Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε το ανάστημά μας

Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε το ανάστημά μας

0
tourkia stratos

Περίμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαβάσω στον μειονοτικό τύπο, μια υποτυπώδη αξιολόγηση των γεγονότων στην Τουρκία, έψαξα να εντοπίσω ένα άρθρο κάποιου δημοσιογράφου, που να στέκεται κριτικά απέναντι στο πραξικόπημα και στην σημερινή κατάσταση που διαμορφώνεται στην γείτονα χώρα, με ψυχραιμία, με θάρρος, και με αντικειμενικότητα χωρίς ωραιοποιήσεις, και να επιχειρήσει έστω μια νηφάλια εκτίμηση των συνθηκών που οδήγησαν στο πραξικόπημα και τις προοπτικές που διαγράφονται για το μέλλον. Με μοναδική εξαίρεση τον πολύπειρο Δεδέ της Φωνής της Θράκης, που πολύ εύστοχα σημείωσε «ΣΗΜΕΙΩΣΑΜΕ αυτούς που είπαν – ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ- την ώρα του πραξικοπήματος» σε δημοσίευμα του με δηλώσεις του Ερντογάν, όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν τον βολικό δρόμο του καλοπιάσματος του θηρίου, με αποκορύφωμα το άρθρο γνωστού μειονοτικού αβανταδόρου του τουρκικού προξενείου που μίλησε για τσακάλια που πήγαν να επιβάλλουν κατοχή δια πραξικοπήματος και έμπλεος ενθουσιασμού αναφώνησε «Τι μεγάλη τιμή να είναι κανείς μέλος αυτού του ηρωικού έθνους!», «αποκάλυψε» δε, ότι το πραξικόπημα έγινε από τις ΗΠΑ ενώ βρήκε ευκαιρία να τονίσει τον ηρωισμό του ενάντια σε ένα κράτος όπως η Ελλάδα που αρνείται την ταυτότητά του και προσπαθεί να εξαφανίσει την ύπαρξή του! Μέσα σε ένα παραλήρημα μισαλλοδοξίας και τυφλού φανατισμού δηλώνει ότι σε περίπτωση που υπάρξει εμφύλιος ή κατοχή από άλλη δύναμη στην Τουρκία «δεν θέλει καν να σκέφτεται τι θα γίνουν οι ομόθρησκοι του εδώ αναρωτώμενος τι θα του κάνει η Ελλάδα σε περίπτωση κατάληψης της μητέρας-πατρίδας. Ο Θεός να φυλάξει…» και καταλήγει στο εξής ανατριχιαστικό «για τους προδότες πραξικοπηματίες. Αυτά τα άτομα δεν μπορούν να είναι ούτε ομογενείς, ούτε ομόθρησκοί μου. Δεν θέλω ούτε στο ίδιο με αυτούς νεκροταφείο να ταφώ. Διότι το ψέμα ότι το πραξικόπημα ήταν σκηνοθετημένο, το διαδίδουν οι ΗΠΑ και η ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, που είναι εχθροί του Ισλάμ και της Τουρκίας» Θα μπορούσε κανείς να δεί με συμπάθεια και διάθεση κατανοήσεως τέτοιες υπερβολές. Είναι εύκολο να το παίζεις τζάμπα ήρωας όντας στην Ελλάδα, και να υμνείς έναν ηγέτη όπως ο Ερντογάν που αιματοκύλισε μια χώρα, χωρίς να σκεφτείς γιατί τόσοι άνθρωποι αντέδρασαν, αν όλα πήγαιναν τόσο ρόδινα στην χώρα. Άλλωστε όταν συνειδητοποιείς ότι ήρθε η ώρα των προγραφών, η ώρα των εκκαθαρίσεων που επιχειρεί ο Σουλτάνος, τυφλωμένος από οργή αλλά και αλαζονεία, καταλαβαίνεις ότι έρχεται η δική σου η σειρά και θα πρέπει να αποδείξεις ότι είσαι πιστός στον αφέντη, μήπως χάσεις τα προνόμια σου. Αλλά ασχέτως οπτικής γωνίας, ασχέτως παραστάσεων και κινήτρων που έχει ο καθένας μας, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να μετρήσουμε το ανάστημα μας, και εννοώ ανάστημα πνευματικό, ηθικό, κοινωνικό, να κοιταχτούμε στον καθρέπτη της ιστορίας και χωρίς γενικεύσεις, χωρίς ευχολόγια, χωρίς σπάσιμο της μέσης, χωρίς δουλοπρέπεια, να δείξουμε πόσο ψηλά στεκόμαστε, πόση αντίληψη διαθέτουμε, και πόσο χρήσιμοι είμαστε για τον κόσμο που μας διαβάζει, για τον κόσμο που μας ψηφίζει, για τον κόσμο που μας πιστεύει, που μας υπολογίζει, που μας ακολουθεί. Έτσι λοιπόν περιμένω από τους δημοσιογράφους της μειονότητας, από τους εκλεγμένους της μειονότητας, βουλευτές, δημάρχους, κ.α, από τους επιστήμονες της μειονότητας, όπως ο συνάδελφος δικηγόρος της παράνομης οργάνωσης που αποκαλείται Τουρκική Ένωση Ξάνθης, ο συνάδελφος δικηγόρος και Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, από ιερωμένους θρησκευτικούς λειτουργούς της μειονότητας να τοποθετηθούν με ειλικρίνεια και θάρρος, απέναντι στα γεγονότα που συνέβησαν στην Τουρκία, να πάρουν θέση και να καταγραφεί η άποψη τους, ώστε όλοι πλέον στην γειτονιά μας να ξέρουμε ποιους έχουμε δίπλα μας, με ποιους μοιραζόμαστε κοινές εμπειρίες, κοινά οράματα. Και η μειονότητα αυτήν την στιγμή, περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη από σοβαρά και φωτισμένα μυαλά που με νηφαλιότητα και ωριμότητα, θα αναδείξουν τις διαφορές από την δημοκρατία που απολαμβάνουν στην Ελλάδα, με την «δημοκρατία» που επιβάλλεται τώρα στην γείτονα και θα αφουγκρασθούν όλους τους Τούρκους υπηκόους που ζουν και κατοικούν στην γείτονα. Έχουμε και εμείς περιέργεια να μάθουμε από όλους αυτούς που ηγούνται της μειονότητας, ποια είναι η θέση τους, απέναντι σε συγκεκριμένα κρίσιμα ερωτήματα όπως :

1).Συμφωνούν με την επαναφορά της θανατικής ποινής και αν έχει θέση η θανατική ποινή σε ένα σύγχρονο, προοδευτικό, δημοκρατικό κράτος;

2).Συμφωνούν με τις συνθήκες κράτησης όλων των συλληφθέντων ανεξαρτήτως ιδιότητας, ειδικά των στρατιωτικών, με τους βασανισμούς κρατουμένων, με τον απαγχονισμό των πραξικοπηματιών από αγανακτισμένους υποστηρικτές του ηγέτη της χώρας;

3).Συμφωνούν με το κλείσιμο εφημερίδων και λοιπών μέσων ενημέρωσης, με τις διώξεις δημοσιογράφων, μόνο με την υποψία ότι ενδεχομένως να στήριζαν το πραξικόπημα;

4).Συμφωνούν με τους διωγμούς υπαλλήλων, πανεπιστημιακών, στρατιωτικών, χωρίς καν να έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, χωρίς κατηγορία, χωρίς να έχει αποδειχθεί οιαδήποτε ανάμιξη τους στο πραξικόπημα;

5).Συμφωνούν με τις διώξεις δικαστικών και με την αντικατάσταση των με άλλους, της αποκλειστικής επιλογής του Ερντογάν;

6). Συμφωνούν με την απόφαση των θρησκευτικών ηγετών να μην θάψουν και να μην τελέσουν μνημόσυνο σε όσους συμμετείχαν στο πραξικόπημα; Είναι ή δεν είναι βαρβαρότητα, η άρνηση ταφής;

7).Συμφωνούν με την ανακοινωθείσα παύση των διώξεων των ηγετών της αντιπολίτευσης, είναι αυτό λειτουργία δημοκρατικού κράτους που διώκει κατά παραγγελία εχθρούς του καθεστώτος και δεν είναι επιβεβαίωση των κατά παραγγελία διώξεων προς εξόντωση πολιτικών αντιπάλων;

8).Πως κρίνουν την φιέστα του ηγέτη της γείτονος όπου επέλεξε να μην καλέσει τους Κούρδους βουλευτές που αποτελούν τουλάχιστον το 12% του Τουρκικού Κράτους;

9). Είναι συμβατή με το ευρωπαϊκό ιδεώδες η δίωξη φοιτητών γιατί χόρευαν κουρδικό χορό, με την κατηγορία «διενέργεια τρομοκρατικής προπαγάνδας»

10).Στους δικηγόρους, μέλη της μειονότητας, το επιπλέον ερώτημα είναι πως στέκονται ως επιστήμονες απέναντι στους οκτώ Τούρκους που ζήτησαν πολιτικό άσυλο; Ποια είναι η επιστημονική άποψη τους και τι θα πρέπει να κάνει η Ελλάδα, πάντα με βάση τους ισχύοντες κανόνες εσωτερικού και διεθνούς δικαίου;

Και ναι, θα ήθελα να δω την στάση όλων των εξαίρετων δημοσιογράφων, επιστημόνων, εκλεγμένων παραγόντων και απλών μουσουλμάνων συμπολιτών μας, ειδικά αυτών που ενθέρμως υποστήριζαν και υποβοηθούνταν ποικιλοτρόπως από το κίνημα του Φετουλάχ Γκιουλέν να εκφράζουν την άποψη τους για τα γεγονότα στην Τουρκία, ελεύθερα χωρίς φόβο και πάθος, αφού στην χώρα που ζούμε η ελευθερία έκφρασης γνώμης δεν διώκεται. Μήπως τελικά τα χρήματα έχουν χρώμα και ταυτότητα; Μήπως ο φόβος από την γείτονα φθάνει μέχρι την Ελλάδα και γι’ αυτό όλοι έχουν πάθει αφωνία και αμνησία;

Σε όλα αυτά θα πρέπει να πάρουν θέση, ανοιχτά καθαρά, χωρίς υπεκφυγές, χωρίς φόβο, χωρίς ταλαντεύσεις. Αν δεν εξαρτώνται από τα παχυλά κονδύλια που ρέουν στην περιοχή, αν η φωνή τους είναι ανεξάρτητη και η παρουσία τους αυτόφωτη, τότε ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η χώρα μας, η Ελλάδα, δεν έχει ανάγκη τις μυστικές διαδρομές, ούτε τα χρήματα της γείτονος, διότι το επιστημονικό της δυναμικό είναι επαρκές και αυτόνομο. Είμαστε μια δημοκρατική χώρα, μια ανεκτική χώρα, που ακούει και τον φανατισμένο και τον πληρωμένο αλλά ξεχωρίζει τον νηφάλιο και τον καταρτισμένο. Έτσι τουλάχιστον, θέλω να πιστεύω. Αν κάνω λάθος, δεν πειράζει. Οι μουσουλμάνοι συντοπίτες μου που συναναστρέφομαι, με πείθουν ότι αξίζει τον κόπο να πιστεύω στις δυνατότητες αυτού του τόπου, όπου τα λουλούδια είναι περισσότερα από τα αγκάθια.

Υ.Γ Όσο για το πραξικόπημα, ένα αφελές ερώτημα: Αλήθεια εν’ ώρα του τρομερού πραξικοπήματος ο επιχειρηματίας γιός παλαιού μειονοτικού βουλευτή, που πρωτοστάτησε στην εκδήλωση – διαμαρτυρία της 24-7-16 πώς βρήκε το χιούμορ και την διάθεση να βγάλει selfie μπροστά από ένα άρμα;

Στέργιος Γιαλάογλου Δικηγόρος

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Στέργιος Γιαλάογλου
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …