Χαμηλές προσδοκίες της αγοράς από τις προεκπτώσεις – Ξεκίνησαν υποτονικά – Μόλις τελειώνουν οι 15νθήμερες προεκπτώσεις αρχίζουν 5 Black days!
Που επενδύουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να είναι ανταγωνιστικές στις πολυεθνικές – Ακτινογραφία της αγοράς πριν 20 χρόνια…
Πρεμιέρα χθες για το 15νθήμερο των χειμερινών προεκπτώσεων και τίποτε στην αγορά της Ξάνθης δεν μαρτυρούσε ότι οι καταναλωτές το περίμεναν με αδημονία… Ένας θεσμός – απότοκο της κρίσης – που θεσμοθετήθηκε για να δώσει ώθηση στην «παγωμένη» αγοραστική κίνηση που επέφερε η υπερφορολόγηση και παρότι είχε ημερομηνία λήξης τείνει να μονιμοποιηθεί χωρίς ωστόσο να φαίνεται πως σημειώνει τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα. Κι αν για μεν τους καταναλωτές αποτελεί μια ευκαιρία να αγοράσουν φετινά είδη σε λίγο χαμηλότερη τιμή για τους καταστηματάρχες τείνει να γίνει ένας «βραχνάς» δεδομένου ότι οι τελευταίες παραγγελίες για χειμωνιάτικα ήρθαν μόλις πριν λίγες μέρες αφού ειδικά φέτος μπορεί οι βιτρίνες να είχαν χειμωνιάτικα όμως ο κόσμος κυκλοφορούσε με καλοκαιρινά.
Χαμηλές προσδοκίες της αγοράς από τις προεκπτώσεις
Για «υποτονικό κλίμα στην αγορά» κάνει λόγο ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης Ευθύμης Μίλκογλου και εξηγεί πως αυτό είναι απόρροια των προτεραιοτήτων που θέτει σε σχέση με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του. Να σημειώσουμε ότι ο εμπορικός σύλλογος Ξάνθης είχε διαφοροποιηθεί σε σχέση με τις προεκπτώσεις του Νοεμβρίου και για μια χρονιά τις είχε προκηρύξει τον Σεπτέμβριο ελπίζοντας ότι θα έχει επιτυχία λόγο του κόσμου που επισκέπτεται την πόλη κατά την περίοδο των γιορτών Π. Πόλης. Ωστόσο έπεσε έξω και εναρμονίστηκε με την ημερομηνία που ισχύει πανελλαδικά: «Ξεκινήσαμε χθες με τις προεκπτώσεις. Τα καταστήματα της πόλης έχουν βάλει τις διπλές αναγραφόμενες τιμές. Είναι στην δικαιοδοσία κάθε επιχείρηση να ορίσει το ποσό της έκπτωσης. Συνήθως στα είδη της φετινής σαιζόν είναι μικρότερες καθώς παραλήφθηκαν τις τελευταίες μέρες ενώ περσινής σαιζόν μεγαλύτερες. Γεγονός είναι ότι πλέον φτάσαμε να έχουμε σχεδόν όλο τον χρόνο εκπτώσεις. Αυτόματα έχασε τη σημασία της η λέξη «εκπτώσεις», επισημαίνει ο κ. Μίλκογλου.
Μόλις τελειώνουν οι 15νθήμερες προεκπτώσεις αρχίζουν 5 Black days!
Συναφή εικόνα περιγράφει και ο πρόεδρος του σωματείου υφασματοπωλών – ετοίμων ενδυμάτων Γιάννης Αλεξόπουλος: «Για τον καταναλωτή κάθε έκπτωση είναι προς όφελος του, για τα καταστήματα είναι σαν εφαλτήριο για να κινηθεί η αγορά. Το μέτρο αυτό υιοθετήθηκε ως πολιτική μείωσης των τιμών αλλά τελικά μονιμοποιήθηκε. Και δεν είναι μόνο οι προεκπτώσεις έχουμε και την Black Friday που φέτος θα είναι για 5 μέρες από τις 15 – 20 Νοεμβρίου».
Που επενδύουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να είναι ανταγωνιστικές στις πολυεθνικές
Τόσο ο κ. Μίλκογλου όσο και ο κ. Αλεξόπουλος γνώρισαν μια διαφορετική εικόνα της αγοράς της Ξάνθης καθώς δραστηριοποιούνται σ’ αυτή για πάνω από μια 20ετία ο κ. Μίλκογλου , 35ετία ο κ. Αλεξόπουλος . ¨Ήταν τότε που αυτή ήταν στις δόξες της και υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες καθώς δεν είχαν κάνει την εμφάνισή τους ούτε οι πολυεθνικές αλυσίδες ούτε τα κινέζικα. Το γεγονός ότι κατάφεραν να επιβιώσουν αποτελεί «άθλο»: «Το «χαρτί» των μικρομεσαίων επιχειρήσεων απέναντι στις αλυσίδες που ως γνωστόν στις μέρες μας παίρνουν το μεγάλο κομμάτι της πίτας είναι ότι ο καταναλωτής σε μας θα βρει ποιότητα σε καλή τιμή και εμπιστοσύνη γιατί δεν είμαστε απρόσωπες επιχειρήσεις. Είμαστε χρόνια στην αγορά και έχουμε τους πελάτες μας. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους έχουμε προσωπικές επαφές μαζί τους», αναφέρει ο κ. Μίλκογλου.
«Ο μόνος τρόπος να είναι μια μικρομεσαία επιχείρηση ανταγωνιστική υπό αυτές τις συνθήκες είναι να επενδύσει στην σωστή ποιότητα με την σωστή τιμή και την εμπιστοσύνη. Αυτό κάνουμε και αντέχουμε. Οι πελάτες μας μας εμπιστεύονται, ξέρουν ότι δεν θα τους εξαπατήσουμε. Είμαστε μια μικρή πόλη και όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Έχουμε δημιουργήσει μια καλή φήμη. Ο πελάτης που έρχεται σε μας ξέρει ότι θα βρει σωστή ποιότητα και όχι αμφίβολη», επισημαίνει ο κ. Αλεξόπουλος.
Flash Back:«Πριν 20 χρόνια ο κόσμος ψώνιζε ανεξέλεγκτα …ζούσαμε σε μια φούσκα»
Οκ. Μίλκογλου θυμάται δε την προ 20ετίας αγορά της Ξάνθης: «Ήταν μια τελείως διαφορετική εικόνα. «Ο κόσμος ψώνιζε ανεξέλεγκτα. Δεν είχε να πληρώνει ΕΝΦΙΑ και όλα αυτά που πληρώνει τώρα. ¨Ήταν και τελείως διαφορετική η ψυχολογία. Ζούσαμε όλοι σε μια φούσκα. Ο τρόπος ζωής ήταν τέτοιος. Μετά η φούσκα έσκασε και πέσαμε από τα σύννεφα…».
«Παλιότερα ήταν πολύ διαφορετικά. Πολύ καλύτερα. Υπήρχε σύμπνοια και μεταξύ μας στην αγορά. Τώρα δυστυχώς έχει αλλάξει πολύ η αγορά μας», συμπληρώνει ο κ. Αλεξόπουλος.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr