Περισσότερα από 737 αιτήματα έχουν κατατεθεί στην εφαρμογή του δήμου «Βελτιώνω τον δήμο μου» μέσα σε δύο χρόνια. Η πλειονότητα αφορά φωτισμό και καθαριότητα
Ανταποκρίνονται οι δημότες της Ξάνθης στην πρωτοπόρα δυνατότητα που τους έδωσε ο δήμος μέσω της πλατφόρμας υποβολής αιτημάτων για θέματα καθημερινότητας
Σχεδόν δύο χρόνια λειτουργίας έχει συμπληρώσει η εφαρμογή «Βελτιώνω τον δήμο μου» που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του δήμου Ξάνθης, μέσω της οποίας οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να θέτουν αιτήματα για προβλήματα καθημερινότητας. Η πρωτοπόρα εφαρμογή του δήμου Ξάνθης, το παράδειγμα του οποίου ακολουθούν πλέον πολλοί δήμοι ανά την Ελλάδα, αναζητώντας ακόμη και τεχνογνωσία από τους αρμόδιους του δήμου μας ξεκίνησε τη λειτουργίας της στο τέλος Φεβρουαρίου του 2016 και δίνει τη δυνατότητα στους δημότες, μέσω μίας εύχρηστης εφαρμογής να αποτυπώνουν προβλήματα που εντοπίζουν στην καθημερινότητά τους και να παρακολουθούν την εξέλιξή τους, μέχρι την πλήρη διεκπεραίωση.
Παράλληλα, λειτουργεί και η γραμμή του δημότη (2541350800) μέσω της οποίας τα αιτήματά τους μπορούν να υποβάλουν οι δημότες που δεν έχουν εξοικείωση με τους υπολογιστές ή δεν διαθέτουν ίντερνετ.
Έχει διεκπεραιωθεί το 87% των αιτημάτων-10 αιτήματα προς υλοποίηση και 88 σε εξέλιξη
Στην εφαρμογή υποβάλλονται αιτήματα για θέματα που αφορούν σε: εγκαταλελειμμένα οχήματα, καθαριότητα και κάδους, προβλήματα στο οδόστρωμα, σε πεζοδρόμια, τη σήμανση, το φωτισμό, το πράσινο, καθώς και τα φρεάτια για τα οποία τη σχετική αρμοδιότητα έχει η ΔΕΥΑΞ. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περισσότερα από 737 αιτήματα στην εφαρμογή «Βελτιώνω τον δήμο μου» εκ των οποίων 639 (ήτοι το 87%) διεκπεραιώθηκαν ή απαντήθηκαν, 10 έχουν προγραμματιστεί για υλοποίηση και 88 βρίσκονται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με την αποτύπωση που καταγράφεται τα περισσότερα αιτήματα αφορούν την ανεπάρκεια φωτισμού ή χαλασμένα φωτιστικά, καθώς και προβλήματα στην καθαριότητα και τους κάδους απορριμμάτων. Όπως είναι εύλογο, όλες οι κατηγορίες προβλημάτων δεν έχουν ίδιο χρόνο διεκπεραίωσης. Για κάποια ζητήματα μπορούν άμεσα να επέμβουν οι τεχνικές υπηρεσίες ή το τμήμα πρασίνου, όπως σε πρόσφατο παράδειγμα με εκτεθειμένα καλώδια σε κολώνα του ρεύματος σε παιδική χαρά, όπου τα συνεργεία επενέβησαν την ίδια μέρα. Για άλλες περιπτώσεις όμως, όπως για παράδειγμα τα εγκαταλελειμμένα οχήματα υπάρχει διαδικασία που προβλέπει συγκεκριμένες προθεσμίες γνωστοποίησης και μετέπειτα παρέμβασης του δήμου. Ομοίως και για άλλες περιπτώσεις, όπου απαιτείται η πρόβλεψη προμήθειας (πχ φωτιστικού), ή η ανάληψη έργου οδοποιίας ή η παρέμβαση σε κατεστραμμένο πεζοδρόμιο.
Λειτουργική εφαρμογή και συνεχής υποστήριξη από τον δήμο- Ανταπόκριση από τους δημότες
Πάντως, αναμφίβολα θετικό είναι αφενός το γεγονός ότι η εφαρμογή βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και ανταποκρίνεται στα αιτήματα των δημοτών, μέσα από τη συνεργασία αυτών που υποστηρίζουν την εφαρμογή με τις αρμόδιες υπηρεσίες και αφετέρου η ανταπόκριση των δημοτών, που εντοπίζουν ζητήματα της καθημερινότητας και απευθύνονται στο δήμο, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για την πόλη, αλλά και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Είναι ενδεικτικό άλλωστε ότι τα περισσότερα αιτήματα αφορούν φωτισμό και καθαριότητα γιατί αυτά είναι που τα βλέπουν και τα αντιμετωπίζουν συνεχώς στην καθημερινότητά τους οι πολίτες. Εκεί που σε άλλους δήμους, αυτές οι εφαρμογές δημιουργούνται και στη συνέχεια ατονούν είτε γιατί έγιναν με κάποια χρηματοδότηση και δεν υπήρξε πρόνοια για την κατάλληλη εσωτερική υποστήριξη, είτε γιατί οι δημότες αδιαφόρησαν και δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του δήμου, ο δήμος Ξάνθης δημιούργησε με ίδια μέσα μία πλατφόρμα, όπου υπάρχει συνεχής υποστήριξη και συνεχής ενημέρωση, ενθαρρύνοντας έτσι και τους δημότες να ενδιαφερθούν και να βελτιώσουν το δήμο μας.
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr