Νωρίτερα και πιο δυναμικά ξεκίνησαν φέτος την ενημέρωση για δωρεάν μαθήματα μετά την περσινή αρχική έλλειψη ανταπόκρισης από επωφελούμενους μαθητές
Δυσκολία στην εξεύρεση καθηγητών που φτάνουν να πληρώνονται με λιγότερα από 2 ευρώ την ώρα, ενώ το υπουργείο δεν αναγνωρίζει τα μαθήματα ως προϋπηρεσία
Σε μια περίοδο γενικευμένης οικονομικής κρίσης, η ενισχυτική διδασκαλία αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για πολλές οικογένειες. Φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα κοστίζουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ κάθε μήνα για τις τάξεις του Λυκείου, με αποτέλεσμα πολλοί γονείς να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα. Η ανάγκη αυτή έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια αρκετά κοινωνικά φροντιστήρια σε μητροπόλεις, ενορίες, αυτοδιαχειριζόμενα στέκια και πολιστικούς φορείς και στην πόλη μας. Πέρυσι ξεκίνησε πιλοτικά στον δήμο Ξάνθης ο θεσμός του κοινωνικού φροντιστηρίου, χωρίς να πετύχει αρχικά τα επιθυμητά αποτελέσματα, προφανώς λόγω περιορισμένης προβολής του και επικοινωνίας της προσπάθειας αυτής στον κόσμο που δικαιούνταν να συμμετάσχει. Στο δεύτερο μισό της χρονιάς η προσπάθεια έγινε συστηματικότερη και απέφερε τους πρώτους καρπούς. Παρότι έμειναν ευχαριστημένοι οι μαθητές και γονείς που επωφελήθηκαν από το πρόγραμμα, δεν συνέβη το ίδιο για τους διδάσκοντες καθηγητές, οι οποίοι βρέθηκαν να εργάζονται για λιγότερα από δύο ευρώ την ώρα, κυρίως λόγω υπερφορολόγησης αφού η σύμβαση όριζε να εργαστούν με ‘’μπλοκάκι’’.
Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για το Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Ξάνθης
Από τον περασμένο μήνα ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Ξάνθης για το σχολικό έτος 2017-2018. Το Κοινωνικό Φροντιστήριο αποτελεί μέρος των συνοδευτικών μέτρων του προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» του ΤΕΒΑ, ενώ δικαιούχοι είναι πλέον τα παιδιά των οικογενειών που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Οι αιτήσεις – δηλώσεις υποβάλλονται μέχρι 10 Σεπτεμβρίου 2017 στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας (Διοικητήριο) και στο Γραφείο Παιδείας και Δια βίου Μάθησης (Γεωργίου Σταύρου 20) του δήμου Ξάνθης όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Η αίτηση – δήλωση χορηγείται από τις υπηρεσίες και πρέπει να φέρει τα στοιχεία και την υπογραφή γονέα ή κηδεμόνα (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, εφόσον δεν κατατίθεται αυτοπροσώπως) καθώς και ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ του ωφελούμενου.
Συνολικά 25 μαθητές πέρυσι, ενώ σημειώθηκε 100% επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις
Μιλώντας στο «Ε» η προϊσταμένη του δήμου Ξάνθης και υπεύθυνη του προγράμματος, Ξανθή Γκαϊτατζή, ανέφερε ότι στην προσπάθεια κατάρτισης των τμημάτων ώστε να προχωρήσει ο δήμος και στην πρόσληψη των απαιτούμενων καθηγητών θα δοθεί δυνατότητα υποβολής αιτήσεων καθ’ όλο τον Σεπτέμβριο. Πέρυσι στο Κοινωνικό Φροντιστήριο φοίτησαν 25 μαθητές, ενώ δίδαξαν 4 καθηγητές τα μαθήματα φυσικής, μαθηματικών και τα φιλολογικά μαθήματα, ενώ από τα 7 παιδιά της Γ’ Λυκείου πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τα 7, παρότι ουσιαστικά το φροντιστήριο λειτούργησε από τον Φεβρουάριο, καθώς δεν υπήρχαν επαρκείς συμμετοχές μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οι καθηγητές θα προσληφθούν και φέτος βάσει των συλλογικών συμβάσεων που ορίζει το υπουργείο και με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι), ενώ θα πληρώνονται ανάλογα με τις ώρες διδασκαλίας του καθενός. Ήδη έχουν ενημερωθεί μέσω προσωπικών μηνυμάτων όλοι οι νέοι δικαιούχοι του ΚΕΑ, που μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
Δ. Γιαννώτα: «Πρόθεση του Δημάρχου να βοηθήσει ουσιαστικά το πρόγραμμα»
Η αρμόδια Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Κοινωνικής Προστασίας, Πρόνοιας και Υγείας, Θεοδώρα Γιαννώτα, τόνισε ότι πρόθεση του Δημάρχου Ξάνθης, Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου, είναι το πρόγραμμα όχι απλά ‘’να τρέξει’’, αλλά να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή ώστε να βοηθήσει ουσιαστικά τους γονείς-δημότες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. «Έχουμε ξεκινήσει να ενημερώνουμε νωρίτερα φέτος τους δικαιούχους, γιατί είναι αλήθεια ότι η πρώτη πιλοτική προσπάθεια δεν πήγε τόσο καλά σε πρώτη φάση. Και πάλι όμως, έστω και στο δεύτερο μισό της χρονιάς, έγινε καταπληκτική δουλειά από τους καθηγητές, όπως μας πληροφορούσαν οι γονείς των μαθητών», ανέφερε η ίδια. Η κα Γιαννώτα παραδέχθηκε ότι οι όροι που έχει θέσει το υπουργείο δεν είναι καθόλου ελκυστικοί για τους νέους, κατά κύριο λόγο καθηγητές, γι’ αυτό και έχει γίνει παρέμβαση από τον δήμο στους υπεύθυνους του προγράμματος, ώστε να ενσωματωθούν κάποιες αλλαγές.
«Κατέθεσαν την ψυχή τους οι καθηγητές, εργαζόμενοι για λιγότερα από 2 ευρώ την ώρα»
«Με ενημέρωσαν προσωπικά καθηγητές που εργάστηκαν την περσινή σχολική χρονιά ότι μετά τις κρατήσεις, λόγω του δελτίου παροχής υπηρεσιών, έφταναν να παίρνουν λιγότερα από δύο ευρώ την ώρα. Γι’ αυτό και δεν υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον. Τα παιδιά αυτά όμως εργάστηκαν με ζήλο και πολλή όρεξη, προσπαθώντας να ‘’χτίσουν’’ και ένα όνομα σαν νέοι καθηγητές», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ένα από τα ζητήματα που κατατέθηκαν από τον δήμο στο υπουργείο ήταν και το θέμα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας: «Ζητήσαμε να αναγνωριστεί η διδασκαλία των καθηγητών στο κοινωνικό φροντιστήριο ως προϋπηρεσία, όπως συμβαίνει σε ιδιωτικά φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη αν κάτι από αυτά θα εισακουστεί». Η Αντιδήμαρχος συμπλήρωσε στις δηλώσεις της ότι το κοινωνικό φροντιστήριο δεν πλήττει τα ιδιωτικά φροντιστήρια της πόλης, αφού πρόκειται για οικογένειες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, ενώ τόνισε ότι η διδασκαλία θα γίνεται και φέτος σε αίθουσες που παραχωρούνται από σχολεία της πόλης, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή κοινωνική στοχοποίηση όσων μαθητών παρακολουθήσουν μαθήματα.
Αυξάνονται τα κοινωνικά φροντιστήρια στα χρόνια της κρίσης
Οι όροι που θέτει το υπουργείο για τους καθηγητές ουσιαστικά δημιουργούν μια κατάσταση εθελοντικής διδασκαλίας, γι’ αυτό και είναι αρκετοί οι καθηγητές που επιλέγουν να προσφέρουν με αυτό τον τρόπο τις γνώσεις τους. Ήδη στην πόλη λειτουργούν κοινωνικά φροντιστήρια από την ΕΛΜΕ Ξάνθης, από ενορίες της Μητρόπολης σε επιλεγμένα μαθήματα, όπως και στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, ενώ το κοινωνικό στέκι Cardelen έχει καταξιωθεί ήδη, με τους μαθητές του να φτάνουν κάθε χρόνο τους 80-100 και τους καθηγητές να ξεπερνούν τους 20.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ