Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Τι απαντούν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Θράκης για τη σύσταση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ

Τι απαντούν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Θράκης για τη σύσταση Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ

0
vouleutes syriza-thrakis

Υποστηρίζουν ότι υπήρξε ποιοτικός σχεδιασμός και οργάνωση για τη λειτουργία του και απορρίπτουν τις κατηγορίες για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων

Σε σφοδρή αντιπαράθεση εξελίσσεται η ψήφιση της σύστασης του Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ανακοίνωση που κάνει λόγο για «αρπαγή» του εν λόγω τμήματος και αποδυνάμωση του ΔΠΘ εξέδωσε ο πρόεδρος της ΠΕΔ και δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, ενώ σε συνέντευξη Τύπου προχώρησε ο πρύτανης του ΔΠΘ Αθανάσιος Καραμπίνης χθες το μεσημέρι (βλ. σελ. 9).

Στις κατηγορίες για σκοπιμότητες και μη προάσπιση των συμφερόντων της Θράκης από τους βουλευτές της, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και από τους τρεις νομούς της Θράκης, Χουσεΐν  Ζεϊμπέκ, Στάθης Γιαννακίδης, Γρηγόρης Στογιαννίδης, Γεώργιος Καϊσας, Αναστασία Γκαρά, Δημήτριος Ρίζος, Μουσταφά Μουσταφά και Αϊχάν Καραγιουσούφ εξέδωσαν ανακοίνωση, όπου υποστηρίζουν ότι ουδέποτε το ΔΠΘ εξέφρασε πρόθεση σύστασης σχετικού τομέα, ότι η σύσταση του τμήματος στο ΑΠΘ δίνει «τη δυνατότητα των νέων της μειονότητας να βγουν από τα στενά γεωγραφικά όρια και τους πολιτισμικούς περιορισμούς της Θράκης» και απορρίπτουν τις κατηγορίες για σκοπιμότητες και επιχείρηση υποβάθμισης του ΔΠΘ.

Οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Θράκης για τη σύσταση του Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ

Η στήριξη και η αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης αποτελεί έναν από τους στόχους της παρούσας κυβέρνησης. Με σκοπό την επίτευξή της και για να αποκατασταθούν τα λάθη του παρελθόντος, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με το νομοσχέδιο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 14 ορίζει την σύσταση του Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου της Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Η σύσταση του συγκεκριμένου τομέα αποτελούσε πάγιο αίτημα της μειονότητας και της ακαδημαϊκής κοινότητας για την αναβαθμισμένη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Μετά την κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) λειτουργούσε άτυπα ο συγκεκριμένος Τομέας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 μάλιστα εισάγονται στο Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. από δέκα έως είκοσι επιπλέον φοιτητές από την μειονότητα, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να επιλέγουν και να εξετάζονται επιτυχώς σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με την διδασκαλία του τουρκόγλωσσου προγράμματος, ώστε να εγγραφούν στον κλάδο ΠΕ73 «Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος».

Με τον νόμο 4310/2014 επί υπουργίας κ. Λοβέρδου προβλέφθηκε η σύσταση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (Δ.Ε.Μ.Π) στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.). Πρόκειται για μία επιλογή που αποτελούσε αντικίνητρο, αφού προέβλεπε εξαετή φοίτηση, ενώ δεν λειτούργησε ποτέ. Ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης ήρθε να διορθώσει ακριβώς αυτό το κενό.

Ως απάντηση στις επικρίσεις σχετικά με τον λόγο που δημιουργήθηκε ο συγκεκριμένος Τομέας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης οφείλουμε να αναφέρουμε ότι:

1. Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης ποτέ δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον για την σύσταση αντίστοιχου τομέα. Αντίθετα, το Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ., όπου ο τομέας λειτουργεί άτυπα από το 2011, είχε πάρει επανειλημμένα σχετικές αποφάσεις τις οποίες και είχε καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας για έγκριση.

2. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διαθέτει ήδη σημαντική εμπειρία και υψηλή τεχνογνωσία σε θέματα εκπαίδευσης μειονοτήτων και στο Πρόγραμμα Σπουδών του περιλαμβάνονται ήδη πολλά σχετικά μαθήματα, γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα ικανό να ανταποκριθεί αμέσως στην ανάγκη για εκπαίδευση υψηλής ποιότητας.

3. Η πρόβλεψη αυτή διατηρεί τη δυνατότητα των νέων της μειονότητας να βγουν από τα στενά γεωγραφικά όρια και τους πολιτισμικούς περιορισμούς της Θράκης, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει και την απαραίτητη αναβάθμιση των σπουδών τους που θα είναι πλέον πανεπιστημιακού επιπέδου.

4. Δεν υπάρχει καμία μεθοδευμένη ενέργεια υποτίμησης του Δ.Π.Θ. από την Κυβέρνησή μας. Απεναντίας, αγωνιζόμαστε καθημερινά για την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου μας. Άλλωστε, το Δ.Π.Θ. εξακολουθεί να έχει την ευθύνη της εξομοίωσης των αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. και σύμφωνα με τον νόμο που μόλις ψηφίστηκε, αναλαμβάνει και την ευθύνη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων του μειονοτικού σχολείου.

Οποιεσδήποτε άλλες δηλώσεις περί «σκοπιμοτήτων» θεωρούμε ότι είναι κενές νοήματος, αφού δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Στόχος μας συνεχίζει να είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και σε αυτήν την προσπάθεια είμαστε μαζί με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους γονείς και τους νέους σπουδαστές.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ελληνική απάντηση στα τουρκικά σενάρια για ΑΟΖ με τη Συρία

Διπλωματική εγρήγορση και πρωτοβουλίες στην Ε.Ε. για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο…