Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ 590 παιδιά της μειονότητας σε Ξάνθη και Ροδόπη διδάχτηκαν ελληνικά

590 παιδιά της μειονότητας σε Ξάνθη και Ροδόπη διδάχτηκαν ελληνικά

0

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα Ένταξης και Εκμάθησης των Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ) παρότι φέτος δεν είχε τους χώρους των ΚΕΣΠΕΜ

 

Μαθήματα στήριξης σε 388 μαθητών γυμνασίου και λυκείου – 214 μητέρες κάθισαν στα θρανία

 

Με μια επίγευση ικανοποίησης ότι το «έργο επετεύχθη» παρά τις αντιξοότητες της φετινής σχολικής χρονιάς κατά την υλοποίηση του προγράμματος Ένταξης και Εκμάθησης των Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ), ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα για παιδιά δημοτικού και νηπιαγωγείου. 590 παιδιά των δημοτικών σχολείων σε σχολικές μονάδες Ξάνθης και Ροδόπης όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα αλλά και σε καινούργιες περιοχές όπως ο Άρατος, τα Φίλια και ο Κύρνος ολοκλήρωσαν τον Ιούνιο τα μαθήματα της χειμερινής περιόδου και παρουσίασαν σε ένα τελευταίο μάθημα τους γονείς τους όσα διδάχθηκαν. Οι γονείς είδαν τα βιβλία που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά τους, έπαιξαν μαζί τους τα παιχνίδια που εκείνα είχαν κατασκευάσει με βάση όσα έμαθαν στα μαθήματα, θαύμασαν τις εργασίες που συνδέονταν με την Οδύσσεια, παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο και τις ταινίες των μικρών παιδιών.

Μαθήματα στήριξης σε 388 μαθητές γυμνασίου και λυκείου

Το πρόγραμμα προσφέρει υποστηρικτική διδασκαλία σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Συγκεκριμένα μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς συνεχίστηκαν τα υποστηρικτικά μαθήματα του Προγράμματος σε 388 μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου, που φιλοξενούνται σε χώρους 7 σχολείων των νομών Ροδόπης και Ξάνθης μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος. Το τελευταίο διάστημα οι 27 συνεργάτες εκπαιδευτικοί φρόντισαν να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά για τις προαγωγικές εξετάσεις τους, σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων.

Οι μητέρες μαθαίνουν ελληνικά

Στα θρανία κάθισαν και οι μητέρες για να μάθουν ελληνικά. Συμμετείχαν 214 γυναίκες, ανάμεσά τους πολλές μαμάδες μαθητών του ΠΕΜ. Με με την δράση των Κινητών ΚΕΣΠΕΜ, γίνονται μαθήματα στον Λινό, στο Μεγάλο Ορφανό, στο Μικρό Πιστό και στην Ρούσσα. Τα μαθήματα τις βοηθούν να μπορούν να αντεπεξέρχονται γλωσσικά στις καθημερινές τους δραστηριότητες, από την αγορά και την επίσκεψη στο γιατρό, έως στις δημόσιες υπηρεσίες και τη συζήτηση με τους δασκάλους στο σχολείο. Μπορούν επίσης να βρίσκονται ακόμη πιο κοντά στα παιδιά τους, βοηθώντας τα στις σχολικές εργασίες.

Δεν λειτούργησαν στους χώρους των ΚΕΣΠΕΜ – Ξεκίνησαν τα θερινά μαθήματα

Φέτος για πρώτη φορά το Πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε στους χώρους των ΚΕΣΠΕΜ, σήμα κατατεθέν του Προγράμματος. Ωστόσο υπήρξαν νέες συνεργασίες με σχολικές μονάδες α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης στις πόλεις της Ξάνθης και της Κομοτηνής. Να σημειώσουμε ότι τα θερινά μαθήματα ξεκίνησαν ήδη.

Δ.Ε.Ν.: ανοίγουμε διαπολιτισμικά παράθυρα

Συνεχίζοντας το γεφύρωμα του ΠΕΜ με την τοπική κοινωνία, τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων (ΔΕΝ) υλοποιούν δράσεις διαπολιτισμικής συνύπαρξης. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια σε ένα ταξίδι ενηλικίωσης, ομάδες εφήβων μαθητών Λυκείου ανακάλυψαν προσωπικές δεξιότητες και δυνατότητες και γεύτηκαν τη φοιτητική ζωή ταξιδεύοντας στο ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενοι από ομάδα φοιτητών. Παράλληλα, ομάδα προεφήβων και εφήβων μαθητών Γυμνασίου, παλιών και νέων μελών των ΔΕΝ, προετοιμάζει την καλοκαιρινή κατασκήνωση.

Ο φετινός κύκλος δράσεων των ΔΕΝ θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2018, όπου οι νέοι των διαφορετικών ομάδων θα ανακαλύψουν τη συμβίωση. Μέσα από την ανάληψη ρόλων, την αλληλεπίδραση και την οργανωμένη καθημερινότητα μιας κατασκηνωτικής εμπειρίας, οι νέοι αποκτούν χρήσιμα εφόδια και δεξιότητες διαπολιτισμικής συνύπαρξης. Στις διαπολιτισμικές ομάδες νέων της φετινής δράσης των ΔΕΝ συμμετέχουν 85 νέοι από διαφορετικές περιοχές της Θράκης.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…