Η διαπίστωση του προέδρου της ΟΛΜΕ Νικηφόρου Κωνσταντίνου που είχε συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς των γυμνασίων Σμίνθης, Γλαύκης και του Λυκείου και ΕΠΑΛ Γλαύκης
«θα πρέπει να είναι ενιαίος ο χαρακτήρας της δημόσιας εκπαίδευσης. Να παρέχεται ενιαία σε νηπιαγωγείο, δημοτικό , γυμνάσιο λύκειο, ΕΠΑΛ», τόνισε ο κ. Κωνσταντίνου
Τα μεγάλα κενά ελληνομάθειας στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας ανέδειξε η ΟΛΜΕ μέσω του προέδρου της ΟΛΜΕ Νικηφόρου Κωνσταντίνου που συμμετείχε στις διεργασίες του συνεδρίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) που πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη, την Παρασκευή και το Σάββατο 10 – 11 Μαΐου. Ο κ. Κωνσταντίνου συνοδευόμενος από μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ξάνθης επισκέφτηκε τα Γυμνάσια Σμίνθης, Γλαύκης και το Λύκειο και ΕΠΑΛ Γλαύκης και είχε συνάντηση με εκπαιδευτικούς που τον ενημέρωσαν διεξοδικά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Τα παιδιά της μειονότητας δεν ξέρουν ελληνικά όταν πάνε από το μειονοτικό δημοτικό στο δημόσιο Γυμνάσιο
«Η ελληνομάθεια των παιδιών που φοιτούν στα μειονοτικά δημοτικά είναι πολύ περιορισμένη». Αυτή ήταν η αρνητική διαπίστωση και επωδός όλων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στα Γυμνάσια και Λύκειο της ορεινής περιοχής του νομού μας. Διαπίστωση που προκαλεί έντονο προβληματισμό επειδή δημιουργεί υστέρηση των παιδιών της μειονότητας έναντι των άλλων: «Υπάρχει ένα κενό στην μειονοτική εκπαίδευση. Έχουμε δημόσιο νηπιαγωγείο στη συνέχεια μειονοτικό δημοτικό και μετά δημόσιο Γυμνάσιο – Λύκειο και ΕΠΑΛ. Εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει να είναι ενιαίος αυτός ο χαρακτήρας. Δηλαδή η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται ενιαία σε νηπιαγωγείο, δημοτικό , γυμνάσιο λύκειο, ΕΠΑΛ», τόνισε ο κ. Κωνσταντίνου.
Σε ερώτησή μας αν αυτό διέπεται από διακρατικές συμφωνίες και από την συνθήκη της Λοζάνης ο κ. Κωνσταντίνου είπε: «Απ’ ότι έχουμε μελετήσει δεν είναι θέμα διακρατικών συμφωνιών ούτε θέμα της συνθήκης της Λοζάνης. Η ένσταση μας είναι στο ότι κακώς ονομάστηκε μειονοτικό. Πρέπει να είναι δημόσιος ο χαρακτήρας και του μειονοτικού».
Τα μαθηματικά στα μειονοτικά διδάσκονται στα τουρκικά όποτε στην α’ γυμνασίου οι έννοιες στα ελληνικά τους είναι τελείως άγνωστες
Σε παρέμβαση της η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης Μαρία Λουκοπούλου σημείωσε: «Είναι ένα εκπαιδευτικό θέμα. Όπως και να ονομαστεί το μειονοτικό σχολείο το ζήτημα είναι πως δεν λειτουργεί σωστά με αποτέλεσμα τα παιδιά να έρχονται στο γυμνάσιο με μεγάλα κενά στην γλώσσα. Πως θα ονομαστεί ή πως θα διαρθρωθεί είναι θέμα της πολιτείας».
«Φτάνουν παιδιά στα γυμνάσια και δεν έχουν γνώση βασικών στοιχείων της ελληνικής γλώσσας. Τα μαθηματικά στα μειονοτικά διδάσκονται στα τουρκικά όποτε στην α’ γυμνασίου οι έννοιες στα ελληνικά τους είναι τελείως άγνωστες. Είναι μια διαπίστωση που αποτυπώνεται απ’ όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Η ελληνομάθεια είναι πολύ περιορισμένη. Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί», αναφέρει ο Σπύρος Ιμαμίδης οργανωτικός γραμματέας της ΕΛΜΕ Ξάνθης η δε κα Λουκοπούλου συμπληρώνει: «Θέση μας ωστόσο είναι να μη γίνεται καμία κίνηση χωρίς να ρωτηθούν οι συνάδελφοι της μειονότητας»
Μείωση της μοριοδότησης και έλλειψη χιλιομετρικής αποζημίωσης στις μετακινήσεις, αντικίνητρα για τους εκπαιδευτικούς
Σ’ ότι αφορά τα άλλα προβλήματα των εκπαιδευτικών στα εκπαιδευτήρια της ορεινής περιοχής του νομού μας όπως μεταφέρθηκαν στον πρόεδρο της ΕΛΜΕ είναι:
-καθυστερεί η στελέχωση
-μείωση της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτά τα σχολεία και αυτό προκαλεί πρόβλημα στην στελέχωσή τους καθώς δεν θα υπάρχει ενδιαφέρον για να τα δηλώσουν
-μετακινήσεις
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ: «Οι συνάδελφοι μας αναγκάζονται να κάνουν πολλά χιλιόμετρα Η Σμίνθη είναι 15 χιλιόμετρα από Ξάνθη και η Γλαύκη 25 χιλιόμετρα . Οι περισσότεροι μένουν στην Ξάνθη . Η μετακίνηση αρκετά προβληματική. Ένα ακόμη ζήτημα είναι πως επειδή όλος ο ορεινός όγκος είναι ένας δήμος δεν δικαιολογείται χιλιομετρική αποζημίωση για τις μετακινήσεις. Έτσι κάποιος που υπηρετεί σε δύο γυμνάσιο Σμίνθη και Γλαύκη μορείι να κάνει 50 χιλιόμετρα κάθε μέρα από Σμίνθη Γλαύκη χωρίς καμιά αποζημίωση γιατί η μετακίνηση είναι μέσα στον ίδιο δήμο».
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@emrpos.gr