Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Με πάνω από 12.000 κενά ανοίγουν τα σχολεία για το 2015 – 2016

Με πάνω από 12.000 κενά ανοίγουν τα σχολεία για το 2015 – 2016

0
sxoleia 1-web

Δυόμιση εβδομάδες πριν το πρώτο κουδούνι και το μεγαλύτερο πρόβλημα έλλειψης εκπαιδευτικών εντοπίζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Διαφορετικές εκτιμήσεις Υπουργείου–ΟΛΜΕ με μεγάλη απόκλιση – 164 κενά μόνο στην Πρωτοβάθμια Ξάνθης

Περί τις 12.000 υπολογίζει το υπουργείο Παιδείας τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, σχεδόν δυόμιση εβδομάδες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ διαβεβαιώνει ότι η «μάχη» θα δοθεί για τις 3.000 από αυτές, αφού οι υπόλοιπες θα καλυφθούν από κονδύλια του ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό.

Αίτηση για ακριβή καταγραφή των ελλείψεων

Η ηγεσία του υπουργείου έχει ζητήσει εδώ και δύο εβδομάδες από τις περιφερειακές διευθύνσεις να καταγράψουν με ακρίβεια τα κενά στα σχολεία. Όπως δήλωσε στο «Ε» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, Παναγιώτης Κεραμάρης, ζητήθηκε από το υπουργείο ο πραγματικός αριθμός των ελλείψεων προσωπικού, ώστε να ζητηθούν οι ανάλογες πιστώσεις για την κάλυψη των θέσεων. Όπως είπε ο Περιφερειακός Διευθυντής, το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως σε ‘’βασικές’’ ειδικότητες, όπως μαθηματικών, φυσικών και φιλολόγων, που αναμένεται να καλυφθούν από αναπληρωτές. Η ολοκλήρωση της καταγραφής αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και θα υπάρξει πιο ακριβής εικόνα της κατάστασης. Με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις, πάντως, οι κενές θέσεις είναι 6.000 στα σχολεία ειδικής αγωγής, τα ολοήμερα κλπ., ενώ οι υπόλοιπες 6.000 είναι λειτουργικά κενά, δηλαδή εντοπίζονται στο τυπικό σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κάλυψη των πρώτων 6.000 κενών θέσεων προγραμματίζεται να γίνει στο σύνολό της από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία ήδη έχουν υπογραφεί. Από τις υπόλοιπες 6.000, οι 3.000 θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2015, ενώ για τις 3.000 κενές θέσεις που απομένουν έχει ζητηθεί η έγκριση σχετικού κονδυλίου από το υπουργείο Οικονομίας. Ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, ο οποίος χειρίζεται τον φάκελο των σχολικών κενών θέσεων, παραδέχθηκε σε δηλώσεις του ότι, εάν δεν εγκριθεί η σχετική δαπάνη από το υπουργείο Οικονομίας «θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα».

Κενά εκπαιδευτικών σε ΑΜ-Θ και Ξάνθη

Στις προθέσεις του υπουργείου είναι αρχικά να δοθεί το βάρος στην κάλυψη των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κάλυψη θα αρχίσει από τις ειδικότητες, τα μαθήματα των οποίων εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι). Για την ΑΜ-Θ ο Περιφερειακός Διευθυντής, κ. Κεραμάρης, ανέφερε ότι με ένα πρώτο υπολογισμό τα κενά στην ΑΜ-Θ ξεπερνούν τα 850 στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Μια εκτίμηση που μάλλον είναι ‘’μετριοπαθής’’, αφού μόνο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα κενά στην Ξάνθη ανέρχονται σε 164 αυτή την στιγμή. Όπως μας ενημέρωσε ο Προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, Αναστάσιος Μάρκου, υπάρχουν ακόμη ερωτηματικά, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των αποσπάσεων, αλλά μέχρι στιγμής η εικόνα στις ελλείψεις εκπαιδευτικών έχει ως εξής: 43 δάσκαλοι, 22 νηπιαγωγοί, 20 καθηγητές αγγλικών, 4 γερμανικών, 9 καλλιτεχνικών, 1 φυσικής αγωγής, 5 μουσικής, 16 πληροφορικής, 7 θεατρικής αγωγής και 37 δάσκαλοι απόφοιτοι της ΕΠΑΘ. Για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα κενά είναι λιγότερα, αν και δεν μας δόθηκε ακριβής αριθμός, αφού θεωρείται ότι θα υπάρξουν μεγάλες αποκλίσεις μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν ολοκληρωθούν οι αποσπάσεις και διαθέσεις. Χαρακτηριστικά, όπως μας μετέφεραν από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ξάνθη υπάρχουν 2 φιλόλογοι που είναι υπεράριθμοι και οι οποίοι θα καλύψουν τα κενά σε άλλες πόλεις.

Διαφορετικές εκτιμήσεις από ΟΛΜΕ για τα κενά

Πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υπουργείο υποτιμά τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Η ΟΛΜΕ υπολογίζει τις κενές θέσεις στις 20.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου υπολογίζονται σε 15.000. Οι περισσότερες ελλείψεις εντοπίζονται στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, λόγω των τελευταίων μεταθέσεων. Μεγάλες είναι και οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, φιλόλογοι), ενώ διάσπαρτες είναι οι ελλείψεις και στις 130 ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρόβλημα εντείνεται λόγω των συνταξιοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, έχουν ξεπεράσει τις 50.000 τα τελευταία χρόνια, αλλά και λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις κλπ.). Η απόκλιση στις εκτιμήσεις για τις κενές θέσεις (το υπουργείο εκτιμά ότι είναι 12.000 και η ΟΛΜΕ έως και 25.000) οφείλεται, εν μέρει, στο γεγονός ότι ο υπολογισμός από το υπουργείο γίνεται με βάση τις ώρες πλήρους απασχόλησης των εκπαιδευτικών και όχι με βάση τις ώρες που υπολείπονται, εάν αφαιρεθούν οι ώρες απασχόλησης σε διάφορα άλλα καθήκοντα (π.χ. εάν ένας εκπαιδευτικός ορισθεί υπεύθυνος βιβλιοθήκης, αφαιρούνται τέσσερις ώρες από το σύνολο των ωρών που υποχρεούται να διδάσκει κάθε βδομάδα). Σχετικούς πίνακες με τα κενά στα σχολεία αναμένεται να δώσουν στη δημοσιότητα την επόμενη εβδομάδα και οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των καθηγητών.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ
chdiafonidis@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε επιφυλακή ξανά το Δ’ ΣΣ

Εξαιτίας της έντασης που επικρατεί με τη νέα NAVTEX   Σε επιφυλακή τέθηκαν ακόμη μία …