Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Υπό …μελέτη η μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Π. Πόλη

Υπό …μελέτη η μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Π. Πόλη

0
palia xanthi

Ένα χρόνο μετά την ψήφισή της από το δημοτικό συμβούλιο και ακόμη … «καλομελέτα κι έρχεται»

Δήμαρχος Ξάνθης: “Δεν είναι εύκολο εγχείρημα κι ούτε μπορούμε να δώσουμε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής”

Ν. Ανταμπούφης: Δεν θα την εφαρμόσουν… θέλουν να διαιωνίζεται το υπάρχον καθεστώς»

Ήταν Ιούλιος του 2016 όταν το δημοτικό συμβούλιο Ξάνθης έδινε το «πράσινο φως» στην μελέτη για την κυκλοφορία στην Π. Πόλη της Ξάνθης που εκπονήθηκε από μια ομάδα μελετητών. Ένα χρόνο μετά και η μελέτη ακόμη …μελετάται στην αρμόδια υπηρεσία Προγραμματισμού και του τμήματος Πληροφορικής του δήμου Ξάνθης και τίποτε από τις προτεινόμενες λύσεις της μελέτης που είναι στην βάση της διασφάλιση της ήπιας κυκλοφορίας στην Π. Πόλη δεν έχει αποφασιστεί. Το ζήτημα είναι αν η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στα πολύ απλά και …βολικά επιχειρήματα: «Το καλό πράγμα αργεί να γίνει», ή «Καλομελέτα κι έρχεται…», ή αν τελικά δεν υπάρχει πολιτική βούληση να εφαρμοστεί κάποιο ρυθμιστικό σχέδιο κυκλοφορίας που θα προστατεύει τον οικισμό και τους μόνιμους κατοίκους τους από το άναρχο κυκλοφοριακό κουμφούζιο που επικρατεί. Και στις δύο περιπτώσεις η καθυστέρηση βαρύνει την δημοτική αρχή αλλά και τον οικισμό και τους κατοίκους του.

Ανταμπούφης: «Πέρασε ένας χρόνος και δεν έχουν κάνει τίποτε… Δεν θα την εφαρμόσουν…»

Μετά λόγου γνώσης όντας δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πολίτες για την Ξάνθη» και μόνιμος κάτοικος της Π. Πόλης ο κ. Νίκος Ανταμπούφης βεβαιώνει ότι: «Ένα χρόνο τώρα και δεν έχει γίνει τίποτε από αυτά που προβλέπει το τοπικό ρυθμιστικό σχέδιο κυκλοφορία στην Π. πόλη που έχει εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο. Ούτε σύστημα ελέγχου έχει τοποθετηθεί ούτε κάρτες εισόδου ούτε καμιά ενημέρωση των κατοίκων. Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που η δημοτική αρχή δεν εφαρμόζει τις δικές της αποφάσεις. Αυτό όμως δεν την απαλλάσσει από την ευθύνη ότι δεν τηρεί τις αποφάσεις της. Δεν έχει γίνει κανένα απολύτως βήμα όπως επίσης δεν τηρείται και η Κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα στο δημόσιο χώρο, ούτε έχουν μπει κίτρινες γραμμές όπως προβλέπει. Το είχαμε προφητεύσει ότι δεν είχαν την πρόθεση να εφαρμόσουν αυτά που ψηφίζουν αλλά το κάνουν προσχηματικά για να είναι τυπικά καλυμμένοι και να διαιωνίζεται το υπάρχον καθεστώς και να μην θίγονται τα συμφέροντα των γνωστών και των ημετέρων».

Α. Πλέσιας: «Δίνει λύσεις η μελέτη για την ήπια κυκλοφορία στην Π. Πόλη»

Μετά λόγου γνώσης, ως επικεφαλής της μελετητικής ομάδας του ρυθμιστικό σχεδίου, ο κ. Αργύρης Πλέσιας, επισημαίνει πως το σχέδιο έγινε στη φιλοσοφία της προστασίας του οικισμού και της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου προκειμένου να διευκολυνθεί η ποιότητα ζωής και η καθημερινότητα των κατοίκων του: «Γι αυτό η μελέτη προτείνει ένα σχέδιο ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων των μόνιμων κατοίκων και όσων έχουν ειδική άδεια ενώ οι πεζοί θα έχουν προτεραιότητα έναντι πάντα των οχημάτων. Κάναμε πολλές μετρήσεις σε ώρες αιχμής και καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα που μας βοήθησαν να προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα που εφαρμόζεται σε πόλεις της Ευρώπης και είναι λειτουργικό. Βασίζεται στην καταγραφή των πινακίδων των οχημάτων που κυκλοφορούν μέσω κάμερας στην είσοδο της Π. Πόλης. Οι πληροφορίες θα μεταφέρονται σε κεντρικό υπολογιστή όπου θα υπάρχει μια βάση δεδομένων για τους δικαιούχους κυκλοφορίας ως μόνιμοι κάτοικοι και αφού προηγουμένως έχουν δηλώσει το όχημα με το οποίο θα κυκλοφορούν καθώς και όσων έχουν ειδική άδεια. Άμεσα θα διαπιστώνεται αν είναι ή όχι στην λίστα οπότε ο δήμος θα γνωρίζει τους παραβάτες και θα μπορεί να λάβει τα προβλεπόμενα μέτρα. Περιμένουμε να δούμε αν και πότε θα την εφαρμόσει ο δήμος. Θεωρώ ότι το σχέδιο θα είναι λειτουργικό. Στο δήμο όμως επαφίεται η τελική διαχείριση».

Χ. Δημαρχόπουλος: «. Δεν θέλουμε να έχει κατασταλτικό και εισπρακτικό χαρακτήρα» Κληθείς από τα «Ε» να δώσει απαντήσεις ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Χ. Δημαρχόπουλος επεσήμανε πως το ρυθμιστικό σχέδιο έχει πάρει τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το υπουργείο και από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και πως βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης εφαρμογής που εκπονείται από το Τμήμα Πληροφορικής. Αναφορικά δεν με την καθυστέρηση που παρατηρείται υποστήριξε: «Δεν είναι εύκολο εγχείρημα κι ούτε μπορούμε να δώσουμε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Αυτό που προέχει για μας είναι να γίνει κάτι σωστό και λειτουργικό που δεν θα αλλοιώνει τον χαρακτήρα της Παλιάς πόλης που είναι κτήμα όλων των κατοίκων. Η Παλιά Ξάνθη είναι ένας ζωντανός οικισμός και όχι μουσειακός. Γι αυτό θέλουμε να μελετήσουμε και να επιλέξουμε την καλύτερη λύση. Η επιλογή της μπάρας θεωρούμε ότι δεν συνάδει με την αισθητική του οικισμού αλλά κι όπου έχουμε τοποθετήσει δεν έχουν αποτέλεσμα. Θέλουμε ένα σύστημα αποτροπής μέσω bluetooth και αυτό μελετούν οι υπηρεσίες σε συνεργασία με την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων. Δεν θέλουμε να έχει κατασταλτικό και εισπρακτικό χαρακτήρα. Υπάρχουν ωστόσο πολλά ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν. Μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη από τις υπηρεσίες θα ξεκινήσουν οι υπόλοιπες διαδικασίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η βάση δεδομένων με την καταγραφή των οχημάτων των μονίμων κατοίκων που θα δικαιούνται να κυκλοφορούν όπως επίσης και όλων όσων είτε δουλεύουν στην Π. Πόλη ή μετακινούν τα παιδιά τους στο σχολείο ή στον παιδικό. Είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα που απαιτεί μελέτη για να είναι λειτουργικό».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στοχευμένη τουριστική προώθηση σε τρεις χώρες από την ΠΑΜΘ

Δράσεις Β2Β και επαφές σε Βελιγράδι, Ουτρέχτη και Αμβέρσα. «Θα συνεχίσουμε με αμείωτο ενδι…