Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Μάστιγα τα τροχαία στην Ξάνθη και σε όλη την Ελλάδα

Μάστιγα τα τροχαία στην Ξάνθη και σε όλη την Ελλάδα

0
troxaio xanthi

Η Ξάνθη στην 15η θέση πανελλαδικά ως νομός υψηλής επικινδυνότητας – Αρνητική πρωτιά σε Θράκη και ΑΜ-Θ

Έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης μας τοποθετεί στις πιο επικίνδυνες περιοχές της χώρας αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα

Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί τα τροχαία ατυχήματα σε όλη την χώρα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης με τίτλο «Εκτίμηση της Επικινδυνότητας των Περιφερειακών Ενοτήτων (ΠΕ) της Ελλάδας βάσει των τροχαίων ατυχημάτων το 2016». Την έκθεση έχουν επιμεληθεί ο καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο Δρ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής Νικόλαος Γιανναράκης. Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, πανελλαδικά το 2016 καταγράφηκε αμελητέα μείωση στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά ένα (-1) και μία μικρή αύξηση στον αριθμό των νεκρών (+2). Ομοίως διαπιστώθηκαν μειώσεις και στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα (-186) και στους βαριά τραυματίες από αυτά (-219). Επίσης υπήρξαν μειώσεις και των ελαφρών ατυχημάτων (-28) ως και των ελαφρά τραυματισθέντων (-161). Παρά τις μειώσεις όμως τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζουν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αγγίζουν τα 12.000 κατ’ έτος την τελευταία πενταετία. Οι αριθμοί νεκρών και βαριά τραυματιών θυμίζουν… εμπόλεμη ζώνη.

Αριθμός ατυχημάτων και παθόντων περιόδου 2012 – 2016

Έτος

2016

2015

2014

2013

2012

Ατυχήματα

Θανατηφόρα

753

754

745

802

899

Σοβαρά

742

928

895

1.107

1.189

Ελαφρά

9.901

9.929

10.037

10.145

10.099

Σύνολο

11.396

11.611

11.677

12.054

12.197

Παθόντες

Νεκροί

807

805

799

874

984

Βαριά τραυματίες

855

1074

1.068

1.315

1.443

Ελαφρά τραυματίες

12.945

12.959

13.216

13.510

13.791

Σύνολο

14.607

14.838

15.083

15.699

16.218

Η Ξάνθη ανάμεσα στους πλέον επικίνδυνους νομούς – Καλύτερα τα πράγματα στην υπόλοιπη Θράκη και την ΑΜ-Θ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης που αφορά όλη την χώρα, η ΠΕ Ξάνθης βρίσκεται στην 15η θέση της κατάταξης που αφορά την επικινδυνότητα κάθε νομού και χαρακτηρίζεται ως «υψηλής επικινδυνότητας». Στην υπόλοιπη Θράκη και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχουμε την Καβάλα στην 20ή θέση, την Ροδόπη στην 22η θέση και την Δράμα στην 29η θέση χαρακτηρισμένες ως «μέτριας επικινδυνότητας», ενώ ο Έβρος βρίσκεται στην 38η θέση στην κατηγορία «χαμηλής επικινδυνότητας». Μάλιστα η Ξάνθη για το 2016 βρέθηκε στην χειρότερη θέση της τελευταίας πενταετίας βάσει επικινδυνότητας.

Διαχρονική κατάταξη πέντε ετών με βάση την επικινδυνότητα από τροχαία ατυχήματα

Περιφερειακές Ενότητες

2016

2015

2014

2013

2012

Δράμας

29

28

41

41

36

Έβρου

38

42

30

38

39

Καβάλας

20

17

20

21

23

Ξάνθης

15

23

21

29

19

Ροδόπης

22

50

27

12

25

Επιπτώσεις στην οικονομία και προτάσεις αντιμετώπισης

Στα συμπεράσματά τους οι ερευνητές παρουσιάζουν τις οικονομικές προεκτάσεις των τροχαίων ατυχημάτων όχι μόνο από την απώλεια ζωών, αλλά και από την υπέρμετρη επιβάρυνση στο κόστος των μονάδων θεραπειών, στα χειρουργεία, στα υλικά αποκατάστασης, στο ΕΚΑΒ και στα επείγοντα περιστατικά καθώς και στην απασχόληση προσωπικού. Κλείνοντας την έρευνα καταθέτουν τις δικές τους προτάσεις για την μείωση των τροχαίων στη χώρα μας.

• Η πολιτεία τα επόμενα έτη θα πρέπει να δώσει οικονομικά κίνητρα στους οδηγούς, για να ανανεώσουν τα οχήματά τους με καινούργιας τεχνολογίας οχήματα

• Πρέπει να υπάρξει περισσότερη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών ιδιαίτερα της νέας γενιάς για την απόκτηση κυκλοφοριακής αγωγής

• Επιβάλλεται η νομοθέτηση αυστηρότερων ποινών και όχι η μείωση αυτών, για τους οδηγούς που παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας

• Οι εκλεγμένοι περιφερειάρχες και τα περιφερειακά συμβούλια καθώς και οι δήμαρχοι με τα δημοτικά συμβούλια αυτών πρέπει να αναλάβουν δράση προκειμένου να φτιάξουν ασφαλείς οδούς

• Θα πρέπει να υπάρξει κεντρικός συντονισμός στις δράσεις αυτών που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια στη χώρα

• Οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας επιβάλλεται να στελεχωθούν με το αναγκαίο και ειδικά εκπαιδευμένο αστυνομικό αλλά και επιστημονικό προσωπικό ως και τα κατάλληλα τεχνικά μέσα και οχήματα προκειμένου με την αυστηρή και επαρκή τροχονομική αστυνόμευση να μειώσουν στον επιτρεπτό από την θέση τους βαθμό τα τροχαία ατυχήματα

• Στην έδρα κάθε Αντιπεριφέρειας είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθεί ένα ειδικό κέντρο που θα εποπτεύεται από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών και θα συντονίζει αλλά και ελέγχει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι θα έχουν αντιπρόσωπο στο κέντρο αυτό, ώστε οι συναρμόδιες υπηρεσίες να συνεργάζονται με τον καλύτερο τρόπο για κάθε επιγενόμενο τροχαίο ατύχημα

• Στα δίκυκλα που χρησιμοποιούνται για υπηρεσίες ταχυμεταφορών και delivery πρέπει να αλλάξει το νομοθετικό καθεστώς, να θεσπισθεί τύπος δικύκλου κατάλληλος για το συγκεκριμένο σκοπό, να είναι δημοσίας χρήσεως με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και οδηγό με επαγγελματικό δίπλωμα

• Προτείνεται να γίνει μια πανελλήνια συνδιάσκεψη – συνέδριο όλων των εμπλεκομένων φορέων σε υψηλό επίπεδο, για να καθοριστούν οι αρχικές κατευθυντήριες γραμμές, να συμφωνηθούν κάποιες κοινές δράσεις, να παρουσιασθεί το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας (2011–2020)

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δυσεύρετο το εργατικό δυναμικό στην Ξάνθη

Προσφορά εργασίας υπάρχει αλλά οι άνεργοι προτιμούν τα επιδόματα –  Παράπονα εργοδοτ…