Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ‘’Χαμένη υπόθεση’’ για τα σούπερ μάρκετ το 41% των καταναλωτών

‘’Χαμένη υπόθεση’’ για τα σούπερ μάρκετ το 41% των καταναλωτών

0
super market

Οι ποιοτικές αγορές έδωσαν την θέση τους στις φθηνές αγορές ακόμη και στα τρόφιμα

Μέσω της προσωπικής επαφής και των προσφορών προσπαθούν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές οι παντοπώλες της Ξάνθης

Μέσα στην γενικότερη αβεβαιότητα και τις έντονες αλλαγές στα οικονομικά δεδομένα του Έλληνα τα τελευταία χρόνια, έχουν μεταβληθεί και οι καταναλωτικές του συνήθειες. Ακόμη και σε τομείς που πριν από μερικά χρόνια θεωρούσαμε ότι δεν μπορούν να επηρεαστούν ιδιαίτερα. Κι όμως, το γνωστό ‘’καλάθι της νοικοκυράς’’ έχει γίνει ‘’καλαθάκι’’, με έντονο αντίκτυπο στα παντός είδους και μεγέθους σούπερ μάρκετ, είτε πρόκειται για αλυσίδες καταστημάτων, είτε για συνοικιακά παντοπωλεία.

Αλλαγές στα ‘’προφίλ’’ καταναλωτών

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 41% των καταναλωτών θεωρείται ‘’χαμένη υπόθεση’’ για τα σούπερ μάρκετ, καθώς πρόκειται για ομάδες που δεν πρόκειται να αυξήσουν τις αγορές τους. Η έρευνα διαχωρίζει επτά κατηγορίες καταναλωτών με την πολυπληθέστερη, αυτή που αντιστοιχεί στο 34%, να είναι αυτή που καταναλώνει και τα λιγότερα χρήματα. Πρόκειται για αυτούς που αγχώνονται και προσπαθούν να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό τους. Η μέση αξία του καλαθιού είναι 18 ευρώ και επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ 11-12 φορές τον μήνα, με μέση μηνιαία δαπάνη γύρω στα 198-216 ευρώ. Καταναλωτές που αγοράζουν λίγα και φθηνά προϊόντα, κυνηγούν τις προσφορές και δεν είναι πιστοί σε μάρκες. Η ετέρα ‘’φυλή’’, που θεωρείται επίσης χαμένη υπόθεση, αντιστοιχεί στο 7% των καταναλωτών και παρότι πληρώνει περισσότερα (24 ευρώ), αντιλαμβάνεται την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ περισσότερο σαν μια ‘’αγγαρεία’’.

Λίγοι οι ‘’υποσχόμενοι’’ πελάτες

Στόχος των λιανεμπόρων θεωρούνται οι άλλες πέντε ομάδες, με μεγαλύτερη αυτή των «έξυπνων αγοραστών» που αντιστοιχεί στο 28%. Αν και δεν ξοδεύουν πολλά σε κάθε επίσκεψή τους (23 ευρώ), θεωρείται ότι μπορούν να αυξήσουν τις δαπάνες τους, αν, για παράδειγμα, την ώρα που ψωνίζουν ανακοινωθεί ξαφνικά ένα προϊόν σε προσφορά, το οποίο δεν σκόπευαν να αγοράσουν. Οι «βιαστικοί», που αποτελούν το 11% και είναι όσοι θέλουν να τελειώσουν γρήγορα τα ψώνια τους, μπορούν επίσης να αυξήσουν τις αγορές τους μέσω στοχευμένων προσφορών, για παράδειγμα σε «φρέσκα προϊόντα». Οι καλύτεροι όμως πελάτες είναι οι ‘’φυλές’’ των «γκουρμέ», των «day out» που βλέπουν το σούπερ μάρκετ ως έξοδο και διασκέδαση, και οι «για να δω», αυτοί που πειραματίζονται με πολλά και καινούργια προϊόντα. Οι τελευταίοι αποτελούν μόλις το 4%, αλλά είναι αυτοί που ξοδεύουν περί τα 86 ευρώ ανά επίσκεψη. Οι «γκουρμέ», αυτοί που ενδιαφέρονται για ποιοτικά προϊόντα και δίνουν επίσης έμφαση στα νωπά, αποτελούν το 8%, ενώ οι λεγόμενοι «day out» είναι άτομα που ανήκουν στη μεσαία τάξη και αποτελούν το υπόλοιπο 8%.

Η ποιότητα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, ισχυρίζονται οι παντοπώλες

Όπως μας ανέφερε ο πρόεδρος των Παντοπωλών Ξάνθης, κ. Ελ. Τζιβανόπουλος, οι περισσότεροι πελάτες αναζητούν τις προσφορές και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι εταιρείες, που προσπαθούν με τον τρόπο αυτό να ελκύσουν τους καταναλωτές. Ο παντοπώλης, κ. Νίκος Καραπαντζίδης, θεωρεί κατάντια το γεγονός ότι η ποιότητα τίθεται πλέον σε δεύτερη μοίρα, με τους πελάτες να ενδιαφέρονται αποκλειστικά για χαμηλές τιμές ακόμη και στα τρόφιμα, κάτι που δεν συνέβαινε πριν από κάποια χρόνια. Ως μέτρο αναχαίτισης της φυγής καταναλωτών προς μεγάλες αλυσίδες, κυρίως του εξωτερικού, ο κ. Ηλίας Δουκίδης θέτει και την προσωπική επαφή με τους πελάτες που υπάρχει σε ένα συνοικιακό κατάστημα και διοχετεύεται και μέσω των ικανοποιημένων υπαλλήλων που εργάζονται εκεί. Όλοι, όμως, αντικρίζουν το μέλλον με αβεβαιότητα και ιδιαίτερα δυσοίωνο για τον επαγγελματικό κόσμο.

Χ.Δ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πόλεμος κατά της φοροδιαφυγής με σοκ και «ΔΕΟΣ»

 Επιδρομή στους επιτήδειους με νέα ψηφιακά όπλα και ειδική μονάδα Η καταπολέμηση της φοροδ…