Από αναβολή σε αναβολή η δημοπράτηση του τμήματος στο Δημάριο. Δεν ξεκίνησε καν την διαδικασία απαλλοτριώσεων ως όφειλε!
Στις 15 Σεπτεμβρίου η νέα ημερομηνία δημοπράτησης. Το έργο θα ανοίξει δουλειές – Μήπως να επιληφθούν οι τοπικοί βουλευτές;
Εκτεθειμένη και αναξιόπιστη απέναντι στην κοινωνία του νομού μας είναι Διεύθυνση της Εγνατίας ΑΕ αναφορικά με την δημοπράτηση του α’ τμήματος του κάθετου άξονα της Ξάνθης στο Δημάριο. Στο ολίσθημα αυτό έχει συμπαρασύρει και τον αντιπειριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη, ο οποίος διοργάνωσε συνέντευξη Τύπου με τον πρόεδρος της Εγνατίας κ. Απόστολο Αντωνούδη στις αρχές Μαρτίου για να ανακοινώσει την δημοπράτηση που επρόκειτο να γίνει στο τέλος του Μάρτη – σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες κ. Αντωνούδη που αποδείχθηκαν λόγια του αέρα! Μια δημοπράτηση που δεν έγινε και το χειρότερο είναι πως θα περάσει καιρός μέχρι να γίνει, αν τελικά γίνει!
Η Εγνατία δεν ξεκίνησε καν την διαδικασία απαλλοτριώσεων ως όφειλε!
Το «κώλυμα» που επικαλείται τώρα ο κ. Αντωνούδης στις πιέσεις του κ. Ζαγναφέρη προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία είναι ότι η Διαχειριστική Αρχή έχει «μπλοκάρει» τη δημοπράτηση επειδή δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Μια διαδικασία που προηγείται της δημοπράτησης έως του σταδίου που θα εισαχθεί ο φάκελος στο δικαστήριο και χωρίς να είναι απαραίτητη η εκδίκαση με την οποία τελεσφορεί η διαδικασία.
Στις 15 Σεπτεμβρίου η νέα ημερομηνία δημοπράτησης του κάθετου άξονα της Ξάνθης
Με βάση αυτό το δεδομένο ο κ. Αντωνούδης μετέθεσε την δημοπράτηση σε νέα ημερομηνία και όπως μας πληροφόρησε ο κ. Ζαγναφέρης αυτή είναι η 15η Σεπτεμβρίου, προφανώς εκτιμώντας ότι μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προαπαιτούμενα με τις απαλλοτριώσεις. Ωστόσο φρόνιμο είναι να διατηρούμε επιφυλάξεις, κρίνοντας στην βάση των όσων προηγήθηκαν.
Ερωτηματικά γεννά η στάση της Εγνατίας
Η γενικότερη στάση του προέδρου της Εγνατίας απέναντι σ’ αυτό το έργο γεννά πολλά ερωτηματικά. Όπως για παράδειγμα: Πρώτη φορά η Εγνατία θα δημοπρατήσει έργο και δεν γνωρίζει ότι έπρεπε να κάνει πρώτα τις απαλλοτριώσεις, κι έπρεπε η Διαχειριστική Αρχή να τhς το υπενθυμίσει; Και γιατί με τόση ευκολία ο Διευθυντής της Εγνατίας ανακοινώνει νέες ημερομηνίες και αυτοδιαψεύδεται εκθέτοντας και τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης που και ο ίδιος χρεώνεται αυτή την ανακολουθία λόγων και έργων; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο και τελικά θα φτάσουμε στο σημείο να χάσουμε άλλο ένα έργο – όπως και τόσα άλλα – λίγο πριν γίνουν (π.χ. αρδευτικό Ξάνθης).
Το έργο θα ανοίξει δουλειές – Μήπως να επιληφθούν οι τοπικοί βουλευτές;
Να σημειώσουμε ότι αυτός ο άξονας εκτός του ότι θα διευκολύνει την μετακίνηση από τα βόρεια σύνορά μας θα δώσει και δουλειά σε κατοίκους της ορεινής ζώνης που ξενιτεύονται για να μην κάθονται άνεργοι. Δηλαδή το έργο έχει και κοινωνικές προεκτάσεις. Για το λόγο αυτό μήπως θα’ πρεπε να επιληφθούν οι τοπικοί μας βουλευτές, ασκώντας πιέσεις για να επισπευτεί η δημοπράτηση. Ήδη ο κάθετοw άξονας της Ξάνθη κλείνει αισίως 15 χρόνια από τότε που συζητείται ότι θα γίνει. Η ιστορία έχει φτάσει στα όρια του εμπαιγμού πλέον…
Μαριάννα Ξανθοπούλου