Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δεσμεύτηκαν 25 εκ. ευρώ για τον κάθετο άξονα Ξάνθης

Δεσμεύτηκαν 25 εκ. ευρώ για τον κάθετο άξονα Ξάνθης

0
kathetos axonas

Με υπογραφή Σπίρτζη. Το έργο είχε κοστολογηθεί στα 40 εκ. ευρώ και είχε τρεις πηγές χρηματοδότησης

 

Πού θα πάνε τα υπόλοιπα 20 περίπου εκ. ευρώ;

«Να πιέσει η περιφέρεια με τα υπόλοιπα να γίνει η μελέτη για άλλο κομμάτι του άξονα». Συμφωνούν Ζαγναφέρης – Αμοιρίδης

 

Ξεκίνησε και επισήμως η κατασκευή του α’ τμήματος του κάθετου άξονα Ξάνθης και συγκεκριμένα του αδιάνοικτου τμήματος, μήκους 8 χιλιόμετρων από το Δημάριο ως τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Την περασμένη Τρίτη 10 Ιουλίου ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, υπόγραψε την απόφαση δέσμευσης από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 12,802 εκατ. ευρώ και την επιχορήγηση της Εγνατίας Οδού από το πρόγραμμα Cross Border με 12,854 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή 25 ,656 εκ. ευρώ όσα δηλαδή θα κοστίσει το έργο. Υπενθυμίζουμε ότι η εκτιμώμενη συνολική αξία του έργου ήταν  (χωρίς ΦΠΑ) 40.047.000 ευρώ αλλά η έκπτωση που δόθηκε από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ (συμφερόντων Μπόμπολα) ήταν 50,4%. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία μειοδότησε μεταξύ άλλων 4 εταιρειών και ανακηρύχτηκε ανάδοχος του έργου ενώ τον περασμένο Μάιο είχε υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση με την Εγνατία.

Πού θα πάνε τα υπόλοιπα 20 περίπου εκ ευρώ;

Όπως έχουμε γράψει κατά κόρον για το έργο αυτό υπολογίστηκαν 40 εκ. ευρώ και μάλιστα από τρεις πηγές χρηματοδότησης: από το interreg , το ΙΜΕΠΕΡΑ (τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου και από την περιφέρεια ΑΜΘ. Να θυμίσουμε ότι  ο αείμνηστος περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης στις 29/7/2016 είχε υπογράψει την Πράξη ένταξης στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας με χρηματοδότηση 5,5 εκ. ευρώ.

amoiridis mixalis3sΝα πιέσει η περιφέρεια με τα υπόλοιπα να γίνει η μελέτη για άλλο κομμάτι του άξονα

Το ερώτημα λοιπόν είναι: Τώρα που το έργο με την έκπτωση θα κοστίσει τα μισά που θα πάνε τα υπόλοιπα λεφτά;  «Εδώ και τώρα να απαιτήσει η Περιφέρεια τα λεφτά των εκπτώσεων να διατεθούν για τα υπόλοιπα τμήματα του άξονα», τονίζει με έμφαση ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Μιχάλης Αμοιρίδης. «Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αφήσουμε αυτά τα  λεφτά. Πρέπει να πιέσει η περιφέρεια την Εγνατία και το υπουργείο Υποδομών. Τα λεφτά από τις εκπτώσεις να χρησιμοποιηθούν για το ίδιο το έργο. Να γίνει μελέτη για το άλλο τμήμα. Μέλημά μας δεν πρέπει να είναι μόνο να έχουμε ένα ακόμη δρόμο για την Βουλγαρία άλλα να βελτιώσουμε όλο τον άξονα από την Ξάνθη ως τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. », υπογραμμίζει ο περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Αμοιρίδης.

zagnaferis synenteyxi1Την άποψη αυτή συμμερίζεται απόλυτα και ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κώστας Ζαγναφέρης. Σε παλαιότερη του δήλωση στο «Ε»: «Είμαστε στη λογική το ποσό που θα εξοικονομηθεί από τις εκπτώσεις να δαπανηθεί για βελτιώσεις των υπολοίπων τμημάτων, ήτοι του τμήματος Μελίβοια – Δημάριο και Εχίνος – Μελίβοια και έχουμε ζητήσει από την Εγνατία να δεσμευτεί, γι’ αυτό».

Ωστόσο κάποια κίνηση μέχρι στιγμής δεν είδαμε από τον περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χ. Μέτιο αλλά ούτε από τους τοπικούς πολιτικούς παράγοντες.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επανέρχονται τα απευθείας σιδηροδρομικά δρομολόγια στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Β. Οικονόμου κατά την περιοδεία του …