25 δημότες σε λιγότερο από δύο εβδομάδες ανάρτησαν τα αιτήματά τους στη νέα εφαρμογή του δήμου Ξάνθης «Βελτιώνω τον Δήμο μου»
Οι δημότες αναφέρουν τα προβλήματα που συναντούν για καθαριότητα, πράσινο και φωτισμό και ο δήμος ενημερώνει για την πορεία τις εξέλιξής τους
Θετικές εντυπώσεις έχει συγκεντρώσει η νέα εφαρμογή του δήμου Ξάνθης «Βελτιώνω τον Δήμο μου», που είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας του δήμου.
Ήδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του πολίτες αναρτούν περιπτώσεις προβλημάτων καθημερινότητας της πόλης, τα περισσότερα εκ των οποίων εστιάζονται στα σκουπίδια, τις κακοτεχνίες, τις καταστροφές και τον φωτισμό. Μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες λειτουργίας της εφαρμογής έχουν προστεθεί 25 αιτήματα δημοτών με τα περισσότερα να έχουν διεκπεραιωθεί.
Οι άνθρωποι του τμήματος Πληροφορικής του δήμου εργάστηκαν στοχευμένα, προκειμένου να αντλήσουν τις καλύτερες πρακτικές που εφαρμόζονται στους δήμους της χώρας, να δημιουργήσουν ένα αποδοτικό σύστημα διαχείρισης και να αποκτήσουν κανάλια ανοιχτής επικοινωνίας με τις ανάλογες υπηρεσίες του δήμου.
Έτσι, ο δημότης μπορεί να συνδεθεί και να στείλει mail συνοδευόμενο και από φωτογραφία για να ενημερώσει για κάποιο πρόβλημα στη γειτονιά του ή σε άλλο σημείο της πόλης, που έχει αντιληφθεί. Ο διαχειριστής αναλαμβάνει να ελέγξει το αίτημα, να το αναρτήσει και να ενημερώσει την αρμόδια υπηρεσία. Σε περίπτωση που οι υπηρεσίες του δήμου δεν έχουν αρμοδιότητα, ο διαχειριστής ενημερώνει τον δημότη ότι δεν είναι αρμόδιος ο δήμος, αλλά ενημερώνει παράλληλα και την υπηρεσία που είναι αρμόδια.
Για τις περιπτώσεις των θεμάτων που επιλαμβάνεται ο δήμος, ο δημότης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την εξέλιξη του αιτήματός του από τη γνωστοποίηση της αρμόδιας υπηρεσίας έως την διεκπεραίωση του θέματος.
Σε αυτή τη φάση τα αιτήματα που μπορούν να συμπεριληφθούν στην εφαρμογή σχετίζονται με τους χώρους πρασίνου, τα φρεάτια, το οδόστρωμα, τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, τη σήμανση, τον φωτισμό, τα πεζοδρόμια, την καθαριότητα και τους κάδους.
Ο προϊστάμενος του τμήματος Πληροφορικής Αντώνης Χατζητουλούσης εξήγησε στο «Ε» ότι αρχικά χρειάστηκε να λυθούν κάποια ζητήματα όσον αφορά στην κεντρική διαχείριση, την εσωτερική οργάνωση και την συνεννόηση με τις υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι εφόσον λειτουργήσει καλά και βρει ανταπόκριση και εφόσον διαπιστωθούν κατηγορίες αιτημάτων για άλλα προβλήματα καθημερινότητας, η εφαρμογή θα επεκταθεί.
Υπογράμμισε ωστόσο ότι δόθηκε βαρύτητα όχι στα προσωπικά ζητήματα των δημοτών, αλλά σε προβλήματα που αφορούν την πόλη. Έτσι, όταν ένας δημότης αναφέρει κάποιο πρόβλημα, η επίλυσή του ωφελεί ολόκληρη την περιοχή και βελτιώνει την ποιότητα ζωής. Επιπλέον, και οι ίδιες οι υπηρεσίες μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές, αφού ενημερώνονται άμεσα για συγκεκριμένα προβλήματα και μπορούν να επέμβουν και να τα επιλύσουν χωρίς καθυστέρηση. Ο δε διαχειριστής είναι υπεύθυνος να επιλαμβάνεται και σε περίπτωση που κάποιο πρόβλημα, χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα στη διεκπεραίωση καθυστερεί να επιλυθεί σημαντικά.
Είναι λοιπόν, στο χέρι των δημοτών να αξιοποιήσουν την εφαρμογή, ενημερώνοντας το δήμο για να προβλήματα που συναντούν στην πόλη. Αποτελεί δε και έναν δείκτη για το ενδιαφέρον που δείχνουν οι δημότες για την πόλη, αλλά και πόσο τους νοιάζει πραγματικά η βελτίωση της καθημερινότητας ή αρέσκονται απλά να… γκρινιάζουν. Από την άλλη πλευρά, είναι στο «χέρι» του δήμου να αποδείξει ότι πράγματι παίρνει στα σοβαρά την ενίσχυση της ποιότητας ζωής των δημοτών και θέλει να ανταπεξέρχεται άμεσα στα προβλήματα που συναντώνται.
Στην περίπτωση που κάποιος πολίτης δε δύναται να χρησιμοποιήσει τη διαδικτυακή εφαρμογή εντός ολίγων ημερών θα μπορεί να απευθυνθεί τηλεφωνικά στη «Γραμμή Εξυπηρέτησης του Δημότη» -2541350800- κατά τις εργάσιμες ημέρες, μεταξύ 09:00 – 15:00.
Ε.Δ.