Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επιμένουν οι δάσκαλοι κατά του πιλοτικού προγράμματος για τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών

Επιμένουν οι δάσκαλοι κατά του πιλοτικού προγράμματος για τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών

0

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης στηρίζει τους δασκάλους που αρνούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.

Επαναφέρουν τις αντιρρήσεις τους για το πιλοτικό πρόγραμμα υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία οι δάσκαλοι της Ξάνθης, μέσω του Διδασκαλικού Συλλόγου, ο οποίος σε νέα μακροσκελή ανακοίνωση αναφέρει τους λόγους που οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τάχθηκαν εξαρχής κατά και συνεχίζουν να εναντιώνονται στην παρέμβαση. Μάλιστα, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο ΔΣΞ αναγνωρίζει ως δικαίωμα και στηρίζει τους νηπιαγωγούς που αρνούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Αναλυτικά παρακάτω η ανακοίνωση.

Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης  σε σχέση με το ζήτημα της υλοποίησης του πιλοτικού προγράμματος του Ι.Ε.Π. «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης», είχε εκφράσει  έγκαιρα πολύ σοβαρές ανησυχίες και επιφυλάξεις σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα και είχε στηρίξει με απεργιακές κινητοποιήσεις το αίτημά του για τη μη υλοποίησή του. Η δημιουργία των όποιων  αντιπαραθέσεων που προέκυψαν, ήταν αποτέλεσμα της απουσίας μεθοδολογικού-επιστημονικού διαλόγου και συνεργασίας  με την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και αποτέλεσμα πλήθους άλλων σημείων που ήταν ασαφή, μη επαρκώς τεκμηριωμένα και προβληματικά, έχοντας όμως πάντα ως εκπαιδευτικό ζητούμενο τη στήριξη της μαθησιακής διαδικασίας, την ενίσχυση της ελληνομάθειας και τη διευκόλυνση των νηπίων της μειονότητας στην ομαλή ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Εκπαιδευτικών Συλλόγων, των νομών Ξάνθης και Ροδόπης,  σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης και σε συνεργασία  με το Δ.Σ της ΔΟΕ και θεωρώντας  επιπλέον ως κομβικό σημείο να διασαφηνιστούν οι λεπτομέρειες του προγράμματος, ο ρόλος και ο τρόπος παρέμβασης των γλωσσικών διαμεσολαβητών, συμμετείχαν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 2 Μαΐου 2018 με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας,  επισημαίνοντας την πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και ότι γνώμονας της κατάθεσης των προτάσεων και των κινητοποιήσεων δεν είναι άλλος από τη στήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αυτής της συνάντησης καταγράφηκαν και ανακοινώθηκαν τόσο από τη ΔΟΕ με σχετική απόφαση, όσο και από το Υπουργείο Παιδείας με Δελτίου Τύπου.

Σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορεί ένα Διοικητικό Συμβούλιο να επιβάλλει τη συμμετοχή συναδέλφου, μέλους του Συλλόγου του, στην υλοποίηση ενός  πιλοτικού προγράμματος, αφού απαραίτητη προϋπόθεση  για τη συμμετοχή και εφαρμογή του κάθε πιλοτικού προγράμματος είναι η εθελοντική συμμετοχή με τη σύμφωνη γνώμη πάντα του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή της κάθε Σχολικής μονάδας και έπειτα μάλιστα από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Τα πιλοτικά προγράμματα είναι προγράμματα προαιρετικού χαρακτήρα, ουδεμία υποχρεωτικότητα ενέχουν για τους εκπαιδευτικούς και χωρίς τις παραπάνω προϋποθέσεις κανένα πιλοτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να επιβληθεί διά της βίας και αυταρχικά στους εκπαιδευτικούς.

Η παρουσία τρίτων προσώπων στη σχολική  τάξη προϋποθέτει έγκριση άδειας εισόδου από το αρμόδιο όργανο εντεταγμένο στην δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία, διαφορετικά έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Π.Δ. 79/2017 καθώς και με τις σχετικές εγκυκλίους λειτουργίας των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων  για την είσοδο τρίτων προσώπων στις σχολικές μονάδες.

Το Ι.Ε.Π. δεν δύναται να τοποθετεί πρόσωπα στις σχολικές μονάδες γιατί αποτελεί αποκλειστικά γνωμοδοτικό επιστημονικό όργανο και καμία υπηρεσιακή σχέση έχει με τους δημοσίους υπαλλήλους, μιας και αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ.

Το εκπαιδευτικό έργο των νηπιαγωγών δεν μπορεί να καταγράφεται και να αξιολογείται από πρόσωπα εκτός θεσμικών οργάνων χωρίς τη συναίνεση και τη σύμφωνη γνώμη του εκπαιδευτικού της τάξης (Οδηγός Καταγραφής Υλοποίησης πιλοτικής παρέμβασης από τον συνεργάτη/γλωσσικό διαμεσολαβητή). Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων  των νηπιαγωγών και προσβολή της  προσωπικότητά τους.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα έρευνας δράσης προκειμένου να υλοποιηθεί στη σχολική τάξη προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση των γονέων, όταν μάλιστα πρόκειται για ανήλικους μαθητές (προσωπικά δεδομένα μαθητών).

Για την εφαρμογή και την υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος στις σχολικές μονάδες θα πρέπει να τηρούνται όλες οι σχετικές διαδικασίες που πηγάζουν από την υφιστάμενη νομοθεσία, καθώς θα πρέπει να τηρούνται και όλα τα ζητήματα δεοντολογίας, όπως αυτά καταγράφονται από το Ι.Ε.Π. (Προδιαγραφές Υποβολής αίτησης για άδεια διεξαγωγής έρευνας σε σχολεία):

-Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

-Ενημέρωση όλων των συμμετεχόντων για τους σκοπούς της έρευνας, τον προαιρετικό χαρακτήρα της συμμετοχής τους και τη δυνατότητά τους να αποχωρήσουν σε οποιοδήποτε στάδιο διεξαγωγής της έρευνας

Η όποια επιλογή των σχολικών μονάδων γίνεται βάσει αξιολόγησης αιτήσεων, έπειτα και από την  υποβολή αίτησης συμμετοχής σχολικών μονάδων και αξιολόγησης αυτών κατά την επιλογή, και όχι δια της επιβολής. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναρτάται στην ιστοθέση του Ι.Ε.Π.  και  κοινοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου, μη τηρουμένων των παραπάνω προ αναφερόμενων διαδικασιών για την υλοποίηση και εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος και λαμβάνοντας υπόψη την τοποθέτηση και δήλωση εκπροσώπου, μέλους του Ι.ΕΠ.,  κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης επιμορφωτικής συνάντησης και παρουσία μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου ότι το πρόγραμμα δεν είναι υποχρεωτικό και μπορεί ο καθένας να δηλώσει την αποχώρηση του από το πρόγραμμα, θεωρεί ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα η επιλογή συμμετοχής ή αποχώρησης του κάθε συναδέλφου από το συγκεκριμένο  πρόγραμμα.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Καθησυχαστικός για τον σεισμό στη Χαλκιδική ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός»

Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η περιοχή δεν διαθέτει υψηλό σεισμικό δυναμικό, ενώ τόνισε…