Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Γυμνάσιο Δροσερού: Απαντήσεις για την λειτουργία του σχολείου

Γυμνάσιο Δροσερού: Απαντήσεις για την λειτουργία του σχολείου

0
8o gymnasio

Ο Σύλλογος Γυναικών «Ελπίδα» στηλίτευσε το θέμα της ανεπάρκειας στην εκπαίδευση του Δροσερού – Απαντούν ο πρώην και ο νυν διευθυντές του Γυμνασίου

Το κυριότερο πρόβλημα παραμένει η μαθητική διαρροή και η οικονομικο-κοινωνική οικογενειακή κατάσταση των μαθητών

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2016 δημοσιεύθηκε στο «Ε» κείμενο του Συλλόγου Γυναικών «Ελπίδα» με τον τίτλο «Ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις θέτουν οι Ρομά του Δροσερού». Στο κείμενο έγινε προσπάθεια να αποτυπωθούν τα πολλά προβλήματα του οικισμού και των κατοίκων του, μέσα από μια διαχρονική ανάλυση πολλών ενεργειών που έγιναν και ‘’έπεσαν στο κενό’’. Όπως ανέφερε το κείμενο: «Ένα από τα πάγια αιτήματα και προβλήματα είναι αυτό της εκπαίδευσης. Στον οικισμό ζουν περισσότερα από 2.000 παιδιά εκ των οποίων μόνο το 1/3 φοιτά στα σχολεία της περιοχής. Τα σχολεία του Δροσερού είναι το 15ο νηπιαγωγείο, 15ο – 20ό Δημοτικό και το 8ο Γυμνάσιο. Τα 2/3 των παιδιών δεν παρακολουθούν τη βασική εκπαίδευση, αλλά ούτε και οι εγκαταστάσεις επαρκούν για την φοίτηση όλων». Στηλιτεύουν στο κείμενο τις κατασκευές Προκατ που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και την λειτουργία του 8ου Γυμνασίου στο κτήριο του ΟΑΕΔ, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει επίσημο έγγραφο που να επιτρέπει τη λειτουργία του αυτή. Ακόμη και στο θέμα της δωρεάν σίτισης των μαθητών, ο Σύλλογος καταγγέλλει την χορήγηση τροφίμων από οργανισμούς και την παρεμπόδιση από πλευράς δήμου με την μη αποδοχή των δωρεών.

Αντερωτήματα από πρώην εκπαιδευτικό του σχολείου

Στα ερωτήματα που τίθενται, έθεσε μέσω του «Ε» κάποια αντερωτήματα πρώην εκπαιδευτικός του σχολείου. Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων η κα Αναστασία Νικολάου: «Σαφώς οι ιθύνοντες πρέπει να απαντήσουν για την τύχη των κονδυλίων. Επειδή, όμως, υπηρέτησα στο Γυμνάσιο Δροσερού (2011-2012), θέτω και εγώ με τη σειρά μου τα εξής ερωτήματα: Γιατί δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο δημόσιο σχολείο; Αναλογικά με τον πληθυσμό θα έπρεπε να υπάρχουν δύο γυμνάσια. Τη χρονιά που υπηρετούσα ήταν εγγεγραμμένοι 90 μαθητές. Το σχολείο παρείχε δωρεάν τετράδια και γραφική ύλη, ενώ υπήρχε και χορηγία σε δεκατιανό. Είναι απαράδεκτο να υποτιμάται ο ρόλος του δημόσιου σχολείου και η προσπάθεια τόσων συναδέλφων που υπηρετούν επί χρόνια εκεί την οργανική τους θέση». Παράλληλα, καταγράφει την προσωπική της απορία γενικότερα για τους Ρομά του Δροσερού: «Πόσο θέλουν και οι ίδιοι οι Ρομά να ενταχθούν στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία; Πόσα χρήματα παίρνουν από τα επιδόματα (κάρτα σίτισης, επίδομα αλληλεγγύης, κοινωνικό τιμολόγιο για ρεύμα και νερό, αν πληρώνουν, επίδομα για παιδιά που φοιτούν στο σχολείο);».

Κ. Παπαδόπουλος: «Είναι άδικο να απαξιώνεται όλο το έργο και οι προσπάθειες που έχουν γίνει για το σχολείο αυτό»

Ενοχλημένος από το κείμενο ήταν και ο πρώην διευθυντής του Γυμνασίου, Κώστας Παπαδόπουλος, νυν διευθυντής του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης, τονίζοντας ότι δεν ισχύουν τα όσα αναφέρονται για έλλειψη επισήμου εγγράφου για την λειτουργία του σχολείου ή τα περί δωρεάν σίτισης. Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε ένα πραγματικό αγώνα για να μετακομίσει το σχολείο στο κτήριο του ΟΑΕΔ, όπου στεγάζεται από το 2011 μέχρι και σήμερα, μετά από παρέμβαση του κ. Κικίλια και του διοικητή του ΟΑΕΔ. Παραχωρήθηκαν τότε οκτώ αίθουσες και δύο γραφεία, τα οποία εξοπλίστηκαν από τον δήμο Ξάνθης με υπολογιστές, διαδραστικό πίνακα, ενώ ήταν το πρώτο πανελλαδικά μη μουσικό σχολείο που διέθετε μουσικό εργαστήριο. «Γνώριζα ότι τα παιδιά του οικισμού έχουν μια έμφυτη ροπή στην μουσική και στον ρυθμό, γι’ αυτό καταφέραμε με χορηγία του ιδρύματος Μποδοσάκη να δημιουργήσουμε ένα μουσικό εργαστήριο με πολλά μουσικά όργανα», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, που διετέλεσε διευθυντής του σχολείου από το 2011 έως το 2015.

Δ. Γκαγκαλίδης: «Κύρια προβλήματα η μαθητική διαρροή και η οικονομικο-κοινωνική οικογενειακή κατάσταση των μαθητών»

Το «Ε» επικοινώνησε και με τον νυν διευθυντή του 8ου Γυμνασίου, Δημήτριο Γκαγκαλίδη, ο οποίος μας απάντησε για τα ανωτέρω θέματα: «Κατά το σχολικό έτος 2016-17 είχαμε περίπου 150 εγγραφές μαθητών, εκ των οποίων για διάφορους λόγους συνεχίζουν να φοιτούν οι 119. Κύρια προβλήματα παραμένουν η μαθητική διαρροή και η οικονομικο-κοινωνική οικογενειακή κατάσταση των ατόμων – οικογενειών. Στην Α΄ τάξη λειτουργούν 3 τμήματα, 2 στην Β΄ και 1 στην Γ΄. Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται προοδευτικά οι μαθητές που συνεχίζουν στα Λύκεια της πόλης και ειδικά στο 2ο ΕΠΑΛ. Μέχρι και πέρυσι εφαρμοζόταν πρόγραμμα δωρεάν πρωινής υγιεινής διατροφής σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σ. Νιάρχος και το Ινστιτούτο «Πρόληψης». Φέτος –αν και εγκριθήκαμε- το πρόγραμμα καθυστερεί να ξεκινήσει. Κάθε διετία ανανεώνεται η σύμβαση με τον ΟΑΕΔ, που περιλαμβάνει παραχώρηση 6-7 αιθουσών και γραφείων προς το 8ο Γυμνάσιο Ξάνθης».

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Καθησυχαστικός για τον σεισμό στη Χαλκιδική ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός»

Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η περιοχή δεν διαθέτει υψηλό σεισμικό δυναμικό, ενώ τόνισε…