Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Μ. Αμοιρίδης: «Απολογηθείτε για τα μεγάλα οδικά έργα της Ξάνθης»

Μ. Αμοιρίδης: «Απολογηθείτε για τα μεγάλα οδικά έργα της Ξάνθης»

0

Κατέθεσε επερώτηση αλλά η πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου δεν τη συμπεριέλαβε για «τυπικούς λόγους» – Ζητά απαντήσεις για το έργο οδοποιίας  των 6,5 εκ. ευρώ και για τα 20 εκ. ευρώ από τις εκπτώσεις του κάθετου άξονα

 

Ζαγναφέρης: «Με ευθύνη του Χ. Μέτιου η καθυστέρηση της δημοπράτησης του εγκεκριμένου έργου οδοποιίας»

 

 

Σε απολογία καλεί τον απερχόμενο αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη ο περιφερειακός σύμβουλος  της «Περιφερειακής Σύνθεσης» Μιχάλης Αμοιρίδης μέσω επερώτησης που υπέβαλλε στις 2 Αυγούστου προκειμένου να ενταχθεί προς συζήτηση στο χθεσινό περιφερειακό συμβούλιο που είναι και το τελευταίο της παρούσας διοίκησης. Ωστόσο η πρόεδρος του Π.Σ. επικαλούμενη «τυπικούς λόγους» δεν το συμπεριέλαβε. Να σημειώσουμε ότι η επερώτηση απευθύνεται προς τον  Κώστα Ζαγναφέρη αλλά και τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο και αφορά την πορεία και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης συγκεκριμένων ώριμων έργων οδοποιίας που αφορούν την Ξάνθη.

Κίνδυνος να χαθούν τα λεφτά από το interreg  αν δεν απορροφηθούν σε 2 χρόνια

Όπως αναφέρει ο κ. Αμοιρίδης στόχος του δεν είναι να κάνει «σόου» όπως ίσως θεώρησαν κάποιοι αλλά να δώσουν απαντήσεις για ζητήματα σημαντικά που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη της Ξάνθης,  την οδική του ασφάλεια και την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου καθώς πρόκειται για έργα αναπτυξιακού χαρακτήρα.

Ειδικότερα ο κ. Αμοιρίδης επικεντρώνεται σε τρία ζητήματα και ζητά απαντήσεις: 1) Γιατί δεν δημοπρατούνται τα έργα οδοποιίας προϋπολογισμού 6.458.963,99 ευρώ, που έχει εγκριθεί η πρόταση ένταξης στο ΕΠ ΑΜΘ 2014-2020 τoν Απρίλιο του 2019, στην 5η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, με αριθμ. απόφασης 43/2019 και έκτοτε βρίσκεται στα συρτάρια του κ. Μέτιου; 2) Τι γίνεται με τα 20 εκ. ευρώ που είναι τα υπόλοιπα της έκπτωσης του α΄ τμήματος του κάθετου άξονα; 3) Τι γίνεται με το κονδύλι των  40 εκ. ευρώ που δέσμευσε ο πρώην υφυπουργός Στάθης Γιαννακίδης για το β’ κομμάτι του άξονα «Μελίβοια – Δημάριο»; Ο κ. Αμοιρίδης χτυπά «καμπανάκι» ότι τα χρήματα κινδυνεύουν να αποδεσμευτούν από το interreg αν δεν απορροφηθούν μέσα σε 2 χρόνια.

 

Να βελτιωθεί και ο δρόμος Ξάνθης – Σταυρούπολης προτείνει ο Αμοιρίδης

Αναφέρει σχετικά: «Ιδιαίτερα για τον κάθετο άξονα το μέγιστο όφελος δεν είναι η σύνδεση με τη Βουλγαρία αλλά το ότι θα κατασκευαστεί επιτέλους ένας δρόμος μεταξύ Δημαρίου Ξάνθης,  με σύγχρονες προδιαγραφές που θα εξυπηρετεί χιλιάδες Ξανθιώτες στην καθημερινότητα τους και κυρίως θα μειώσει τα οδικά ατυχήματα. Γι  αυτό τη στιγμή που διατίθενται πόροι  από την κεντρική διοίκηση και ευρωπαϊκά προγράμματα πρέπει να τα απορροφούμε χωρίς καθυστέρηση διότι πολύ απλά υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.  Παράλληλα θα δοθεί η ευκαιρία να εξασφαλιστούν πόροι για την βελτίωση του άλλου οδικού άξονα που έχει ανάγκη, αυτού που συνδέει την περιοχή της Σταυρούπολης με τη Ξάνθη».

Οι προσδοκώμενες ωφέλειες από την υλοποίηση των έργων για την τοπική κοινωνία

Το ενδιαφέρον για την άμεση υλοποίηση υπάρχει διότι προσφέρουν πολύπλευρα οφέλη όπως για παράδειγμα:

Α) βελτίωση οδικής ασφάλειας και μείωση πιθανότητας ατυχήματος σε συγκεκριμένα βεβαρημένα σημεία.

Β) 67 περίπου εκατομμύρια ευρώ θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Ξάνθης που τόσο τα έχει ανάγκη.

Γ) Στήριξη κατασκευαστικού κλάδου που τόσο το έχει ανάγκη.

Δ) Δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας

Ε) Κίνδυνος απώλειας διαθέσιμων πόρων.

ΣΤ) Βελτίωση οδικού δικτύου Δημαρίου –  Ξάνθης.

Ζ) Εύρεση πόρων για τη βελτίωση οδικού δικτύου Σταυρούπολης  – Ξάνθης.

Η) Βελτίωση ποιότητας ζωής χιλιάδων Ξανθιωτών.

Θ) Μόχλευση προσέλκυσης επισκεπτών

Αμοιρίδης καλεί Ζαγναφέρη – Μέτιο να απαντήσουν για μεγάλα οδικά έργα της Ξάνθης που «λιμνάζουν»

Ειδικότερα στην επερώτηση αναφέρεται: «Είναι διαπιστωμένο από καιρό ότι σε τμήματα του οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας. Όπως είχαμε συζητήσει στο παρελθόν ήταν απόφαση να ενεργήσουμε προς τη βελτίωση και αποκατάσταση των περισσοτέρων. Για αυτό και η ΔΤΕ ΠΕ Ξάνθης, προετοίμασε μελέτη προϋπολογισμού 6.458.963,99 ευρώ, στην οποία συμπεριέλαβε τμήματα στα οποία χρειάζεται παρέμβαση το οδικό μας δίκτυο με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας των χρηστών. Toν Aπρίλιο του 2019, στην 5η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, με αριθμ. απόφασης 43/2019, εγκρίθηκε η πρόταση ένταξης του σχετικού έργου στο ΕΠ ΑΜΘ 2014-2020. Προκειμένου να ενημερωθούμε για την πορεία υλοποίησης του έργου, θα ήθελα να μας ενημερώσετε:

1) για το στάδιο έγκρισης ένταξης – υλοποίησης των έργων που προβλέπει η μελέτη,

2) το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί με τις εκτιμώμενες ημερομηνίες.

Παράλληλα αντίστοιχης σπουδαιότητας είναι η εκτέλεση του έργου του καθέτου άξονα Ελληνοβουλγαρικών συνόρων μέσω Δημαρίου και Εχίνου προς Ξάνθη, από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Είναι πασιφανές ότι ο άξονας αυτός δεν αποτελεί απλά μία ακόμη διεθνή δίοδο αλλά κάτι σπουδαιότερο: αποτελεί την ουσιαστική βελτίωση οδικής πρόσβασης χιλιάδων κατοίκων της ορεινής περιοχής προς τη Ξάνθη και το αντίστροφο. Στη Ξάνθη το ορεινό δίκτυο που συνδέει τόσο τη περιοχή της Σταυρούπολης όσο και αυτής του Εχίνου, παρουσιάζει ιδιαίτερα ζητήματα ασφάλειας και χρειάζεται σοβαρές παρεμβάσεις και κονδύλια. Είναι λοιπόν ευνοϊκή συγκυρία το ότι η Εγνατία οδός ΑΕ, έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση της κατασκευής του τμήματος προς Εχίνο-Δημάριο και επιτρέπει να διερευνήσουμε την δυνατότητα εύρεσης πόρων για την βελτίωση του έτερου τμήματος που χρειάζεται βελτίωση, αυτό προς την περιοχή της Σταυρούπολης. Στα πλαίσια αυτά και με βάση τα παρακάτω δεδομένα:

Α) Η ΠΑΜΘ είχε συμβάλει οικονομικά σε συνδυασμό με χρηματοδότηση από το Interreg GR BG και το υπουργείο υποδομών ώστε ένα κονδύλιο 40 εκ περίπου ευρώ να διατεθεί για την κατασκευή του πρώτου τμήματος από τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορά μέχρι το Δημάριο. Από αυτό το κονδύλιο, μετά την έκπτωση που υπέβαλε ο σημερινός ανάδοχος, απέμειναν περίπου 20 εκ ευρώ τα οποία κατά δήλωση τόσο δική σας όσο και των υπευθύνων της Εγνατία Οδός ΑΕ θα αξιοποιούνταν για την κατασκευή επιπλέον τμήματος προς τη Ξάνθη.

Β) Πριν τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση δέσμευσε ένα επιπλέον ποσό  στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 40,5 εκ ευρώ για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.

Επειδή έχουν περάσει δύο περίπου χρόνια χωρίς να είναι γνωστή η πορεία της (Α) περίπτωσης των περίπου 20 εκ ευρώ και επειδή τμήμα αυτής της χρηματοδότησης προέρχεται από το ΕΠ της Περιφέρειας μας και ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα, προέρχεται από πρόγραμμα INTERREG με χρονοδιάγραμμα και σαφή ημερομηνία λήξης, ενημερώστε μας :

1)για την εξέλιξη της (Α) περίπτωσης και το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης αυτών των χρημάτων που κινδυνεύουμε να χάσουμε.

2)για την προβλεπόμενη πορεία αξιοποίησης των 40,5 εκ ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

3)ποια πρόβλεψη υπάρχει για το οδικό τμήμα Ξάνθης Σταυρούπολης, το οποίο χρήζει άμεσων παρεμβάσεων βελτίωσης και εξυπηρετεί όχι μόνο τους χιλιάδες μόνιμους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες αναψυχής».

Ζαγναφέρης: «Με ευθύνη του Χ. Μέτιου η καθυστέρηση της δημοπράτηση του εγκεκριμένου έργου οδοποιίας»

Κληθείς να απαντήσει ο κ. Ζαγναφέρης επέρριψε ευθύνες στον περιφερειάρχη Χ. Μέτιο για την καθυστέρηση της δημοπράτηση του έργου οδοποιίας το προϋπολογισμού 6,5 εκ. ευρώ που έχει εγκριθεί από τον Απρίλιο: «Το έργο είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Βρίσκεται στο συρτάρι του κ. Μέτιου. Εκκρεμεί η υπογραφή του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θέλει να κάνει αυτοψία και επανεξέταση όπως και με το δρόμο της «θηλιάς».  Σ’ ότι αφορά τα 20 εκ. ευρώ αναμένουμε  να οριστεί ο νέος πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία ώστε να του θέσουμε υπ’ όψιν το ζήτημα. Να διατεθούν δηλαδή τα 20 εκ. για την βελτίωση και άλλων τμημάτων του κάθετου άξονα και του ορεινού δικτύου του νομού. Αυτό ήταν εξ αρχής το αίτημά μας.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η σημασία των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου

Λευτέρης Μ. Καρχιμάκης, Υπ. Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Στην πορεία προς τι…