Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έγινε πολιτικό πρόβλημα

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έγινε πολιτικό πρόβλημα

0

Κλίμα έντασης στα νηπιαγωγεία Πάχνης , Κύρνου και Άλμας . Συνεχείς στάσεις εργασίας από την προηγούμενη εβδομάδα

 

 

Οι νηπιαγωγοί δεν αφήνουν τις δίγλωσσες συνεργάτιδές τους να μπουν στην αίθουσα διδασκαλίας εμποδίζοντας την έναρξη του πιλοτικού προγράμματος  του Ι. Ε. Π.

 

 

 

Κλίμα έντασης επικρατεί στα νηπιαγωγεία των οικισμών Πάχνη, Κύρνο και Άλμα του δήμου Μύκης, από την προηγούμενη εβδομάδα με τις νηπιαγωγούς να προβαίνουν σε συνεχείς στάσεις εργασίας και να παρεμποδίζουν έτσι  την έναρξη του πιλοτικού προγράμματος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» σε 6 συνολικά νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη όπου φοιτούν παιδιά της μειονότητας.

 

Οι νηπιαγωγοί δεν αφήνουν τις δίγλωσσες συνεργάτιδές τους να μπουν στην αίθουσα διδασκαλίας

Οι νηπιαγωγοί μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες μας, δεν επιτρέπουν την είσοδο στην τάξη των 3 συνεργάτιδων που έχουν προσληφθεί με το κριτήριο της γνώσης της μητρικής γλώσσας των παιδιών  όπως προβλέπει το πρόγραμμα και οι οποίες είναι επιφορτισμένες να διευκολύνουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά μιλώντας τους στη μητρική τους γλώσσα. Ενδεικτικό της έντασης που επικρατεί είναι ότι νηπιαγωγός  σε ένα απ’ αυτά τα νηπιαγωγεία που επικοινωνήσαμε μαζί της, δήλωσε έντονη φόρτιση και αρνήθηκε να δηλώσει οτιδήποτε απ’ ότι συμβαίνει. Αυτό βέβαια εντείνει τον προβληματισμό για το γεγονός ότι αυτή η ένταση μεταφέρεται στα παιδιά και βέβαια αυτό αντίκειται στη διαπαιδαγωγική εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ με τις συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας εδώ και μία εβδομάδα υπάρχει σημαντικός αριθμός απώλειας διδακτικών ωρών.

Χ. Ζεϊμπέκ: «Κάνουν πολιτική μ’ ένα εκπαιδευτικό θέμα»

Την στάση των συνδικαλιστών επέκρινε με μια λιτή δήλωσή του στο «Ε» ο βουλευτής Ξάνθης κ. Χ. Ζειμπέκ: «Δημιουργούν προβλήματα σε γονείς και παιδιά. Ο σκοπός τους αντί να είναι η εκπαίδευση αυτοί κάνουν πολιτική…».

keramarisΜητρική γλώσσα η πομακική σε Πάχνη και Άλμα και τουρκική στον Κύρνο;

Να επισημάνουμε πως στην Πάχνη και στο Άλμα οι συνεργάτιδες ,  όπως μας πληροφόρησε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτης Κεραμάρης θα μιλούν τα παιδιά στην πομακική ενώ στον Κύρνο στην Τουρκική. Ο ίδιος ωστόσο δεν βρίσκει πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από αυτή την στάση των συνδικαλιστών αλλά κάπως …υπερβολική: «Αυτό το πρόγραμμα είναι πιλοτικό. Είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες . Το πρόγραμμα προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά μέσω της μητρικής τους γλώσσας να μάθουν καλύτερα την ελληνική. Έτσι στην Πάχνη και στο Άλμα οι δίγλωσσες συνεργάτιδες θα μιλούν στα παιδιά πομακικά και στον Κύρνο τουρκικά. Προσωπικά είμαι θετικός στην μέθοδο αυτή και θεωρώ κάπως υπερβολική την αντίδραση των συνδικαλιστών. Ο φόβος τους έγκειται μήπως από πιλοτικό καθιερωθεί μόνιμα. Αυτό όμως θα κριθεί από το αποτέλεσμα».

ntoumos 3Πρόεδρος Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης: «Είναι μια πολιτική απόφαση της κυβέρνησης η δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων»

Την αντίθεσή του με το πρόγραμμα εκφράζει ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος επισημαίνοντας πως είναι μια προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει δίγλωσσα νηπιαγωγεία: «Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση ξεκινάει το πρόγραμμα δήθεν πιλοτικά αλλά επιχειρεί να το καταστήσει υποχρεωτικό. Εμείς από την αρχή εκφράσαμε την αντίθεση μας γιατί δεν μας εξήγησαν ούτε μας ενημέρωσαν επαρκώς ποιος θα είναι ο ρόλος του διαμεσολαβητή που θα συμμετέχει ισότιμα – όπως είπαν στην διδασκαλία. Με απουσία διαλόγου χωρίς καμιά επιστημονική μελέτη εισάγουν ένα πρόγραμμα που δεν είναι άλλο από μια μεθόδευση να μεταβάλλουν το δημόσιο νηπιαγωγείο σε μειονοτικό. Είναι ολοφάνερο αυτό όταν αναφέρονται στη χρήση των δύο γλωσσών προφορικά και γραπτά, ποια γλώσσα εννοούν δεδομένου ότι η πομακική δεν είναι γραπτή», επισημαίνει ο κ. Ντούμος. Διαβεβαιώνει δεν πως δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τους νηπιαγωγούς χωρίς τους διαμεσολαβητές και ότι αυτό το αναγνωρίζουν και οι γονείς των παιδιών: «Είναι μια πολιτική απόφαση της κυβέρνησης . Άλλωστε στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται ως επιβεβλημένη η δημιουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων», καταλήγει ο κ. Ντούμος, αποδεχόμενος εμμέσως πλην σαφώς και ότι και η στάση του ιδίου ως προέδρου του Διδασκαλικού συλλόγου έχει πολιτικό περιεχόμενο.

Πως σχολιάζει δασκάλα του μειονοτικού Γλαύκης τη διημερίδα της ΔΟΕ

Είναι άλλωστε πρόσφατη η διημερίδα που οργάνωσε η ΔΟΕ και έχει ενδιαφέρον η προσωπική ανάρτηση σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης της κας Λένας Παπαδοπούλου, δασκάλας στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Γλαύκης στην Ξάνθη, η οποία αναφέρεται στην εμπειρία της από την παρακολούθηση της πρώτης ημέρας της διημερίδας και ειδικά στο πιλοτικό πρόγραμμα: « «Ακούστηκαν από τον κ. Συρίγο [σσ. αναπληρωτής καθηγητής στο Πάντειο] “περίεργες” απόψεις. Από τη μια μίλησε για δίγλωσσα νηπιαγωγεία με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα, γεγονός βέβαια που δεν αποτελεί πρόταση του ΙΕΠ, αλλά άποψη της Νέας Δημοκρατίας και της παράταξής της ΔΑΚΕ που αποτελεί κορυφαίο σημείο αντιπαράθεσης για τη μειονοτική εκπαίδευση με την κυβέρνηση. Ο ίδιος πρότεινε τον ρόλο του διαμεσολαβητή, ο οποίος όμως δεν θα είναι νηπιαγωγός, αλλά κάποιος από την κοινότητα, άμισθος εθελοντής. Εντέλει ένα συνονθύλευμα από προτάσεις ακούστηκαν από τον κ. Σύριγο, η μια άποψη αναιρεί την άλλη, αλιεύοντας κάποιες θέσεις από άλλους πολιτικούς χώρους και προσθέτοντας ολίγη επιστημονικότητα από ανάλογα εγχειρήματα σε ευρωπαϊκά κράτη, ωστόσο υπηρετώντας τον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο της Δεξιάς. Ακόμη, σχεδόν αποσιωπήθηκαν στα λεγόμενα του καθηγητή τα επιτεύγματα του ΠΕΜ. Με δυο τρεις φράσεις προσπέρασε την πιο σοβαρή, αποτελεσματική προσπάθεια του ελληνικού κράτους για τη μειονοτική εκπαίδευση».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…