Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Η γραφειοκρατία καλά κρατεί και πλήττει τα φροντιστήρια

Η γραφειοκρατία καλά κρατεί και πλήττει τα φροντιστήρια

0
grafeiokratia

Νέες υποχρεώσεις για φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών, που υποχρεώνονται να ενημερώνουν για κάθε αλλαγή όχι μόνο ΙΚΑ και επόπτη εργασίας, αλλά και την Δευτεροβάθμια

Ηρ. Ζωγράφος: «Ενώ όλες οι αλλαγές γίνονται άμεσα ηλεκτρονικά, τώρα θα πρέπει να στέλνουμε κάθε λίγο ένα φάκελο χαρτιά στην Δευτεροβάθμια»

Πέρυσι το καλοκαίρι τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, ξένων γλωσσών και τα ιδιωτικά σχολεία έδωσαν μάχη για να πάρει η κυβέρνηση πίσω το μέτρο επιβολής ΦΠΑ στην εκπαίδευση, κάτι που θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία. Μετά από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις και ένα καλοκαίρι αβεβαιότητας, το θέμα έκλεισε και όσοι είχαν εκδώσει αποδείξεις στις οποίες συμπεριλαμβανόταν ο ΦΠΑ είχαν επιστροφή χρημάτων. Για φέτος το υπουργείο αποφάσισε να βρει κάτι καινούριο, όχι τόσο επώδυνο για φροντιστές και γονείς όσο ήταν η επιβολή ΦΠΑ, αλλά καθαρά γραφειοκρατικό και χρονοβόρο.

Τι προβλέπει ο νέος νόμος

Σύμφωνα με τον ν. 4415/2016 (Φ.Ε.Κ. 159/Α/6.9.2016) και συγκεκριμένα βάσει του άρθρου 30, θεσπίστηκαν νέες ρυθμίσεις που αφορούν τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής: Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν αμελλητί στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, από όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος και ο διδάσκων/καθηγητής κάθε διδακτικής ώρας, καθώς επίσης και τα αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που συνάπτουν με τους διδάσκοντες, ώστε οι διευθύνσεις εκπαίδευσης να κάνουν έλεγχο των τυπικών προσόντων των καθηγητών. Ο νόμος μάλιστα προβλέπει ότι οι οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης θα αποστέλλουν υποχρεωτικά το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων στις οικείες διευθύνσεις του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) και στις οικείες διευθύνσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Τι γινόταν μέχρι τώρα

zwgrafos-webΜιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Θράκης, Ηρακλής Ζωγράφος, έκανε λόγο για γραφειοκρατικές αλλαγές, που δεν θα προσφέρουν τίποτα, παρά θα επιβαρύνουν τόσο τα φροντιστήρια, όσο και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Μέχρι τώρα στέλναμε αναγκαστικά τα στοιχεία στο ΙΚΑ και στον επόπτη εργασίας για κάθε πρόσληψη που κάναμε», ανέφερε ο κ. Ζωγράφος, ο οποίος διέψευσε κατηγορηματικά την αιτιολογία της ταυτοποίησης. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Σας διαβεβαιώ ότι, τουλάχιστον στην πόλη μας, και τα 12 φροντιστήρια που ανήκουν στο Σωματείο μας λειτουργούν με κάθε νομιμότητα και δεν υπάρχει περίπτωση ‘’μαύρης’’ εργασίας, καθώς τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά για όποιον το πράξει». Τα τελευταία χρόνια, μέσω του πληροφοριακού συστήματος ‘’ΕΡΓΑΝΗ’’ όλες οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και στους διδάσκοντες καθηγητές υποβάλλονταν ηλεκτρονικά και αποστέλλονταν και στον επόπτη εργασίας. «Μπορεί κάποιος καθηγητής να αρρωστήσει και να αναγκαστούμε να αλλάξουμε κάτι στο πρόγραμμα την τελευταία στιγμή. Αυτό γινόταν άμεσα ηλεκτρονικά και ενημερωνόταν η εφαρμογή οποιαδήποτε ώρα ή μέρα». Στην περίπτωση που κάποια αλλαγή γίνει απογευματινή ώρα ή για παράδειγμα Σάββατο, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ένα πάκο χαρτιά για κάθε φροντιστήριο

Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ζωγράφος, μόνο για το δικό του φροντιστήριο οι συμβάσεις των καθηγητών και το ωρολόγιο πρόγραμμα αποτελεί έναν φάκελο με περισσότερες από 80 σελίδες. «Σκεφτείτε σε κάθε αλλαγή να πρέπει όλα τα φροντιστήρια να καταθέτουν αυτά τα έγγραφα στην Δευτεροβάθμια», τόνισε ο ίδιος για να συμπληρώσει: «Ο όγκος είναι πολύ μεγάλος ακόμη και για την Ξάνθη για να τον διαχειριστεί κανείς και δεν έχει κανένα νόημα εφόσον γίνεται ηλεκτρονικά. Φανταστείτε τι θα γίνει στην Αθήνα που λειτουργούν περίπου 1.500 φροντιστήρια». Ο φόρτος σαφώς αυξάνεται και για τις γραμματείες των φροντιστηρίων, που θα πρέπει να κάνουν μια επιπλέον διαδικασία, κάτι που δυστυχώς συμβαίνει σε αρκετές δημόσιες υπηρεσίες, όπου λειτουργούν πλέον ηλεκτρονικά συστήματα αλλά συνεχίζεται παράλληλα και ο παλιός τρόπος της εκτύπωσης και υποβολής πολυσέλιδων μελετών και αποφάσεων. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστή η ημερομηνία επίσημης έναρξης της νέας αυτής διαδικασίας, αφού ο νόμος ψηφίστηκε μεν, δεν έχει εκδοθεί όμως κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος από το υπουργείο. Αυτό επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Γιώργος Παπαθανασίου, ο οποίος δήλωσε στο «Ε» ότι σε περίπτωση που οι διευκρινιστικές δηλώσεις καθυστερήσουν, θα ξεκινήσουν να εφαρμόζουν κατά γράμμα τον νόμο που ψηφίστηκε. Και ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ούτε η Δευτεροβάθμια επιθυμεί όλη αυτή την ‘’χαρτούρα’’ που θα προκύψει και ευελπιστεί ότι έχει προβλεφθεί ένας άλλος τρόπος ελέγχου.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ταχύτητες οπτικών ινών σε ακόμα πιο προσιτές τιμές στην Ξάνθη

COSMOTE: Προγράμματα Fiber To The Home με επιδότηση €200 για 24 μήνες Σε εγγυημένες ταχύτη…