Οι βενζινοπώλες της Ξάνθης κάνουν λόγο για άλλο ένα παράλογο ‘’βαρίδιο’’ σε ιδιοκτήτες και πελάτες
‘’Κύμα’’ ανατιμήσεων έρχεται από την 1η Ιουνίου σε ποτά, τσιγάρα και αυτοκίνητα που γίνονται είδη πολυτελείας πλέον
Αυξήσεις που θα βάλουν «φωτιά» στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς έρχονται μεταξύ άλλων και στα καύσιμα, με τον φόρο στην αμόλυβδη να αυξάνεται κατά 8 με 10 λεπτά το λίτρο, φέρνοντας στα κρατικά ταμεία 200 εκατ. ευρώ αντί για 100 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, με τη μέση λιανική τιμή να «σκαρφαλώνει» περίπου στο 1,49 ευρώ. Η επιβάρυνση στο πετρέλαιο κίνησης δεν θα ξεπεράσει τα 3 με 4 λεπτά το λίτρο και η μέση λιανική τιμή αναμένεται να συγκρατηθεί στα περίπου 1,08 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, έρχονται αυξήσεις και στα υπόλοιπα καύσιμα, δηλαδή στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο υγραέριο, στο φυσικό αέριο, με αστάθμητο παράγοντα τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Ανεπίσημες πληροφορίες για αύξηση σε αμόλυβδη και πετρέλαιο κίνησης
Την επερχόμενη «φωτιά» επιβεβαιώνουν και οι ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, που κάνουν λόγο για ανεπίσημες προς το παρόν πληροφορίες από ιδιοκτήτες πετρελαϊκών εταιριών ότι έρχεται το 8% στην αμόλυβδη και το 13% στο πετρέλαιο κίνησης. Όπως δήλωσε ο κ. Κατσούλης, κάτι τέτοιο, αυτόματα σημαίνει 10 λεπτά αύξηση, χωρίς το ΦΠΑ, δηλαδή 100 ευρώ στα 1.000 λίτρα. «Με το ΦΠΑ στο 24%, πηγαίνουμε στα 124 ευρώ και αυτό είναι ό,τι χειρότερο σαν σενάριο αυτή τη στιγμή». Όπως επισημαίνει μάλιστα ο ίδιος, το επιπρόσθετο πρόβλημα είναι ότι οι αυξήσεις στα καύσιμα θα επιφέρουν κυλιόμενες αυξήσεις. «Δεν μπορεί να μην ανέβει του χρόνου για παράδειγμα και το πετρέλαιο θέρμανσης», συνεχίζει ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι «και όσοι κουβαλούν με τα φορτηγά τρόφιμα, οπωροκηπευτικά και άλλα είδη, θα μετακυλήσουν το κόστος στο είδος». Η αύξηση αυτή ασφαλώς θα φτάσει και στο ‘’καλάθι’’ της αγοράς.
Ένα ακόμη ‘’βαρίδιο’’ η αύξηση στον τομέα της κίνησης
Όπως επισημαίνει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος: «Σε μια χώρα που διανύει ύφεση, μια αύξηση στον τομέα της κίνησης αποτελεί μια ακόμη ‘’άγκυρα’’, ένα επιπρόσθετο ‘’βαρίδιο’’ χωρίς λογική. Οι πρατηριούχοι καυσίμων είναι από τους κλάδους που θα πληγούν ιδιαίτερα από το νέο ασφαλιστικό και φορολογικό, αφού ήδη η κατάσταση με την κίνηση των Ι.Χ και τα καύσιμα είναι αρκετά πεσμένη, κάτι που θεωρείται αναμενόμενο. Πολλοί βενζινοπώλες θεωρούν ότι το νέο φορολογικό με την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και την άνοδο της βενζίνης τουλάχιστον κατά 10 λεπτά θα δώσει την χαριστική βολή σε ένα επάγγελμα που τείνει να καταντήσει άμισθος εισπράκτορας των έμμεσων φόρων του κράτους. Οι πρατηριούχοι δεν συμμετείχαν στην τελευταία 48ωρη απεργία καθώς δεν θεωρούν ότι μπορούσε να αλλάξει κάτι στα όσα είχαν προαποφασιστεί, δεν διστάζουν όμως να πουν ότι η εικόνα των κλειστών βενζινάδικων θα είναι συχνή στο μέλλον.
Έρχεται από 1η Ιουνίου το πρώτο ‘’κύμα’’ ανατιμήσεων στην αγορά
Το πρώτο ‘’κύμα’’ ανατιμήσεων στην αγορά αναμένεται να ‘’χτυπήσει’’ από την 1η Ιουνίου, ημερομηνία κατά την οποία αυξάνονται οι έμμεσοι φόροι. Το μεγαλύτερο βάρος αναμένεται να πέσει, όπως αναφέρθηκε, στη βενζίνη, ενώ χωρίς φόρο θα παραμείνει πιθανότατα η χρήση του διαδικτύου. Χωρίς να αλλάζει ο συνολικός «λογαριασμός» ύψους 1,8 δισ. της αύξησης των έμμεσων φόρων, το πακέτο που θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται από τον επόμενο μήνα, και αναμένεται να πλήξει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς περιλαμβάνει τις μπύρες και τα ποτά, αφού αυξάνεται και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη μπύρα, ενώ καταργείται το ειδικό καθεστώς (έκπτωση 50%) στις εταιρείες οινοπνευματωδών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα. Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται επίσης ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα και στον καπνό, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2017 σχεδιάζεται να επιβληθεί φόρος και στο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Αναμένεται επίσης να τεθεί σε εφαρμογή των νέο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων, που προβλέπει την επιβολή των χρεώσεων στη βάση της αξίας, κατάργηση του φόρου πολυτελείας στην αγορά και την αναμόρφωση του συστήματος έκπτωσης φόρου από το ατομικό εισόδημα για τα εταιρικά αυτοκίνητα.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ