Δυο λόγια
Αξίζει πιστεύουμε να καταθέσουμε δυο λόγια για τον Κώστα Σημίτη, λόγια που θα έχουν να πουν όλοι όσοι στήριξαν τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Η προσπάθεια σπίλωσης της προσωπικότητάς του δεν είναι μόνο άδικη και παράλογη, αλλά είχε τα αντίθετα αποτελέσματα στα οποία στόχευαν οι εχθροί του. Αντί να αποδιοργανωθεί περαιτέρω το Κίνημα Αλλαγής, το συσπείρωσε. Είναι αλήθεια ότι ο Κώστας Σημίτης υπήρξε ξένο στοιχείο στο «βαθύ ΠΑΣΟΚ» και δεν μπόρεσε να ελέγξει πλήρως το κόμμα του. Αλλά στη διάρκεια της μακρόχρονης πολιτικής πορείας του κανείς ποτέ δεν αμφισβήτησε την εντιμότητά του. Για όλους τους πολίτες, τους φίλους και αντιπάλους, παραμένει ένα παράδειγμα ακεραιότητας, αντι-μικροκομματικής νοοτροπίας και αντι-λαϊκισμού.
Γ.Δ.
Δεν φταίει μόνον το γήπεδο
Το αποτέλεσμα της ήττας γνωστό. Η Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου έχασε στο ΟΑΚΑ με 1-0 από την Εσθονία, τελευταία στον όμιλό μας, η Ελλάδα τρίτη και η όποια ελπίδα (μικρή) εξανεμίστηκε. Η γαλανόλευκη ομάδα μετά την αλλαγή προπονητή, απέδειξε για μια φορά ακόμη τα τελευταία χρόνια ότι είναι «μικρή». Ότι δεν φταίνε μόνον οι προπονητές, ούτε τα γήπεδα. Η Εθνική είναι μια ομάδα χωρίς ποιότητα, χωρίς θέαμα, χωρίς ρυθμό και βέβαια σύστημα. Άρα γιατί να αφιερώσει το βράδυ του κάποιος φίλαθλος να πάει στο γήπεδο; Τι θέαμα να δει; Κάκιστο έως απαράδεκτο.
Το παιγνίδι των διεθνών δεν θέλγει, δεν κερδίζει τους φιλάθλους. Απεναντίας τους διώχνει και δύσκολα θα τους ξαναβρεί όπως με το Μουντιάλ του 2014. Το τελευταίο στραπάτσο της Εθνικής την οδηγεί στην πιο δύσκολη κλήρωση για το EURO και όλοι φοβούνται μήπως ο κατήφορος συνεχιστεί.
-Λόγια πικρά αλλά αληθινά, δυστυχώς…
Γ.Δ.
Έστω κι έτσι
Ευαρεστήθηκε η δημοτική αρχή του Δήμου Ξάνθης να ενημερώσει την κοινή γνώμη της περιοχής για τα έργα που γίνονται εδώ και χρόνια στο παλιό κτίριο του δημαρχείου της πόλης μας. Έστω κι έτσι και με καθυστέρηση, έγινε η ενημέρωση και πληροφορηθήκαμε για την πορεία του έργου και για τον πιθανό χρόνο ολοκλήρωσης που υπολογίζεται τέλος του 2019. Και μια μικρή παρατήρηση για το έργο και το χρόνο ολοκλήρωσης. Είναι προφανές ότι οι εργασίες δεν είναι απλές και συνηθισμένες. Απεναντίας είναι αργές και δύσκολες διότι πρόκειται για πλήρη αποκατάσταση του αρχοντικού, κι αυτό γίνεται με διαφορετικούς ρυθμούς.
Και μια διαπίστωση: Η δημοτική αρχή κινήθηκε και ενημέρωσε σχετικά μετά το πρόσφατο σχόλιο της στήλης. Έστω κι έτσι μάθαμε για τις εργασίες εκεί.
Γ.Δ.
Καμία αντίδραση
Καμία αντίδραση δεν υπήρξε από τους δήμους του νομού μας για ακίνητά τους που έχουν καταχωρηθεί ως παραχωρούμενα στο Υπερταμείο. Εντάξει, δεν περιμέναμε να παραδεχτούν το γεγονός που στο κάτω-κάτω δεν οφείλονταν σε αυτούς. Όμως εντύπωση μας προκάλεσε, όπως και στους συμπολίτες μας, η αδιαφορία τους για την τύχη αυτών των ακινήτων. Διάολε, περιουσία τους είναι, οφείλουν όσο χρόνο θα βρίσκονται στο δήμο να την προστατεύουν. Κι αυτό βέβαια είναι το λιγότερο που μπορούν κι έχουν υποχρέωση να κάνουν.
πεναντίας, δεν διαπιστώσαμε απολύτως κανένα ενδιαφέρον εκ μέρους τους. Κι αυτό εκτός των άλλων είναι ανησυχητικό.
Γ.Δ.
Η αρχή έγινε
Γιάννης Παπαχρόνης το όνομα αυτού λοιπόν και εγένετο νέος υποψήφιος δήμαρχος του μικρού άστεως με την ονομασία «Ξάνθη». Με την ευκαιρία θα πρέπει να πούμε ότι η αρχή έγινε. Και η αρχή το ήμισυ όπως η παροιμία επιμένει. Το βήμα αυτό το τόλμησε ο Παπαχρόνης και μπράβο στο θάρρος του. Μεταξύ μας δεν του λείπει. Δίνει αγώνες και τους κερδίζει τόσο στο Σύλλογο Αιμοδοτών όσο και στο Γηροκομείο. Θα δείξει κατά πόσο στο ξεκίνημά του αυτό θα τα καταφέρει το ίδιο στο πεδίο που αποφάσισε να εκθέσει τον εαυτό του στην κρίση των συμπολιτών. Ο χρόνος θα το δείξει, από την συγκρότηση του συνδυασμού και τα άτομα που θα τον στελεχώσουν. Κατά τα λοιπά, καλή επιτυχία.
Η αρχή έγινε λοιπόν. Πρώτη επίσημη υποψηφιότητα για το δήμο Ξάνθης ο Γιάννης Παπαχρόνης και οι συνοδοιπόροι του.
Γ.Δ.
10.000 θέσεις Ιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος : η ΕΡΤ του ΣΥΡΙΖΑ!
Το 2013 ένα από τα μεγαλύτερα λάθη της ούτως ή άλλως προβληματικής (Συγ-)Κυβέρνησης ΝΔ -ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, που οδήγησε άλλωστε την ΔΗΜΑΡ του Φώτη Κουβέλη στην έξοδο από την Κυβέρνηση αυτή, ήταν ο «ξαφνικός θάνατος» της ΕΡΤ. Όλοι οι πρωταγωνιστές της πρωτοβουλίας – πλην του κύριου αυτουργού της, Αντώνη Σαμαρά – έχουν δηλώσει την μεταμέλειά τους για την πράξη. Ο μόνος προβληθείς λόγος για το πολιτικό λάθος αυτό ήταν η εξοικονόμηση θέσεων υπαλλήλων του Δημοσίου, για να επιτευχθούν οι μνημονιακοί στόχοι. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο 2015 μέρος της επιτυχίας του το οφείλει στο κλείσιμο της ΕΡΤ. 06.11.2018 : Ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό ότι 10.000 ιερείς θα εκδιωχθούν της μισθοδοσίας του Δημοσίου και αντίστοιχες θέσεις στο Δημόσιο θα καλυφθούν με προσλήψεις την περίοδο 2019-2020. Οι ομοιότητες είναι πασιφανείς. Η συνέχεια η ίδια;
Χ.Β.
Ουδετεροθρησκεία και μουσουλμάνοι Έλληνες στην Δυτική Θράκη
Αλήθεια, σε όλη την Δυτική Θράκη πίστεψε κανείς τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την «ουδετεροθρησκεία» και τα άλλα ωραία για την θρησκευτική ελευθερία στην Χώρα μας; Διότι, αν ναι, τότε σήμερα κιόλας πρέπει να αναμένει να μετονομασθεί το Υπουργείο Παιδείας και να καταργηθεί το «Θρησκευμάτων» στον τίτλο του, πρέπει να καταργηθεί ως … αντισυνταγματική η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων, πρέπει να αλλάξει αντικείμενο και αρμοδιότητες ο Υφυπουργός Εξωτερικών «για θέματα θρησκευμάτων», Κος Μάρκος Μπόλαρης, ενώ αύριο κιόλας πρέπει να διακοπεί η μισθοδοσία στις τρεις Μουφτείες και στις εκατοντάδες των Ιεροδιδασκάλων, να καταργηθούν οι Διαχειριστικές Επιτροπές Μουσουλμανικής Περιουσίας ως οιονεί κρατικοί φορείς, να παύσει η λειτουργία όλων των Δημόσιων Μειονοτικών Σχολείων όλων των βαθμίδων, η κατασκευή και επισκευή με κρατικές δαπάνες των Τζαμιών και των Τεμενών στην περιοχή, οι προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ βάσει ποσοστού στο Δημόσιο για τα μέλη της θρησκευτικής μειονότητας, οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ εκτός αριθμού για τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας κτλ. Αν όμως δεν πίστεψε, τότε υπάρχει ούτως ή άλλως πιά βαθύ και αθεράπευτο πολιτικό πρόβλημα με την ανυποληψία του Προέδρου της Κυβέρνησης και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί.
Χ.Β.
Συμβάσεις αορίστου … έργου
Όλοι γνωρίζουμε τον όρο «συμβασιούχος του Δημοσίου». Το Δημόσιο κατά περιόδους με ειδική διαδικασία προκηρύσσει θέσεις είτε ορισμένου χρόνου είτε αορίστου χρόνου είτε συμβάσεις έργου, ενώ σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Νόμο περιγράφονται ειδικώς και λεπτομερώς οι ειδικές απαιτήσεις για την σύμβαση και η διάρκειά της, καθώς και αιτιολογείται συγκεκριμένα η υπηρεσιακή ανάγκη για την προκήρυξη της σύμβασης. Άλλωστε αξέχαστη έχει μείνει και η μονιμοποίηση κατά δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες συμβασιούχων στο Δημόσιο με τον επονομαζόμενο «Νόμο Παυλόπουλου» την περίοδο 2004-2005. Όλα αυτά μέχρι τώρα. Το τελευταίο έτος περίπου και κυρίως το τελευταίο διάστημα με αλματώδεις ρυθμούς στο Δημόσιο προσλαμβάνονται «συμβασιούχοι» με «προκηρύξεις», για να τηρείται η υποχρέωση του ΑΣΕΠ, αλλά χωρίς καμία άλλη αληθή προδιαγραφή ή απαίτηση ούτε καν την περιγραφή του έργου, για το οποίο και προσλαμβάνεται ο ενδιαφερόμενος, ούτε καν η ακριβής διάρκεια της σύμβασης. Απλώς προσλαμβάνεται ένας «δικός μας»! Πρωτόγνωρο φαινόμενο αυτό δεν μπορεί να αποδοθεί αλλιώς παρά με τον εξ αρχής αντιφατικό όρο «συμβάσεις αορίστου έργου».
Χ.Β.
Αυτή η καραμέλα… με τη διασύνδεση αγοράς και πανεπιστημίου
Συνεδρίασε για πρώτη φορά το περιφερειακό συμβούλιο έρευνας και καινοτομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που όπως μαθαίνουμε δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει τις δράσεις της Περιφέρειας στη διασύνδεση της αγοράς με την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Πράγματι, έχει αποτυπωθεί πλείστες όσες φορές, σε όλους τους τόνους και σχεδόν από όλα τα επίσημα χείλη τοπικά η κεφαλαιοποίηση της συμβολής του πανεπιστημίου στην ανάπτυξη της περιοχής, μέσω της υποστήριξης αρχών, φορέων και ιδιωτών. Πράγματι, εύστοχες οι επιλογές για τη σύνθεση της επιτροπής με εγνωσμένου κύρους ακαδημαϊκούς και τεχνοκράτες της περιοχής μας.
Ωστόσο, γιατί είναι τόσο ηχηρή η απουσία της εκπροσώπησης της αγοράς; Πώς θα επιτευχθεί διασύνδεση αν για μια ακόμη φορά η ακαδημαϊκή κοινότητα καλείται να συζητά και να συνεδριάζει… μόνη της; Γιατί δεν επιχειρήθηκε η συμμετοχή νέων startupers από την Περιφέρεια; γιατί δεν προτάθηκαν να συμμετέχουν εκπρόσωποι επιχειρήσεων;
Η έλλειψη των παραγόντων που θα συνέβαλαν καθοριστικά στην αποτύπωση των αναγκών συνιστά εξόχως σημαντική αδυναμία για ένα εγχείρημα, που όντως έχει ανάγκη ο τόπος.
Ε.Δ.
Έμεινε με την όρεξη o Ζαγναφέρης…
Το φυσάει και δεν κρυώνει ο Κώστας Ζαγναφέρης το …χουνέρι που έπαθε από τον Δημήτρη Πέτροβιτς. Τόσες επαφές, τόσες συζητήσεις, τόσες χαρούλες και φωτογραφίες με χειραψίες και την άλλη μέρα ανακοινώνει την υποψηφιότητά του. Ανακοίνωσε και ο Τοψίδης κι έμεινε αυτός μόνος να προσπαθεί να καταλάβει τι έγινε κι από πρώτος βρέθηκε τελευταίος… Κι επειδή ο ίδιος δεν πήγε στην παρουσίαση της υποψηφιότητας του Τοψίδη, όπως ο Αμοιρίδης, ο Μαρκόπουλος και ο Πατατάκης (όλοι αυτοί δηλαδή που υποστήριζαν εκείνον για επικεφαλής), πήγε ο Τοψίδης στο γραφείο του χθες να τον δει. «Ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης τόνισε ότι η Περιφέρεια έχει ανάγκη από συστράτευση όλων των δυνάμεων και συντάσσεται με την πρόταση να συμπράξουν όλες οι δυνάμεις σε έναν κοινό συνδυασμό που θα διεκδικήσει την Περιφέρεια στις προσεχείς εκλογές. Οι δυο άντρες κατέληξαν ότι τους ενώνει το καλό του τόπου και πάνω σ’ αυτή τη βάση θα πρέπει να γίνει ο σχεδιασμός της επόμενης μέρας για τη Περιφέρεια», αναφέρει το Δελτίο Τύπου που μας έστειλε ο κ. Τοψίδης συνοδευόμενο από φωτογραφία.
Πάντως ο Κ. Ζαγναφέρης παρότι δεν του βγήκε δεν αλλάζει το επιμύθιο: «Ένας συνδυασμός απέναντι στον Μέτιο» ούτε βέβαια αποποιείται την δέσμευσή του ότι μόνο επικεφαλής συνδυασμού θα είναι υποψήφιος και όχι ως αντιπεριφερειάρχης.
Έτσι όπως διαμορφώνονται τα δεδομένα κι ακόμη και ο Πέτροβιτς να μην μπορέσει να κάνει συνδυασμό δεν βλέπουμε τον Ζαγναφέρη στον ορίζοντα. Μάλλον εδώ κλείνει πολιτική του καριέρα γιατί ούτε και στον δήμο Ξάνθης τον παίρνει…
Μ.Ξ.