Η λίστα
Μετά από τρία και πλέον χρόνια, δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, η λίστα των Επαρχιακών Εφημερίδων που έχουν το νόμιμο δικαίωμα να δημοσιεύουν τις διάφορες Ανακοινώσεις, Διακηρύξεις, Προσκλήσεις, Ισολογισμούς κλπ των Υπηρεσιών και Οργανισμών του Δημοσίου, Περιφερειών, Δήμων, Πανεπιστημίων και γενικώς όλες τις υπηρεσίες.
Στη λίστα αυτή λοιπόν περιλαμβάνεται η εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ όπως και οι υπόλοιπες εκτός της επί χρόνια μη εκδιδόμενης Xanthi News. Έστω κι αργά αποκαταστάθηκε μια παρανομία που γινόταν ανεκτή συνειδητά από κάποιους.
Γ.Δ.
Δώρο στους ψηφοφόρους
Αφού στάθηκε αδύνατο να προσέλθουν και συμμετάσχουν αυτοβούλως στη διαδικασία αξιολόγησης οι δημόσιοι υπάλληλοι, η κυβέρνηση σκέφτηκε νέο «έξυπνο και πονηρό» τρόπο. Θα δώσει αυξήσεις σε όσους αξιολογηθούν με καλό βαθμό. Και οι αυξήσεις θα ξεκινούν από 50 έως 450€ στους μισθούς τους. Έτσι, θα πάρουν αυξήσεις όλοι! Γιατί θα τρέξουν ν’ αξιολογηθούν όλοι.
Και οι μεν άχρηστοι, θα παραμείνουν λαμβάνοντας αύξηση 50€, οι δε ικανοί θα λάβουν έως 450€ επιπλέον. Δώρο γενικό στους πελάτες-ψηφοφόρους του δημοσίου.
Γ.Δ.
Έφυγε ο Γιάννης Ντόσης
Το Σάββατο 12 Αυγούστου, έφυγε από τη ζωή ένας Ξανθιώτης που πρόσφερε αρκετά στα αθλητικά πράγματα του τόπου. Έφυγε ο αγαπητός σε όλους Γιάννης Ντόσης, σε ηλικία 83 χρόνων και η κηδεία του έγινε στην αγαπημένη του Ξάνθη.
Ο Γιάννης Ντόσης υπήρξε επαγγελματικά αντιπρόσωπος διαφόρων εταιρειών τροφίμων. Έζησε μόνος, χωρίς οικογένεια και πρόσφερε πάρα πολλά στην ανάπτυξη και πρόοδο του Αθλητικού Συλλόγου «Ερμογένης».
Ο πατέρας του διατηρούσε παντοπωλείο στην Ανδρέου Δημητρίου και ήταν Ηπειρωτικής καταγωγής. Ήταν άνθρωπος ευγενικός, χαμηλών τόνων, ευπατρίδης και με αίσθημα προσφοράς στα κοινά.
Γ.Δ.
Ο Γιάννης Ντόσης (δεύτερος από δεξιά) με τα παιδιά του «Ερμογένη». Διετέλεσε πρόεδρος επί σειρά ετών
Όχι στα πεζοδρόμια
Πάει να γίνει καθεστώς στην πόλη μας τα διάφορα δίκυκλα, μικρά και μεγάλα, να παρκάρουν επάνω στα πεζοδρόμια. Επειδή δε το θέμα δημιούργησε αντιδράσεις, προχθές η Τροχαία ξεκίνησε παρατηρήσεις προς τους ιδιοκτήτες που τα παρκάρουν… πεζοδρομιακά.
Βέβαια, η υπόθεση δεν θα πρέπει να σταματήσει στις παρατηρήσεις μόνον. Διότι παγκοσμίως είναι γνωστό και αποδεκτό πως τα πεζοδρόμια δεν έγιναν για πάρκινγκ δικύκλων. Για τους πεζούς έγιναν, για τα καροτσάκια των μητέρων, για την άνετη κυκλοφορία των ανθρώπων. Να όμως που σ’ αυτή την πόλη έχουν ξεχαστεί τα αυτονόητα. Και δημοτικής αστυνομίας μη υπάρχουσας, εκτός των άλλων, γέμισαν δίκυκλα παντού, τόσο στο κέντρο όσο και στις γειτονιές.
-Σημάδι έλλειψης πολιτισμού κι αυτό.
Γ.Δ.
Καμίνης για ΔΗΣΥ
Την απόφαση να διεκδικήσει την προεδρία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης απέναντι στη Φώφη Γεννηματά φέρεται να έλαβε ο Γιάννης Καμίνης. Ο δήμαρχος Αθηναίων έχει ήδη συναντηθεί με τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαδικασιών και Δεοντολογίας Νίκο Αλιβιζάτο, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη νέου προέδρου στη ΔΗΣΥ, η οποία θα γίνει από τη βάση τον Οκτώβριο, θα είναι διαφανής.
Είναι προφανές επομένως πως η υποψηφιότητα Καμίνη πως θ’ αλλάξει τα μέχρι στιγμής δεδομένα στη Δημοκρατική Συμπαράταξη.
-Εν αναμονή εξελίξεων λοιπόν.
Γ.Δ.
Πεπραγμένα για …γέλια και κλάματα!
Τα πεπραγμένα της δημοτικής αρχής του δήμου Ξάνθης παρουσιάστηκαν την Πέμπτη 10 Αυγούστου όταν το «Ε» βρισκόταν σε περίοδο διακοπών. Ωστόσο παρακολουθώντας τα έργα και τις ημέρες 2016 εν τη γενέσει τους έχουμε σφαιρική αντίληψη επί των πεπραγμένων. Το εντυπωσιακό φυλλάδιο και η …εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζει δεν μπόρεσε να αποκρύψει την απουσία έργου της δημοτικής αρχής. Γιατί δεν μπορείς να παρουσιάζεις ως έργα τα μπαλώματα στους δρόμους ούτε τα κλαδέματα των δέντρων. Ούτε βεβαίως να διατείνεσαι ότι «δημιουργήσαμε θεσμούς και υπηρεσίες που αγκαλιάζουν με περισσή αγάπη όλους εκείνους που έχουν την ανάγκη για πραγματική στήριξη συμπαράσταση και φροντίδα και να αναφέρεσαι στο επισιτιστικό πρόγραμμα του υπουργείου ΤΕΒΑ με την διανομή τροφίμων ή τα επιδόματα κοινωνικής πρόνοιας ή πολύ περισσότερα τα Κέντρα Κοινότητας που επίσης υποχρέωσε δια νόμου το ΥΠΕΣ να δημιουργήσουν οι δήμοι καθώς και το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας που απλά υλοποιεί ο δήμος. Αυτό όμως που αποτελεί ίσως την επίγευση και αποκαλύπτει την ένδεια της δημοτικής αρχής είναι η αναφορά στην ενότητα «Βιώσιμη πόλη στις: «Διαγραμμίσεις διαβάσεων περιμετρικά των σχολείων» και την επεξήγηση ότι «η βαφή που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ενδεδειγμένη για να είναι ορατή τις νυχτερινές ώρες». Σαν να λέμε δηλαδή δεν πήραμε τον ασβέστη που μας περίσσεψε και πασαλείψαμε τις διαβάσεις…»!
Αυτό θα πει αναπτυξιακό όραμα!!!
Μ.Ξ.
Έχει λεφτά ο δήμος Ξάνθης…
Γι αυτό που δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε την δημοτική αρχή είναι η …νοικοκυρίστικη αντίληψη που διέπει την διαχείριση των οικονομικών του δήμου Ξάνθης. Α όλα κι όλα! Η αποταμίευση υπεράνω όλων! «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι», μας έλεγαν οι δάσκαλοι! Κι ο δήμαρχός μας, ως δάσκαλος σαφώς και γνωρίζει τα οφέλη τα αποταμίευσης κι έτσι έχουμε ένα απόθεμα 12 εκ. ευρώ από την χρήση του 2016. Μόνο που ο δήμος δεν είναι επιχείρηση κερδοσκοπικού χαρακτήρα αλλά ένας φορέας ανταποδοτικού χαρακτήρα. Συνεπώς αυτά τα λεφτά που είναι του δημότη πρέπει να ξαναγυρίσουν στον δημότη μέσα από έργα και υπηρεσίες για το κοινό όφελος κι αυτό δεν το βλέπουμε προς στιγμήν…
Μ.Ξ.
Το τέλος του κόσμου
Αν μας διαβάζετε σήμερα σημαίνει ότι μάλλον δεν ήρθε το τέλος του κόσμου, αυτό το οποίο περίμεναν κάποιοι και κάθε λίγα χρόνια ανανεώνει το ραντεβού του με την ανθρωπότητα. Εμείς εδώ περιοριστήκαμε σε κάποια έκτακτα καιρικά φαινόμενα με αέρα, βροχή και χαλάζι. Φαίνεται ότι κάθε έντονο αστρονομικό φαινόμενο έχει και κάποια θεωρία συνωμοσίας να το ακολουθεί, με πιο αγαπημένη ανάμεσα σε εκείνους που ασχολούνται λεπτομερώς με αυτά το τέλος του κόσμου που όλο έρχεται κι όλο το αναβάλλει. Από αυτό τον κανόνα των συνωμοσιολογιών δεν ξέφυγε και η έκλειψη Ηλίου που συνέβη χθες και προκάλεσε τη λεγόμενη «μαύρη Σελήνη». Μια έκλειψη που ήταν ορατή μόνο στις ΗΠΑ και έκανε πολλούς να μιλούν ακόμα και για πυροδότηση Αρμαγεδδώνα, βασιζόμενοι σε μία φράση από τις Γραφές που αναφέρει ότι μία μέρα πριν τον ερχομό του Χριστού στη Γη ο ήλιος θα σκοτεινιάσει. Δυστυχώς αυτού του είδους η καταστροφολογία βρίσκει πολύ εύκολα ευήκοα ώτα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουμε δει κι εδώ ‘’γεροντάδες’’ να προμηνύουν πολέμους και καταστροφές και να προτρέπουν τους πιστούς σε προμήθεια των αναγκαίων. Ευτυχώς οι νεώτερες γενιές τα αντιμετωπίζουν με άλλο μάτι, γι’ αυτό και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν το hashtag #τελος_του_κοσμου να είναι το πρώτο trend μιλώντας με χιούμορ για την επικείμενη συντέλεια του κόσμου
Χ.Δ.
Τι πληρώνουμε στα διόδια;
Στην περιοχή μας έχει γίνει μεγάλη συζήτηση τους τελευταίους μήνες για τα διόδια λόγω της επικείμενης δημιουργίας νέων σταθμών στην Εγνατία. Το κόστος για τις οδικές μετακινήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο όταν αρχίσουν να λειτουργούν και οι νέοι σταθμοί διοδίων. Στις καλοκαιρινές διακοπές πολλοί επιλέγουν να ξεφύγουν λίγο από την καθημερινότητα και να συνδυάσουν την άδειά τους με την επίσκεψη σε άλλες περιοχές, μη περιοριζόμενοι στα θαλασσινά μπάνια και τις παραλίες. Αυτό όμως απαιτεί την μετακίνηση με αυτοκίνητο, κάτι που αποκαλύπτει το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο σε πολλά μέρη της χώρας. Και αν για κάποιες περιοχές είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο να συναντήσεις ακόμη και σήμερα στενούς δρόμους, πολλές στροφές, κακοτεχνίες, φθορές στο οδόστρωμα, τρύπες, λακκούβες και όσα άλλα βάζει ο νους, αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει και στα εθνικά δίκτυα, στα οποία αφήνουμε ουκ ολίγα χρήματα. Με την τιμή της βενζίνης και με το αντίτιμο των διοδίων το οδικό ταξίδι γίνεται πολυτέλεια πλέον, αλλά κάτι τέτοιο δεν αντιστοιχεί στην εικόνα που έχουν οι δρόμοι. Όταν λίγο μετά την απομάκρυνση από τα διόδια και αφού έχεις πληρώσει 2.50, 3.10, 3.80 ευρώ ανάλογα με την περιοχή συναντάς οδόστρωμα που θυμίζει ορεινό επαρχιακό δίκτυο προηγούμενων δεκαετιών, είναι λογικό να αγανακτείς. Δρόμοι τους οποίους πληρώνουμε και που έχουν φτιαχτεί για να κινείται κανείς σε υψηλότερες ταχύτητες από τους παλιούς. Αν βέβαια κάποιος άτυχος συναντήσει ένα μπάλωμα ή κάποιο ‘’σαμαράκι’’ πηγαίνοντας με 130 χλμ την ώρα, το πιθανότερο είναι να γυρίσει με την οδική βοήθεια. Πληρώνουμε, αλλά να υπάρχει και ένα αντίκρισμα σ’ αυτά που δίνουμε.
Χ.Δ.