια».
Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜΘ, Α. Τσώνης: Η δική μας περιφέρεια έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά υστερούμε σε υποδομές»
Κι ενώ στην Ξάνθη είμαστε στα λόγια σε κεντρικό επίπεδο συνεδρίασε στις 17/12 στα γραφεία του ΕΟΤ, για πρώτη φορά, το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού και της ηγεσίας του ΕΟΤ, με συμμετοχή περιφερειαρχών και αντιπεριφερειαρχών από τις 13 Περιφέρειες της χώρας. Όπως αναφέρει στο «Ε» ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Α. Τσώνης: « Αυτό που σχεδιάζεται είναι να δημιουργηθεί ένα νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης για τις 13 περιφέρειες. Η βασική ιδέα είναι αφού προσδιοριστεί το τουριστικό προϊόν της κάθε μιας να ενταχθούν σε μια γεωγραφική ενότητα και να προβληθούν συνολικά. Για παράδειγμα η Μακεδονία ως τουριστικό προϊόν θα συμπεριλάβει και την δική μας περιφέρεια αλλά και τη Κεντρική και Δυτική Μακεδονία. Η δική μας περιφέρεια έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα αλλά υστερούμε σε υποδομές. Θα προσπαθήσουμε τα μειονεκτήματά μας να τα μετατρέψουμε σε πλεονεκτήματα . Το τουριστικό προϊόν της περιφέρειά μας διατηρεί το στοιχείο της αυθεντικότητας. Είναι σαν ένα ταξίδι στο παρελθόν. Έτσι θα το προβάλλουμε. Γίνεται μια πολύ καλή προσπάθεια που όμως για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να είναι μακροχρόνια».
Τι περιλαμβάνει το νέο μοντέλο
Κάθε Περιφέρεια της χώρας μπορεί να διαμορφώσει το δικό της, αυτόνομο, αναπτυξιακό πρότυπο, στο πλαίσιο μιας πολυκεντρικής τουριστικής ανάπτυξης και με ένα συνολικό επανασχεδιασμό που θα περιλαμβάνει:
– Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και νέο μοντέλο τουριστικής προβολής σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο με την τριμερή συνεργασία κράτους, αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
– Την ενίσχυση με ποιοτικά στοιχεία του τουρισμού μας, σε περιοχές που αποτελούν κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.
– Την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως είναι ο τουρισμός υγείας, ο καταδυτικός, ο αναρριχητικός, ο συνεδριακός, ο ιαματικός, ο αθλητικός, ο θρησκευτικός τουρισμός.
– Την προσαρμογή του τουρισμού μας και των ελληνικών Περιφερειών στην 4η βιομηχανική επανάσταση που εκφράζεται μέσα από την ψηφιακή οικονομία που θα κυριαρχήσει στο μέλλον.
– Την ανατροπή του μοντέλου της τουριστικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης στη χώρα μας, μέσα από ένα σχέδιο νόμου που θα εκσυγχρονίζει τις υπάρχουσες δομές, θα παρέχει νέες ειδικότητες και με αντικείμενα που συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς.
– Την ανατροπή της διοίκησης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού με την αναμόρφωσή τους σε κέντρα παραγωγής τουριστικής πολιτικής ανά Περιφέρεια.
Μαριάννα Ξανθοπούλου