Black out στο πρώτο λεπτό προχθές την Δευτέρα μόλις άνοιξαν τα ραντεβού. «Όταν μια Ξάνθη περιμένει να πατήσει ΕΝΤΕR…»Â Â
«Λόγω της μεγάλης ζήτησης σε κάποια ιατρεία», εξηγούν ειδικοί. Προβληματισμός στο νοσοκομείο και προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος
Σοβαρή δυστοκία παρουσιάζει το ηλεκτρονικό σύστημα E@IATREIA για τα ηλεκτρονικά ραντεβού στο νοσοκομείο Ξάνθης. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό – κατά τα άλλα – σύστημα που έχει εγκαταστήσει το Τμήμα Πληροφορικής του νοσοκομείου και εφαρμόζεται εδώ και 1,5 χρόνο, παρέχοντας στους συμπολίτες μας την δυνατότητα να κλείνουν ηλεκτρονικά το ραντεβού τους στα Τακτικά Εξωτερικά και Απογευματινά Ιατρεία μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, χρησιμοποιώντας τον κωδικό τους και κερδίζοντας έτσι χρόνο και παράλληλα αποφεύγοντας ταλαιπωρία! Όμως τελικά η θεωρία απέχει από την πράξη…
Black out στα E@IATREIA στο πρώτο λεπτό προχθές την Δευτέρα
Μια δυσάρεστη έκπληξη είχαν αρκετές χιλιάδες – χωρίς υπερβολή και θα εξηγήσουμε γιατί– συμπολίτες μας την Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου στις 2 το μεσημέρι οπότε και ενημερώθηκαν μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του νοσοκομείου από μέρες πριν ότι θα ανοίξει το σύστημα και θα μπορούν να κλείσουν τα ραντεβού του μήνα Οκτωβρίου. Πριν προλάβουν να κάνουν το πρώτο κλικ είδαν στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τους την γνωστή επισήμανση ότι το σύστημα είναι εκτός λειτουργίας. Και φυσικά οι περισσότεροι δεν τα παράτησαν αλλά ήταν υπ’ ατμόν ελέγχοντας συνεχώς μήπως ανοίξει το σύστημα και μπορέσουν να κλείσουν ραντεβού. Κάποια στιγμή άρχισε να… αχνοφέγγει στο σύστημα περίπου στις 4 και όμως όσοι πρόλαβαν ραντεβού έκλεισαν γιατί μετά από λίγο ιδιαίτερα σε ιατρεία με μεγάλη ζήτηση όπως το Οφθαλμιατρικό που εξετάζει η μοναδική Οφθαλμίατρος του νοσοκομείου, είχαν ήδη κατεβάσει… ρολά. Το ίδιο συνέβη και με άλλα ιατρεία όπως το γυναικολογικό και το ψυχιατρικό: «Τρεις μήνες επιχειρώ να κλείσω ραντεβού ηλεκτρονικά στο Οφθαλμολογικό και δεν μπορώ …συνεχώς ή θα πέφτει το σύστημα ή θα έχουν κλείσει… Τι συμβαίνει; Δημιουργείται κοινωνικό πρόβλημα… Δεν μπορούμε να δίνουμε 44 ευρώ σε απογευματινά ιατρεία… πρέπει να εξυπηρετηθούμε», μας λέει συμπολίτης μας.
Προβληματισμός και προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος στο νοσοκομείο
Γνώστες του συμβάντος αλλά και του προβλήματος στο σύστημα ο προϊστάμενος της γραμματείας κ. Σακελλαρίδης και ο προϊστάμενος στο Τμήμα Πληροφορικής του νοσοκομείου Ξάνθης που ήταν και επικεφαλής της ομάδας που δημιούργησαν την ηλεκτρονική πλατφόρμα κ. Τσουρδίνης απαντούν με την σειρά τους στα ερωτήματα των συμπολιτών μας. Ειδικότερα ο κ. Σακελλαρίδης επισημαίνει ότι το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο Οφθαλμολογικό λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχει και για αυτό το λόγο πέφτει το σύστημα: «Είμαστε σε μια προσπάθεια και σε συνεννόηση και με τους γιατρούς και με τον διοικητή να το επιλύσουμε. Ίσως χρειαστεί να μοιράσουμε τα ραντεβού σε διαφορετικές ημερομηνίες. Για οποιαδήποτε απόφασή μας θα υπάρξουν ανακοινώσεις στο site του νοσοκομείου», επισημαίνει ο κ. Σακελλαρίδης.
«Όταν μια Ξάνθη περιμένει να πατήσει ΕΝΤΕR…»
Απ την πλευρά του ο κ. Τσουρδίνης αναφέρει πως το σύστημα έχει αναβαθμιστεί 3 φορές από τότε που πρωτοεφαρμόστηκε ωστόσο παρουσιάζει δυσλειτουργία εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης σε συγκεκριμένα ιατρεία. Επίσης σημαντικά επηρεάζεται το σύστημα από το γεγονός ότι έχουν μειωθεί τα διαθέσιμα ραντεβού λόγω της έλλειψης γιατρών ενώ παράλληλα έχουν αυξηθεί οι χρήστες και έτσι παρατηρείται το φαινόμενο: «Όταν μια Ξάνθη περιμένει να πατήσει ΕΝΤΕR είναι προφανές ότι δεν μπορεί να το αντέξει το σύστημα. Ωστόσο προσπαθούμε συνεχώς να το αναβαθμίσουμε και το έχουμε καταφέρει και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια. Το σύστημα αυτό ήρθε να αντικαταστήσει τα τηλεφωνικά ραντεβού με το 1535 μια προβληματική κατάσταση. Είναι αδιάβλητο, διασφαλίζεται η διαφάνεια και δίνει τις ίδιες ευκαιρίες σ’ όλους και κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει κανένα ότι μεσολαβεί και κλείνει ραντεβού δικά του. Τηρείται και λίστα αναμονής σε ραντεβού που μεταφέρονται ως κανονικά τον επόμενο μήνα. Ακόμη κι αν παρουσιάζει προβλήματα είναι σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο. Είναι μια πρωτοποριακή εφαρμογή που εφαρμόζεται και το δικό μας νοσοκομείο είναι το δεύτερο νοσοκομείο στην Ελλάδα μετά το «Παπαγεωργίου» που εφαρμόζει ηλεκτρονικό σύστημα για τα ραντεβού. Έχουν δείξει ενδιαφέρον να αντλήσουν τεχνογνωσία και το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης καθώς και της Κομοτηνής», επισημαίνει ο κ. Τσουρδίνης.
Το «Ε» αναζήτησε τον διοικητή του νοσοκομείου κ. Γερόπουλο προκειμένου να καταθέσει την άποψή του επί του προβλήματος και πως σχεδιάζει να το αντιμετωπίσει όμως δεν κατέστη εφικτό. Ωστόσο ο κ. Τσουρδίνης πρόσθεσε πως μετά τις 4 ομαλοποιήθηκε η κατάσταση και πως εξετάζουν έναν διαφορετικό τρόπο διαχείρισης που βασίζεται: «Ν’ ανοίγουν τα ραντεβού λίγα λίγα και όχι την ίδια μέρα ώστε να μην φορτώνεται το σύστημα», όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει ενημέρωση του κοινού.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr