Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αναμένεται λύση από το υπουργείο για το ζήτημα των βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία

Αναμένεται λύση από το υπουργείο για το ζήτημα των βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία

0

Εστάλη το έγγραφο με τα αιτήματα του Συνδέσμου σχολικών Εφορειών – Μια εβδομάδα κλειστά τα μειονοτικά

 

Πρόεδρος Σχολικής Εφορείας Π. Χρύσας, Α. Καρά: «Το αίτημά μας είναι βιβλία του δημόσιου σχολείου με κάποιες αλλαγές»

 

 Κλειστά παρέμειναν όλη την προηγούμενη εβδομάδα τα Μειονοτικά σχολεία Ξάνθης και Ροδόπης μετά από απόφαση του Συνδέσμου Σχολικών Εφορειών με αίτημα τη χρήση των βιβλίων του δημόσιου σχολείου στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα και όχι του προγράμματος Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων , γνωστό ως πρόγραμμα Φραγκουδάκη. Το επιχείρημα που προβάλλουν είναι ότι αυτό είναι ξεπερασμένο καθώς έχουν αλλάξει τα δεδομένα κατάρτισης και εξοικείωσης των μαθητών με την ελληνική γλώσσα και ότι πρέπει να αναβαθμιστεί γενικά η εκπαίδευση των μαθητών στο δημοτικό. Να σημειώσουμε πως η αντίδραση προήλθε με αφορμή την εγκύκλιο του υπουργείου μία μέρα πριν την έναρξη των μαθημάτων 10/9/2018 που δίνει την δυνατότητα στους δασκάλους του ελληνόγλωσσου προγράμματος των Μειονοτικών σχολείων να αντλούν και να χρησιμοποιούν υλικό από τα βιβλία του δημόσιου σχολείου.

keramarisΠεριφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, Π. Κεραμάρης: «Περιμένουμε απάντηση από το υπουργείο…»

Γρήγορα το θέμα πήρε διαστάσεις καθώς παρενέβησαν και οι μειονοτικοί τοπικοί βουλευτές Ξάνθης και Ροδόπης όπως ο Χ. Ζεϊμπέκ και ο Μουσταφά Μουσταφά καθώς και ο κ. Καραγιουσούφ, οι οποίοι συναντήθηκαν με το Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Κεραμάρη αλλά και με τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολικών Εφορειών που διαμαρτύρονται σε μια προσπάθεια κατευνασμού αλλά και επίλυσης του θέματος. Όπως μας ανέφερε ο κ. Κεραμάρης: «Περιμένουμε απάντηση από το Υπουργείο. Έχουμε στείλει το σχετικό έγγραφο ενημερώνοντας για τα αιτήματα των Σχολικών Εφορειών. Είναι ένα καθαρά εκπαιδευτικό θέμα και αρμόδιο για αυτό είναι το ΙΕΠ του υπουργείου Παιδείας. Θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα έχουμε λύση. Γι αυτό δεν πρέπει να οδηγούμαστε σε ακραίες κινήσεις που έχουν σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να χάνουν διδακτικές ώρες». Ο κ. Κεραμάρης πρόσθεσε σ’ ότι αφορά τα βιβλία: «Ας αφήσουμε τους ειδικούς του ΙΠΕν’ αποφασίσουν».

kara ahmet1Πρόεδρος Σχολικής Εφορείας Π. Χρύσας, Α. Καρά: «Το αίτημά μας είναι βιβλία του δημόσιου σχολείου με κάποιες αλλαγές»

Ο πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας στο μειονοτικό της Π. Χρύσας κ. Α. Καρά μιλώντας στο «Ε» τόνισε πως αντιδράσεις υπήρξαν από την αρχή της εφαρμογή του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων γιατί αυτό «επιβλήθηκε» χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την μειονότητα. Σημείωσε δε πως οι γονείς ζητούν τα παιδιά στα μειονοτικά να διδάσκονται από τα βιβλία του δημόσιου σχολείου αφού όμως γίνουν κάποιες αλλαγές σ’ αυτά, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει τι είδους αλλαγές και σε ποια μαθήματα.

Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης: «Το υπουργείο να πάρει θέση και να δώσει λύση»

Θέση στο θέμα πήρε με ανακοίνωσή του ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης ζητώντας από το υπουργείο να δώσει λύση. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων αναφέρεται : «Η στοιχειοθέτηση ενός ενιαίου μοντέλου στο πλαίσιο της ισότητας των ευκαιριών, για τη μειονοτική εκπαίδευση, ο καθορισμός ενιαίων στόχων και αναλυτικών προγραμμάτων στο μειονοτικό σχολείο, ο διάλογος και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και των εκπαιδευτικών με μοναδικό σκοπό την πνευματική ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών θα πρέπει να είναι ο κύριος σκοπός της πολιτείας. Εξωθεσμικοί παράγοντες και γονείς, και χωρίς καμία πρόθεση αντιπαράθεσης δεν πρέπει να έχουν καμία αρμοδιότητα εμπλοκής στη διαδικασία της τάξης, καταργώντας έτσι τον παιδαγωγικά ελεύθερο και δημοκρατικό ρόλο του δασκάλου στα σχολεία. Αντιθέτως, οφείλουν και έχουν υποχρέωση μαζί με τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο πάντα του διαλόγου, να συμβάλλουν τα μέγιστα για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, προς όφελος των μαθητών. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων να μην προβούν σε σύνταξη πρακτικού. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας ως αποκλειστικά υπεύθυνο για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής να πάρει ξεκάθαρη θέση και να δώσει λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

Οι εκπαιδευτικοί, όπως πάντα, με συνέπεια και ευσυνειδησία θα συνεχίσουν να εργάζονται απρόσκοπτα και να επιτελούν το έργο τους, όπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα και όπως το πράττουν μέχρι σήμερα».

«Αυτόματη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ξάνθης»: «Τασσόμαστε υπέρ της επικαιροποίησης των βιβλίων του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων»

Επίσης σε ανακοίνωση προέβη και η «Αυτόνομη παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ν. Ξάνθης» που αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η ενοχοποίηση, των βιβλίων του Προγράμματος Φραγκουδάκη ως υπαίτιων για εκπαιδευτική ανισότητα μας βρίσκει αντίθετους καθώς αυτήν ακριβώς την ανισότητα επιχείρησαν να άρουν. Τασσόμαστε υπέρ της επικαιροποίησης των βιβλίων του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, ιδιαίτερα των βιβλίων των πρώτων τάξεων καθώς έχουν σχεδιαστεί με το δεδομένο ότι δεν υπήρχε προσχολική εκπαίδευση και φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Θεωρούμε απαραίτητη την εισαγωγική επιμόρφωση, στην αρχή εκάστου σχολικού έτους των νέων και αναπληρωτών συναδέλφων στη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού και των βιβλίων του προγράμματος Φραγκουδάκη.

Η δυνατότητα χρήσης του υλικού του Δημοσίου να εξαρτάται αποκλειστικά από την κρίση του εκπαιδευτικού της τάξης που δύναται να αποφασίσει αν οι μαθητές του χρειάζονται και μπορούν να εκμεταλλευτούν το εν λόγω υλικό, χρησιμοποιώντας ως κύριο εκπαιδευτικό υλικό στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων αυτό του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…