Περιφερειάρχης, Γ. Παυλίδης: ««Μπλέξαμε με το αρδευτικό…» – Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Κ. Ζαγναφέρης: «Δεν ξέρω αν τα κίνητρα τους είναι καθαρά και όχι πολιτικά…»
Βρέθηκαν 45 εκ. ευρώ για τον κάθετο άξονα ενώ το συνολικό έργο είναι 206 εκ. ευρώ. Αδύνατο να γίνει στο σύνολό του, υποστηρίζει ο Παυλίδης
Επί ξηρού ακμής …ακροβατούν τα δύο μεγαλύτερα έργα του νομού μας, δηλαδή το αρδευτικό και ο κάθετος άξονας προς Βουλγαρία! Το μεν πρώτο βρίσκεται εγκλωβισμένο σ’ έναν ατέρμονο δικαστικό κυκεώνα το δε δεύτερο έχει μεν έτοιμη μελέτη που κόστισε 8 εκ. ευρώ και σχεδόν εξασφαλισμένα 45 εκ. ευρώ όμως για να ολοκληρωθεί το έργο με τις προδιαγραφές που θέτει η μελέτη απαιτούνται συνολικά 206 εκ ευρώ και όπως είναι γνωστό όλο το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ανέρχεται σε 508 εκ. ευρώ και δεν χρηματοδοτεί υποδομές αλλά τη συντήρησή τους. Να σημειώσουμε ότι τα δύο αυτά έργα είναι τα μεγαλύτερα έργα που επιχειρήθηκε να μπουν σε τροχιά υλοποίησης τα τελευταία χρόνια.
Παυλίδης : «Μπλέξαμε με το αρδευτικό…»
Αναφερόμενος στο αρδευτικό ή «Έργο μεταφοράς νερού από τον Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης» όπως είναι ο τίτλος του έργου ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Παυλίδης , ο οποίος είναι και ο οραματιστής του έργου ως νομάρχης Ξάνθης, τόνισε στο «Ε»: «Για το έργο αυτό το οποίο είναι πρωτίστως περιβαλλοντικό καθώς αντικαθιστά τις γεωτρήσεις και γλυτώνει το κάμπο της Ξάνθης από την υφαλμύρωση, υπάρχει μια μη απόφαση από την πλευρά των δικαστηρίων εδώ και πολλά χρόνια που κινδυνεύει να ακυρώσει τις χρηματοδοτήσεις. Μπλέξαμε στην κυριολεξία μ’ ένα έργο μεγαλεπήβολο και πολύ σημαντικό για την περιοχή. Είχαμε 125 εκ. ευρώ όχι όμως δεσμευμένα γιατί αυτά λειτουργούν με κανόνες. Εκπνέουν οι θεματικές περίοδοι και στην επόμενη δεν υπάρχουν πολλές φορές οι αντιστοιχήσεις αλλά και οι επιδεξιότητες». Να σημειώσουμε ότι η δίκη στο ΣτΕ έγινε τον Μάρτιο του 2014 και αντί να εκδοθεί απόφαση όπως συνήθως συμβαίνει μέσα σε ένα χρόνο το ΣτΕ ξαναθέτει προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και τώρα αναμένεται η απάντηση – για άλλο ένα χρόνο – και στη συνέχεια η απόφαση του ΣτΕ – για άλλο ένα χρόνο και πάει λέγοντας ή καλύτερα πάει στις καλένδες… Ως προς αυτή την εξέλιξη αίσθηση προκαλεί η επισήμανση του αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κ. Ζαγναφέρη ο οποίος κληθείς από το «Ε» να τη σχολιάσει είπε: «Το έστειλαν ξανά στο ευρωπαϊκό δικαστήριο ενώ η απόφαση μας δικαιώνει. Δεν ξέρω αν τα κίνητρα τους είναι καθαρά και δεν είναι πολιτικά…».
Ο κάθετος άξονας της Ξάνθης μπήκε σε τροχιά –Σ’ ότι αφορά τον κάθετο άξονα της Ξάνθης ο κ. Παυλίδης σημείωσε: «Συνειδητά δεν θέλησα ποτέ να τον υποκαταστήσω με την δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου παρότι έδωσε μια διέξοδο σημαντική δεδομένου ότι 4 εκ. άνθρωποι διακινήθηκαν στα 4 χρόνια και έδωσε λύση στα προβλήματα της μετακίνησης από και προς Βουλγαρία. Ο κάθετος άξονας μπήκε σε μια τροχιά. Σε συνάντηση που είχαμε στην Θεσσαλονίκη εξετάσαμε το προγραμματικό κείμενο 2014 – 2020 Ελλάδα – Βουλγαρία το οποίο δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην υλοποίηση των συμφωνημένων διακρατικών μεθοριακών σταθμών και διανοίξεων και επειδή με βάση αυτό οι Βούλγαροι έχουν φτάσει μέχρι το ύψος του Δημαρίου ενώ τη δική μας πλευρά με εξαίρεση έναν αγροτικό δρόμο που είχα κατασκευάσει το 2001, δεν υπάρχει συνέχεια, έχουμε πετύχει να δεσμεύσουμε τα 20 εκ. ευρώ στη δική μας περιφέρεια και όχι στην Κεντρική Μακεδονία. Για να κατασκευαστούν τα πρώτα 10 – 20 χιλιόμετρα».
45 εκ. ευρώ διαθέσιμα για την πρώτη φάση – Δημοπρατήσεις τον Σεπτέμβριο
Ο κ. Παυλίδης ανέφερε επίσης ότι σ’ αυτά η περιφέρεια προτίθεται να προσθέσει άλλα 5 εκ. ευρώ και το υπουργείο υποδομών από την προσπελασιμότητα άλλα 20 εκ ενώ διευκρίνισε ότι πρόκειται για μια κατά αρχή συμφωνία αλλά ανυπόγραφη. Έτσι τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο θα ξεκινήσουν οι δημοπρατήσεις για τα πρώτα κομμάτια και μέχρι το ποσό των 45 εκ. ευρώ. Στη συνέχεια και μέχρι τα 206 εκ. ευρώ …βλέποντας και κάνοντας: «Εξ’ αρχής διαφώνησα με τα χαρακτηριστικά του και το έχω χαρακτηρίσει φαραωνικό έργο αλλά δεν μπορεί να πληρώνουμε ξανά καινούργια μελέτη. Το έργο στο σύνολό του είναι αδύνατο να γίνει . Είναι 206 εκ. ευρώ! Θα πορευτούμε τώρα μ’ αυτά τα 45 εκ. και ότι βρεθεί στην συνέχεια από εθνικούς πόρους αφού το ΕΣΠΑ δεν χρηματοδοτεί υποδομές. Έπρεπε να γίνει η μελέτη με χαρακτηριστικά που μπορεί να υλοποιηθεί