Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σοβαρές αντιδράσεις από την ΕΛΜΕ στο Νομοσχέδιο για το «Νέο Λύκειο»

Σοβαρές αντιδράσεις από την ΕΛΜΕ στο Νομοσχέδιο για το «Νέο Λύκειο»

0

Προχειρότητα, ενίσχυση της παραπαιδείας και ακόμη μεγαλύτερος περιορισμός της γνώσης στα μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

 Αντιρρήσεις για το Λύκειο και την εγκατάσταση νηπιαγωγείων σε προκατ από την Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ

Σοβαρές αντιδράσεις εγείρει η ΕΛΜΕ Ξάνθης για το νομοσχέδιο που αφορά στο «Νέο Λύκειο» και τέθηκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή. Μάλιστα, το χαρακτηρίζει ως «μία κάκιστη πρόταση που έρχεται να αντικαταστήσει μία κάκιστη πραγματικότητα», εξηγώντας ότι οι διατάξεις του δείχνουν προχειρότητα και οδηγούν σε ενίσχυση της παραπαιδείας και ακόμη μεγαλύτερο περιορισμό της γνώσης λόγω της προσήλωσης στα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά.

Τα επιχειρήματα και οι διαφωνίες της ΕΛΜΕ

Στη σχετική ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ δημοσιοποιεί τις διαφωνίες της, επιχειρηματολογώντας, όπως παρακάτω:

– Κατά κοινή ομολογία το λύκειο και κυρίως η Γ΄ Λυκείου αντιμετωπίζονται από τις μαθήτριες και τους μαθητές αλλά και από τους γονείς τους, στην καλύτερη περίπτωση, ως χώρος προπαρασκευής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κυρίως στη Γ Λυκείου το ενδιαφέρον των παιδιών συγκεντρώνεται μόνο στα 4-5 γνωστικά αντικείμενα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις (τα οποία και κρίνουν την εισαγωγή τους στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα) αδιαφορώντας για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας. Με το προτεινόμενο «Νέο Λύκειο» η κατάσταση αυτή νομιμοποιείται, με τον εξοβελισμό των μαθημάτων γενικής παιδείας και την υπέρμετρη αύξηση των ωρών στα μαθήματα προσανατολισμού.

– Οι ιδιαίτερα αυξημένες ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού συνοδεύονται από αύξηση της ύλης χωρίς περαιτέρω εμβάθυνση. Έτσι, απλά, συσσωρεύονται πληροφορίες χωρίς να δίνεται η δυνατότητα αφομοίωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συνένωση δύο μαθημάτων σε ένα στην περίπτωση του μαθήματος της «Γλώσσας» (Γλώσσα και Λογοτεχνία). Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα Λύκειο ιδιαίτερα απαιτητικό, που όχι μόνο δεν θα περιορίσει την παραπαιδεία αλλά, αντίθετα, θα πλήξει τις/τους μαθήτριες/τες των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων.

– Για μια ακόμη φορά λείπει ο συνολικός σχεδιασμός καθώς το νομοσχέδιο περιορίζεται σε δραματικές αλλαγές στη Γ Λυκείου χωρίς να παρουσιάζει κάποιο σχέδιο σχετικά με το πως θα είναι η Α και η Β λυκείου.

– Η ψήφιση του νόμου για το «Νέο Λύκειο» γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση για να εφαρμοστεί την αμέσως επόμενη χρονιά σε παιδιά που παρακολούθησαν την Α και η Β λυκείου με ένα άλλο σύστημα στερώντας τα έτσι από βασικές ενότητες γνωστικών αντικειμένων που θα διδασκόντουσαν στη Γ Λυκείου.

– Οι αλλαγές γίνονται πρόχειρα «εκ των ενόντων» με τα ήδη υπάρχοντα βιβλία τα οποία έχουν κριθεί ανεπαρκή, αναχρονιστικά και, στο μεγαλύτερο μέρος τους, αντιπαιδαγωγικά και με γνώμονα τη διαχείριση του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού.

– Η συμμετοχή του απολυτηρίου στο βαθμό πρόσβασης με τις ειδικού τύπου εξετάσεις θα αυξήσουν τη δυσκολία του και θα αναπαράγει εκπαιδευτικές ανισότητες.

Οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών για το Γενικό Λύκειο

Η ΕΛΜΕ διεκδικεί, σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, «ενιαίο χαρακτήρα της γνώσης σ’ όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου – ουσιαστική αποδέσμευση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων με ενίσχυση της βασικής γνώσης – απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και μεταβατικό διάστημα μέχρι να επιτευχθεί η ελεύθερη πρόσβαση στην Γ/θμια εκπαίδευση με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων».

Ακόμη, σημειώνει: «θεωρούμε ότι μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα έπρεπε να περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης συνολικά και να ξεκινήσει από απλές αλλαγές όπως:

– Η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ

– Οι μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί

– Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

– Η μείωση του αριθμού μαθητριών/τών στο τμήμα

– Η συστηματική λειτουργία αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των μαθητριών/τών.

– Η αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ο σεβασμός στα εργασιακά τους δικαιώματα».

Οι αντιρρήσεις των γονέων της ΑΜΘ

Τις διαφωνίες τους για το νομοσχέδιο εκφράζουν και οι γονείς μέσω της Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Περιφέρειας ΑΜΘ, που σημειώνουν ότι με το νομοσχέδιο αυτό:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων.
  • Μετατρέπεται η Γ’ τάξη Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Γιγαντώνεται η ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια, αυξάνοντας το κόστος της λαϊκής οικογένειας.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.

Συμπληρώνουν ακόμη ότι, «σε συγκεκριμένο άρθρο(225) προβλέπεται η τοποθέτηση προκάτ αιθουσών για νηπιαγωγεία που θα τοποθετούνται ακόμα και σε αυλές γυμνασίων και λυκείων. Κι όλα αυτά …. «προσωρινά» για 4 έως 6 χρόνια , αλλά ως γνωστόν «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού»… Δηλαδή μειώνονται ακόμη περισσότερο οι αύλειοι χώροι των σχολείων και κυρίως παιδιά προσχολικής ηλικίας θα συναυλίζονται με μεγαλύτερες ηλικίες, πράγμα που καταδικάζει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα. Εμείς θέλουμε ένα Λύκειο που θα είναι πλήρως αποδεσμευμένο από τις εξετάσεις και όχι οι εξετάσεις να καθορίζουν τα πάντα στο πρόγραμμα του σχολείου. Παλεύουμε για ένα σχολείο ενιαίο που θα χωρά όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο όπου οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με όλο τον πλούτο του ανθρώπινου πολιτισμού, θα χαίρονται την εφηβεία τους. Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από ένα σχολείο που θα διαμορφώνει ανθρώπους με γνώση των δικαιωμάτων τους, της ιστορίας του τόπου τους για να μην στέκονται αμήχανοι μπροστά στις εξελίξεις αλλά να μπορούν να τις ερμηνεύουν, να συμβάλλουν στην αλλαγή του κόσμου. Επιμένουμε πως η θέσπιση της 2χρονης προσχολικής αγωγής από μόνη της, δεν αρκεί για την ουσιαστική πραγματοποίησή της, χωρίς την γενναία χρηματοδότηση για την κατασκευή σύγχρονων και λειτουργικών υποδομών και την στελέχωσή τους με το απαραίτητο προσωπικό».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνάντηση Κοντού με Σουλεϊμάν για την ένταξη του Δροσερού στο σχέδιο πόλεως

Η συνάντηση έλαβε χώρα την Πέμπτη 11 Απριλίου Συνάντηση με τον δήμαρχο Ξάνθης Στράτο Κοντό…