Στις τελευταίες θέσεις παραμένει στα 14 αεροδρόμιο της Fraport. Αύξηση 26,4% στις πτήσεις εξωτερικού το 2018, οριακή μείωση στις πτήσεις εσωτερικού
Από 1η Απριλίου αυξάνονται οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος»-Κίνδυνος να παρασύρει σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση τις τιμές των εισιτηρίων
Άγγιξαν τα 30 εκατ. οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2018 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Η ανοδική δυναμική του ελληνικού τουρισμού ήταν αυτή που τροφοδότησε με πελάτες τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, οδηγώντας σε αύξηση 8,9% της συνολικής επιβατικής κίνησης (29.877.203) έναντι του 2017. Αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται στην άνοδο κατά 11,5% των επιβατών εξωτερικού, οι οποίοι έφθασαν τα 22.914.952 ταξιδιώτες.
Η δυναμική της κίνησης από το εξωτερικό ήταν εκείνη που υπερκάλυψε τη χαμηλή πτήση της κίνησης στα δρομολόγια εσωτερικού, στα οποία διακινήθηκαν συνολικά 6.962.251 επιβάτες, καταγράφοντας οριακή αύξηση 1,2% σε σύγκριση με το 2017.
Η μισή αεροπορική κίνηση που κατέγραψε η Fraport τη χρονιά που πέρασε, προήλθε από μόλις δύο αεροδρόμια, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου, που αποτελούν τα αεροδρόμια-ναυαρχίδες της εταιρείας στην Ελλάδα.
75.026 επιβάτες από τις πτήσεις εσωτερικού το 2018 στην Καβάλα
Το αεροδρόμιο της Καβάλας, που αποτελεί και την πύλη διέλευσης για τη Θάσο, παρέμεινε, όπως αναμενόταν στις τελευταίες θέσεις. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι σε σύνολο πτήσεων (διεθνείς και εσωτερικού) καταλαμβάνει την τελευταία θέση σε αριθμό επιβατών θέση που κατείχε βέβαια και την περσινή χρονιά). Πιο συγκεκριμένα, στις πτήσεις εσωτερικού το 2018 το αεροδρόμιο της Καβάλας υποδέχθηκε75 .026 επιβάτες, ενώ το 2017 οι επιβάτες ήταν 75.284, άρα η μείωση είναι οριακή, της τάξης του -0,3%. Πάντως, έχει ενδιαφέρον ότι σε επίπεδο εθνικών πτήσεων το «Μέγας Αλέξανδρος» προηγείται σε επιβατική κίνηση μόνο των αεροδρομίου Άκτιου και Σκιάθου.
69.244 επιβάτες περισσότεροι το 2018 στις πτήσεις εξωτερικού
Στην περίπτωση των πτήσεων από το εξωτερικό, όπου τα νούμερα αλλάζουν καθοριστικά, λόγω του τουρισμού, το 2018 το αεροδρόμιο της Καβάλας υποδέχθηκε 331.923 επιβάτες, όταν το 2017 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 262.679, άρα η αύξηση ήταν της τάξης του 26,4%. Και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες που καταγράφηκαν, μετά το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης (αύξηση 28,2%) και πριν της Μυκόνου και της Κεφαλλονιάς (αύξηση 21,3% στο καθένα). Πάντως, σε απόλυτα νούμερα, προηγείται μόνο των αεροδρομίων Μυτιλήνης (132.799 επιβάτες) και Σάμου (290.127 επιβάτες).
Από την 1η Απριλίου αύξηση χρεώσεων λόγω ολοκλήρωσης των εργασιών αναβάθμισης
Συνολικά, το γειτονικό αεροδρόμιο υποδέχθηκε το 2018 406.949 ταξιδιώτες, ενώ το 2017 οι επιβάτες ήταν 337.963, άρα η συνολικά άνοδος φτάνει το 20,4%, η οποία σε ποσοστό δίνει τη δεύτερη θέση, μετά την Κεφαλλονιά όπου η αύξηση είναι 21%.
Ωστόσο, το μείζον ζητούμενο είναι πού θα κυμανθεί η επιβατική κίνηση το επόμενο διάστημα, αφού κατά τη φετινή χρονιά-από την 1η Απριλίου βάσει της σύμβασης παραχώρησης- αναμένεται να αυξηθούν οι χρεώσεις στους αερολιμένες Χανίων, Ζακύνθου και Καβάλας, όπου οι εργασίες αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν το 2018. Αντίστοιχα, μέσα στο 2019, τα έργα θα ολοκληρωθούν στα αεροδρόμια της Κεφαλλονιάς, του Άκτιου, της Ρόδου, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Σκιάθου, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα τέλη στα εν λόγω αεροδρόμια από την 1η Απριλίου 2020.
Η αγωνία είναι αν οι tour operators και οι εταιρείες προχωρήσουν στην απορρόφησή τους ή αν οι χρεώσεις θα επιβαρύνουν τον τελικό καταναλωτή.