«Καμπανάκι» από τον πρόεδρο του Δικτύου των Συνδέσμων Βιοτεχνών – Βιομηχάνων των ακριτικών περιοχών κ. Χρήστο Γιορδαμλή
Υπερφορολόγηση – αθέμιτος ανταγωνισμός – Καμιά προστασία από την πολιτεία
Πρόσθετα προβλήματα στις επιχειρήσεις της Θράκης: Διόδια – μεταφορικά – υψηλό κόστος παραγωγής
«Τον κώδωνα του κινδύνου» για την επιχειρηματικότητα στον τομέα της μεταποίησης, ιδιαίτερα στις ακριτικές περιοχές μεταξύ των οποίων και ο νομός μας, χτυπά ο πρόεδρος του Δικτύου των Συνδέσμων Βιοτεχνών – Βιομηχάνων των ακριτικών περιοχών κ. Χρήστος Γιορδαμλής. Με αφορμή τη 2η Σύνοδο (Thessaloniki Summit) που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος, ο κ. Γιορδαμλής άνοιξε τα χαρτιά του στο «Ε» περιγράφοντας με μελανά χρώματα την εικόνα της επιχειρηματικότητα. Να σημειώσουμε πως στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η εικόνα που παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος Αθανάσιος Σαββάκης στην σύνοδο όπου την Παρασκευή μίλησε και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Πιο συγκεκριμένα, ο κος Σαββάκης αναφερόμενος στην περιοχή μας είπε ότι από το 2000 μέχρι σήμερα στον Έβρο έχουν βάλει λουκέτο το 63% των μεταποιητικών ΑΕ και ΕΠΕ ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη Ροδόπη αγγίζει το 34%.
Οι «πληγές» στις επιχειρήσεις μεταποίησης: Υπερφορολόγηση – αθέμιτος ανταγωνισμός – Καμιά προστασία από την πολιτεία
Την άποψή του συμμερίστηκε και ο κ. Γιορδαμλής επισημαίνοντας πως η κατάσταση για τις επιχειρήσεις είναι πολύ δύσκολη καθώς – όπως είπε υπάρχουν πολλές στρεβλώσεις που τις καθιστούν μη ανταγωνιστικές: «Η υπερφορολόγηση στερεί από τις επιχειρήσεις ρευστότητα. Είμαστε κοντά σε χώρες όπως η Βουλγαρία που υπάρχει μεγάλη διαφορά στην φορολογία, στο κόστος παραγωγής αλλά και στο εργασιακό κόστος. Όλα αυτά είναι αντικίνητρα. Γι αυτό και παρατηρείται το φαινόμενο εκροής των επιχειρήσεων στην γειτονική Βουλγαρία». Ο κ. Γιορδαμλής κάνει λόγο για ένα εχθρικό κλίμα προς τις επιχειρήσεις, όπου δεν τηρούνται οι κανόνες από τους «μεγάλους» με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν έλλειμμα ανταγωνιστικότητας οι «μικροί». «Προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε μια ελεύθερη αγορά όπου η πολιτεία δεν κάνει τίποτε για να διασφαλίσει την τήρηση κάποιων κανόνων που για μας είναι θέμα βιωσιμότητας, εφόσον πλήττουν την ανταγωνιστικότητά μας».
Πρόσθετα προβλήματα στις επιχειρήσεις της Θράκης: Διόδια – μεταφορικά – υψηλό κόστος παραγωγής
Ειδικότερα για τις επιχειρήσεις της Θράκης υπάρχουν πρόσθετα προβλήματα: «Για παράδειγμα ένα φορτηγό που θα ξεκινήσει από Αλεξανδρούπολη για Θεσσαλονίκη θα πληρώσει πήγαινε έλα 80 ευρώ στα διόδια. Ενώ ένα φορτηγό από την Βουλγαρία θα μπει από τον Προμαχώνα και δεν θα πληρώσει διόδια, θα έχει κατά 30% μειωμένο κόστος στα καύσιμα και μικρότερο εργασιακό κόστος. Επίσης τα προϊόντα τους δεν υπόκεινται στους ίδιους ελέγχους και δεν έχουν τις ίδιες υψηλές προδιαγραφές με τα δικά μας με αποτέλεσμα να είναι πιο φτηνά και πιο ελκυστικά σε μια μερίδα καταναλωτών», επισημαίνει ο κ. Γιορδαμλής. Ωστόσο η υπεροχή σε ποιότητα των ελληνικών προϊόντων Â που παρουσιάζεται ως μειονέκτημα επειδή προϋποθέτει αυξημένο κόστος παραγωγής ουσιαστικά μπορεί μέσα από μια άλλη οπτική να καταστεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα δώσει την οικονομική υπεραξία που χρειάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτό όμως προϋποθέτει τον κατάλληλο σχεδιασμό αλλά και μια σειρά παρεμβάσεων από την πολιτεία: «Εμείς αυτό που θέλουμε από την πολιτεία είναι ίσες ευκαιρίες σε όλους», καταλήγει ο κ. Γιορδαμλής.
Μαριάννα Ξανθοπούλου