Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Πολλαπλές διαφωνίες για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη

Πολλαπλές διαφωνίες για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη

0
mousoulmanakia

Αντίθετος με την πιλοτική παρέμβαση ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης – Ζητούν απόσυρση του προγράμματος εκπαιδευτικοί φορείς και κομματικές παρατάξεις

Ακόμη και οι υπέρμαχοι της διγλωσσίας στα νηπιαγωγεία κατακρίνουν την έλλειψη συζήτησης με τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχουν πολλά ερωτήματα για τον τρόπο εφαρμογής

Αρκετή συζήτηση έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος στα νηπιαγωγεία της μουσουλμανικής μειονότητας με την πρόσληψη δεύτερου νηπιαγωγού ώστε να μπορεί να υποστηρίξει εκπαιδευτικά μαθητές τουρκόφωνους, πομακόφωνους ή ομιλούντες ρομανί. Παρότι το θέμα έγινε γνωστό εδώ και μέρες και το «Ε» το κατέγραψε άμεσα, οι αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς αλλά και πολιτικές παρατάξεις άργησε ιδιαίτερα.

Αντίθετος ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης με μακροσκελή ανακοίνωσή του, όπου καταγράφει την κατάσταση στα δημόσια νηπιαγωγεία και τις ιδιαιτερότητες στην μειονοτική εκπαίδευση, σχολιάζει κατ’ αρχάς το δελτίο τύπου που εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 21-02-2017. Όπως αναφέρουν, «χωρίς να κάνει καμία διάκριση των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας, ανάλογα με τη γλώσσα και την καταγωγή (Τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι, Πομάκοι, Ρομά), αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης. Το πρόγραμμα προβλέπει την πρόσληψη συνεργάτη, μέλους της μειονότητας (δίγλωσσου ατόμου), πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ με πιλοτική εφαρμογή για το υπόλοιπο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς σε έξι νηπιαγωγεία, ενώ την επόμενη σχολική χρονιά θα αναπτυχθεί σε δώδεκα». Εξηγούν επίσης ότι η ελληνική πολιτεία στο πλαίσιο της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής, αλλά και της ισονομίας και ισοπολιτείας, ίδρυσε σε όλους τους μειονοτικούς οικισμούς νέα νηπιαγωγεία στα οποία γράφτηκαν και φοιτούν τα νήπια των μουσουλμάνων συμπολιτών μας, όπου τα νήπια μιλάνε την ίδια γλώσσα και δεν υπάρχει πρόβλημα στη μεταξύ τους επικοινωνία, αλλά ούτε έχουν εμφανιστεί προβλήματα προσαρμογής. Τονίζοντας ότι ο χρόνος εφαρμογής του προγράμματος ενώ έχουν διανυθεί τα 2/3 της χρονιάς εγείρει ερωτήματα, όπως και το γεγονός ότι δεν υπήρξαν αιτήματα γονέων για κάτι τέτοιο, σημειώνουν: «Δηλώνουμε αντίθετοι με την πιλοτική παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης και θα υπερασπιστούμε την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των νηπίων, το δημόσιο νηπιαγωγείο καθώς και όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν σ’ αυτό».

Ερωτήματα και ασάφειες με τον τρόπο εφαρμογής και τους σκοπούς που εξυπηρετεί

Η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την πιλοτική παρέμβαση στα νηπιαγωγεία της Θράκης δήλωσε ότι η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης εγείρει σοβαρό προβληματισμό και γι’ αυτό απαιτεί σαφείς διευκρινήσεις. «Συνομίλησα με αρμόδιους φορείς της ΑΜ-Θ αλλά και κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Κοινός τόπος είναι ότι η παρέμβαση αυτή κινείται εντός ενός ακαθόριστου και ανησυχητικά ασαφούς πλαισίου», δήλωσε η ίδια. Το ΠΑΜΕ Ξάνθης, παρότι ξεκαθαρίζει ότι σέβεται και αγωνίζεται για τα δικαιώματα των μειονοτήτων, τονίζει ότι η παρουσία συνεργάτη που γνωρίζει και επικοινωνεί με τη μητρική γλώσσα των νηπίων υπάρχει κίνδυνος να ακυρώσει την λειτουργία του νηπιαγωγού, από τη μέχρι τώρα εμπειρία που υπάρχει σε ανάλογες περιπτώσεις αλλόγλωσσων μαθητών. Ζητάει, λοιπόν, την απόσυρση του πιλοτικού προγράμματος. Ακόμη και η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ΠΕ Ξάνθης, η οποία τάσσεται υπέρ της διγλωσσίας στην προσχολική εκπαίδευση, σημειώνει ότι το ΙΕΠ όφειλε να συζητήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα σε σχέση με τα ερωτηματικά που εγείρονται για τη φιλοσοφία, τη διαδικασία, τις εργασιακές συνθήκες, καθώς και να διευκρινίσει τον τρόπο εφαρμογής του, ώστε να μην αφήσει πεδίο ανοιχτό σε λογικές ανησυχίες, αλλά και σε παρερμηνείες ή σκόπιμες στρεβλώσεις. Αντίθετος με την υλοποίηση του προγράμματος δηλώνει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες».

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…