Σε έναν μήνα θα ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης του τμήματος σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Κώστα Πετράκη
Σε ένα μήνα θα ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμα-Αλεξανδρούπολη και μέχρι το 2020, πιθανώς, θα έχουν αρχίσει τα έργα σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Καβάλας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης.
Σύμφωνα με την εξέλιξη της πορείας των έργων, αναμένεται στις 12 Αυγούστου να παραδοθεί η γραμμή στον ΟΣΕ και από τις 16 Αυγούστου να αρχίσει τα δρομολόγια η ΤΡΕΝΟΣΕ. Τα έργα συντήρησης θα συνεχιστούν για έναν χρόνο ακόμη, όμως δίχως να απαιτείται διακοπή της κυκλοφορίας. Επί, σχεδόν, έναν χρόνο, οι επιβάτες φτάνουν με τραίνο στη Δράμα και εξυπηρετούνται, στη συνέχεια, με λεωφορεία. Όπως φαίνεται, η ταλαιπωρία είναι ανεκτή, αφού δεν έχουν καταγραφεί καταγγελίες.
Ίσως το 2020 να αρχίσουν έργα σύνδεσης της Καβάλας
Τον προηγούμενο Φλεβάρη, η διοίκηση του ΟΣΕ είχε εγκρίνει την ανάθεση των προκαταρτικών μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες. Λόγω ενστάσεων και διαδικασιών, τελικώς, η ανάθεση ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, πέντε μήνες αργότερα! Επιλέχθηκαν τρία γραφεία, τα οποία ανέλαβαν να καταθέσουν εντός 9 μηνών από μια προκαταρτική μελέτη. Θα προκριθεί η καλύτερη και το γραφείο που την εκπόνησε θα αναλάβει και την τελική μελέτη, στην οποία θα φανεί και η ακριβής όδευση. Με την ωρίμανση των συνθηκών, θα αρχίσει και η αναζήτηση χρηματοδότησης των έργων. Σύμφωνα με αισιόδοξες προβλέψεις του κ. Πετράκη, πιθανώς το 2020 να έχουν ολοκληρωθεί τα πρώτα βήματα και να έχουν αρχίσει τα έργα κατασκευής της γραμμής, που θα φέρει το τραίνο στην Καβάλα, και, βεβαίως, θα συνδέσει και το εμπορικό λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύνδεση με γειτονικές χώρες
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, εάν θα επανασυνδεθεί το ελληνικό δίκτυο με το τουρκικό, όπως πριν από μερικά χρόνια, ο κ. Πετράκης γνωστοποίησε ότι υπάρχουν τέσσερις ομάδες εργασίας που εξετάζουν τις συνδέσεις με την Τουρκία,την Αλβανία, την Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ, και, μέσω αυτής, με τη Σερβία. Ειδικά για την Τουρκία, όπως εξιστόρησε, «πριν από έναν χρόνο, μία ημέρα πριν από το πραξικόπημα, έγινε η πρώτη συνάντηση στην Άγκυρα, προκειμένου η ομάδα εργασίας να προσπαθήσει να θέσει σε εφαρμογή σχέδιο που είχαν συμφωνήσει οι δύο πρωθυπουργοί Αλέξης Τσίπρας και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη σύνδεση Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη. Η συγκυρία του πραξικοπήματος ανέστειλε τις διαδικασίες, επειδή έγιναν ανακατατάξεις στους τουρκικούς σιδηροδρόμους. Τώρα γίνεται ανασύσταση της ομάδας εργασίας για να ξαναρχίσει, με άλλους συνομιλητές, η διαβούλευση».
Κατά τον κ. Πετράκη θα πρέπει να αποκατασταθούν όλες τις συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες. Ήδη ανακοινώθηκαν από την ΤΡΕΝΟΣΕ δρομολόγια για ΠΓΔΜ και Σερβία. Η, δε, σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, εφόσον επιτευχθεί, θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα και θα φέρει πολλαπλά οφέλη, δεδομένου ότι δεν θα αφορά μόνο στη μεταφορά επιβατών, αλλά σε μεγάλη κίνηση εμπορευμάτων, τα οποία, με αυτόν τον τρόπο, θα παρακάμπτουν τον Βόσπορο.