Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δυνατότητα άμεσης δημοπράτησης του β΄ τμήματος του κάθετου άξονα

Δυνατότητα άμεσης δημοπράτησης του β΄ τμήματος του κάθετου άξονα

1

Υπάρχουν 40,5 ευρώ από το ΠΔΕ και άλλα 20 εκ. ευρώ από το ΙΜΕΠΕΡΑ και interreg

 

Με την απόφαση Γιαννακίδη διασφαλίζεται και επιταχύνεται η υλοποίηση του έργου

 

 

 Αρκετά ερωτηματικά προξένησε η αιφνίδια απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Στάθη Γιαννακίδη να υπογράψει την ένταξη το έργο του β΄τμήματος του κάθετου άξονα της Ξάνθης που αφορά το κομμάτι «Μελίβοια- Δημάριο» στο Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων με το ποσό των 40, 5 εκ ευρώ.  Τα ερωτηματικά απορρέουν από το γεγονός ότι τόσο ο αντιπεριφειάρχης Ξάνθης Κώστας Ζαγναφέρης όσο και ο Διευθύνων σύμβουλος  της Εγνατίας ΑΕ κ. Απόστολος Αντωνούδης υποστήριζαν με δηλώσεις τους ότι υπάρχουν διαθέσιμα 20 εκ. ευρώ υπόλοιπα των εκπτώσεων από την δημοπράτηση του α΄ τμήματος που είναι υπό κατασκευή( η έκπτωση έφτασε σχεδόν στο 50% του προϋπολογιζόμενου ποσού) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή το β’ τμήματος και μάλιστα ότι μέσα στο 2019 θα δημοπρατηθεί. Κατά συνέπεια το ερώτημα είναι αν αυτός ο σχεδιασμός παραμένει όπως και το ποσό ή ανατρέπεται και το υπάρχον ποσό θα χρησιμοποιηθεί σε άλλο έργο ή θα προστεθεί στα 40,5 εκ. ευρώ. Να διευκρινίσουμε ότι το α’ τμήμα είχε δύο πηγές χρηματοδότησης το ΙΜΕΠΕΡΑ και το interreg ενώ τα 40, 5 ευρώ το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Είναι σκόπιμο να γίνει αυτή η διευκρίνιση προκειμένου να κατανοηθεί τι ακριβώς σημαίνει για το έργο η απόφαση Γιαννακίδη.

Υπάρχουν 40,5 ευρώ από το ΠΔΕ και άλλα 20 ευρώ από το ΙΜΕΠΕΡΑ και interreg

Η έρευνα του «Ε» από τις Διαχειριστικές Αρχές της Περιφέρειας και interreg αλλά και από το υπουργείο Ανάπτυξης κατέληξε στο συμπέρασμα πως η εξέλιξη αυτή έχει δύο θετικές συνέπειες. 1) Διασφαλίζονται σημαντικοί πόροι που παρέχουν την δυνατότητα συνέχισης του έργου και 2)Δίνεται η δυνατότητα επιτάχυνσης του έργου. Κύκλοι του υπουργείου ανέφεραν πως μπορεί να γίνει άμεσα η δημοπράτηση του β΄ κομματιού. Επίσης εξετάζεται το ενδεχόμενο το ποσό των 40, 5 εκ. ευρώ να μεταπέσει στο ΕΣΠΑ ή να διατηρηθεί το ίδιο μοντέλο με χρηματοδότηση με 50% από το ΙΜΠΕΡΑ και 50% από το interreg. Οι ίδιοι κύκλοι διαβεβαίωναν ότι και τα υπόλοιπα 20 εκ. ευρώ των εκπτώσεων του α’ τμήματος θα χρησιμοποιηθούν για το έργο. Σε κάθε περίπτωση το έργο έχει ένα σημαντικό ποσό χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του τα επόμενα χρόνια. Αυτό μόνο μπορεί να ανατραπεί αν δεν υπάρξει μελλοντικά πολιτική βούληση από τους κυβερνώντες, οι οποίοι ωστόσο θα πρέπει να επωμιστούν και το πολιτικό κόστος αν ακυρώσουν ένα έργο τόσο σημαντικό για  την τοπική κοινωνία.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Νέος κεντρικός αγωγός ύδρευσης στη γραμμή Αβδήρων

Ο νέος αγωγός έρχεται να αντικαταστήσει το παλαιό δίκτυο που είχε κατασκευαστεί πριν από π…