Το πρόγραμμα του υπουργείου του δίνει 6 αίθουσες και αυτός παίρνει 3 και αν…. Προφάσεις εν αμαρτίαις; Καταγγελία από την Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών
Υποβλήθηκαν 71 προτάσεις για προκάτ αίθουσες από 20 δήμους – Σε κάποιους έχουν δοθεί σε χρήση – Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης στηρίζει την προσχολική αγωγή
Ευκαιρία για 6 νέες αίθουσες νηπιαγωγείων με προκάτ κατασκευές που τοποθετούνται σε σχολικές μονάδες στεγάζοντας έτσι και καλύπτοντας τις ανάγκες της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, είχε ο δήμος Ξάνθης αλλά ως φαίνεται έχασε και όχι απλά λόγω αδράνειας, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Αυτόνομη Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ξάνθης. Οι λόγοι είναι βαθύτεροι και όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του «Ε» άπτονται άλλων προβλημάτων που παρεμποδίζουν την διενέργεια ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια των αιθουσών, χωρίς βέβαια να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι η ΚΕΔΕ ζητά να περιέλθει η αρμοδιότητα της προσχολικής αγωγής στους δήμους και αντιδρά γιατί αυτό δεν εισακούστηκε κι αυτό ίσως να επηρεάζει τον δήμο Ξάνθης.
Το πρόγραμμα του υπουργείου δίνει 6 αίθουσες στο δήμο Ξάνθης και αυτός παίρνει 3 και αν…. Προφάσεις εν αμαρτίαις;
Το ιστορικό της υπόθεσης εξιστορεί η πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση του Δήμου Ξάνθης κα Θεοδώρα Γιαννώτα η οποία και διαψεύδει ότι ο δήμος αδράνησε ή ότι δεν ήθελε να λειτουργήσουν νέες αίθουσες νηπιαγωγείων: «Πριν 1,5 μήνα μας ήρθε έγγραφο απ’ το υπουργείο που μας ζητούσε να καταθέσουμε όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ενταχθούμε στο πρόγραμμα και να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες ηλεκτρονικών διαγωνισμών για την προμήθεια των προκάτ αιθουσών. Για να γίνει όμως ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός πρέπει να μην υπάρχει σ’ αυτές τις σχολικές μονάδες καμιά παρέκκλιση, να πληρούνται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις, να είναι όλες τακτοποιημένες και επίσης, οι αίθουσες που θα εγκατασταθούν να μην στερούν ζωτικό αύλειο χώρο για τους μαθητές. Η τεχνική υπηρεσία που είναι αρμόδια για το θέμα αφού εξέτασε όλες τις παραμέτρους αποφάσισε ότι 3 – 4 από τις προτεινόμενες σχολικές μονάδες είναι κατάλληλες για να τοποθετηθούν στον αύλειο χώρο τους οι αίθουσες προκάτ για τα νηπιαγωγεία».
Υποβλήθηκαν 71 προτάσεις για προκάτ αίθουσες από 20 δήμους – Σε κάποιους έχουν δοθεί σε χρήση
Η κα Γιαννώτα πρόσθεσε ότι το υπουργείο έχει φορτώσει στους δήμους να κάνουν την προμήθεια των αιθουσών μέσω διαγωνισμών και αυτό είναι μια διαδικασία χρονοβόρα. Σημείωσε δε ότι η ΚΕΔΕ αντιδρά για το γεγονός ότι οι δήμοι έχουν φορτωθεί με αρμοδιότητες και καλούνται να ανταπεξέλθουν μέσα από μια δαιδαλώδη νομοθεσία και τεράστια γραφειοκρατία.
Το ερώτημα βέβαια για το πώς τα κατάφεραν μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, 20 δήμοι που υπέβαλλαν εντός προθεσμίας (έπρεπε να υποβληθούν μέχρι τις 20/10.2018) προτάσεις για 71 αίθουσες Νηπιαγωγείων και σε κάποιους ήδη οι αίθουσες έχουν δοθεί σε χρήση, δεν απαντήθηκε.
Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης στηρίζει την προσχολική αγωγή
Για το θέμα ρωτήθηκε και ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος ο οποίος και επεσήμανε πως ο δήμος Ξάνθης είναι ο μοναδικός δήμος στο νομό που παρατηρήθηκε πρόβλημα με τις αίθουσες νηπιαγωγείων. Υπονόησε δε πως η στάση αυτή του δήμου Ξάνθης εντάσσεται στο πλαίσιο των προσχωμάτων που φέρνει η ΚΕΔΕ στην καθιέρωση της προσχολικής αγωγής: «Είναι γεγονός ότι η ΚΕΔΕ ήταν αντίθετη με την υποχρεωτική προσχολική αγωγή επιζητώντας αυτό το κομμάτι να υλοποιείται από τους δήμους, μέσω των vouchers και των διδάκτρων από τους γονείς Εμείς στηρίζουμε την προσχολική αγωγή και θεωρούμε ότι είναι σωστό πού δεν δόθηκε στους δήμους όπως επίσης κι ότι είναι λάθος που δόθηκε το κομμάτι της συντήρησης και της ανέγερσης σχολικών μονάδων στους δήμους.
Καταγγελία από την «Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών»
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εκπαιδευτικοί της Αυτόνομης Παρέμβασης: «Καταδικάζουμε την αδράνεια του Δήμου Ξάνθης στην πρωτοβουλία αυτή που βοηθά στην υλοποίηση του νόμου της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Αναρωτιόμαστε, επίσης, εάν ο Δήμος Ξάνθης άμεσα ή έμμεσα προάγει τη γνωστή «γραμμή» της ηγεσίας της ΚΕΔΕ (και των κομμάτων που ήταν αντίθετα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης). «Γραμμή» που θέλει τα νηπιαγωγεία στους Δήμους, τους νηπιαγωγούς δημοτικούς υπαλλήλους και τους γονείς να πληρώνουν.
Θα θέλαμε επίσης να τονίσουμε ότι ενώ χρήματα υπήρχαν, δεν έγινε κάποια σοβαρή και συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση του θέματος της σχολικής στέγης. Αποτέλεσμα αυτών είναι να λειτουργούν σχολεία στην πόλη μας χωρίς οικοδομική άδεια, ενώ εκτός των νηπιαγωγείων να λιμνάζει για δεκαετίες το θέμα και άλλων σχολικών κτηρίων όπως του 18ου Δημοτικού Σχολείου, του 4ου Λυκείου και του Μουσικού Σχολείου που τελικά ‘’υιοθετήθηκε’’ από το Δήμο Αβδήρων.
Καλούμε το Δήμο Ξάνθης να συνδράμει στην επέκταση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο αναλαμβάνοντας δράση και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που του παρέχονται».
Σ’ ότι αφορά το πρόγραμμα να σημειώσουμε πως στις 25/9/2018, δημοσιοποιήθηκε, η με αρ. πρωτ. 159161/Β9/Φ8/952 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που όριζε τη διάθεση 4 εκατομμυρίων και 85 χιλιάδων € (μέχρι του ποσού των 43.000 € για κάθε σχολική μονάδα) για την εγκατάσταση 95 νέων αιθουσών σε νηπιαγωγεία σε 26 Δήμους της χώρας. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην κάλυψη επειγουσών αναγκών και στην προσωρινή στέγαση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης των δημόσιων σχολείων.
Μαριάννα Ξανθοπούλου