Πανελλαδική πρωτιά του νοσοκομείου Ξάνθης: Καινοτόμα εφαρμογή από το Τμήμα Οργάνωσης και Πληροφορικής
Βήμα – βήμα τι πρέπει να κάνετε – Το σύστημα ανοίγει στις 27 Μαρτίου. Θα λειτουργεί παράλληλα και η τηλεφωνική πύλη: 1535
Ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης των ραντεβού στα εξωτερικά και απογευματινά ιατρεία του νοσοκομείου Ξάνθης τίθεται σε εφαρμογή από τις 27 Απριλίου. Πρόκειται για ένα project που εκπόνησε το Τμήμα Οργάνωσης και Πληροφορικής του νοσοκομείου με επικεφαλής τον κ. Τσουρδίνης Κωνσταντίνο και τους: Τσιπούρη Ελευθέριο, Κεσανλή Φωτεινή, Σάρκαβο Ευάγγελο και Γκαύρα Χρήστο σε συνεργασία με τον κ. προϊστάμενο των Εξωτερικών Ιατρείων κ. Θεόδωρο Σακελλαρίδη. Ειδικότερα η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες – είτε οι ίδιοι με την χρήση του mail τους είτε μέσω των επαγγελματιών υγείας (ιατρών, φαρμακοποιών) – να κλείνουν τα ραντεβού τους και ηλεκτρονικά μέσω μιας φόρμας που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του νοσοκομείου(www.hosp–xanthi.gr). Να σημειώσουμε ότι παράλληλα θα ισχύει και το κλείσιμο των ραντεβού τηλεφωνικά μέσω του 1535. Ήδη η επιστημονική ομάδα του Τμήματος διανέμει ενημερωτικό υλικό χρήσης της εφαρμογής σ’ όλους τους ασθενείς και επισκέπτες του νοσοκομείου ενώ την Δευτέρα 23 Μαρτίου στις 10.30 το πρωί στο αμφιθέατρο του νοσοκομείου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνέντευξη Τύπου από τον διοικητική του νοσοκομείου κ. Α. Πάσχου και τον προϊστάμενο του Τμήματος κ. Τσουρδίνη, ο οποίος έκανε και την παρουσίαση και επίδειξη βήμα – βήμα του νέου συστήματος.   Â
Το νοσοκομείο της Ξάνθης πρωτοπορεί
Η ιδέα της χρήσης της Πληροφορικής στο συγκεκριμένο ζήτημα πρόεκυψε ως αναγκαιότητα μετά από τις δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν στην τηλεφωνική πύλη 1535 που είχε κόστος για το νοσοκομείο της τάξης του 70.000 ευρώ ετησίως αλλά και μετά από διαμαρτυρίες των πολιτών για κατάχρηση που έχει διαπιστωθεί ότι γίνεται εις βάρος τους καθώς έβρισκαν κλειστή την …πύλη αφού – όπως υπονόησε ο διοικητής του νοσοκομείου – κάποιοι που καιροφυλακτούσαν φρόντιζαν να κλείσουν όλα τα διαθέσιμα ραντεβού σωρηδόν από τις πρώτες ώρες που άνοιγε το σύστημα. Με την εφαρμογή αυτή έχει μηδενική επιβάρυνση στον πολίτη ενώ μειώνεται το κόστος και στο νοσοκομείο.  «Σκοπός μας είναι να είναι πιο φιλικός ο τρόπος στον πολίτη να κλείσει ραντεβού με τους γιατρούς του νοσοκομείου» , σημείωσε ο κ. Πάσχου συγχαίροντας την επιστημονική ομάδα του Τμήματος Οργάνωσης και Πληροφορικής που μέσα σε 6 μήνες εκπόνησαν ένα νέο σύστημα που για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε δημόσιο νοσοκομείο στην χώρα μας και αυτό το καθιστά πρωτοποριακό αλλά και εμπορεύσιμο τεχνολογικό προϊόν που μπορεί να αποφέρει έσοδα στο νοσοκομείο. Αξιοσημείωτο είναι ότι το σύστημα έγινε από την επιστημονική ομάδα του νοσοκομείου χωρίς άλλα έξοδα ανάθεσης έργου αλλά και ότι εξαιτίας αυτού επιδέχεται αλλαγές και τροποποιήσεις αν διαπιστωθούν δυσλειτουργίες κατά την εφαρμογή του. Είναι σημαντικό επίσης ότι υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για την αντιμετώπιση περιπτώσεων κατάχρησης όπως με το 1535. Συγκεκριμένα όπως σημείωσε ο κ. Τσουρδίνης: « : «Για να μην γίνεται κατάχρηση του συστήματος μπαίνοντας ψευδή στοιχεία ή βομβαρδίζοντας το σύστημα έχουμε προβλέψει ότι κάθε χρήστης θα μπορεί να κλείνει μέχρι 3 ραντεβού για τον εαυτό του ή κάποιον φίλο ή συγγενή και δεν μπορεί να κλείσει δύο συνεχόμενα ραντεβού αν δεν έχουν περάσει 2 λεπτά».
Πως θα κλείσετε ηλεκτρονικά ραντεβού στο νοσοκομείο Ξάνθης
Βήμα – βήμα όπως την παρουσίασε ο κ. κ. Τσουρδίνης: Μπαίνει στο site του νοσοκομείου www.hosp–xanthi.gr και χρησιμοποιώντας ένα e – mail ή τον αριθμό τηλεφώνου σου πατάς αριστερά «Ηλεκτρονικό κλείσιμο ραντεβού». Έρχεται ένα μήνυμα επιβεβαίωσης και ο πολίτης προχωράει στη διαδικασία καθοδηγούμενος από την φόρμα δίνοντας τα στοιχεία. Όπως ανέφερε ο κ. Τσουρδίνης υπάρχει απόλυτη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων του χρήστη ενώ μπορεί να γίνει ακύρωση του ραντεβού και αν δεν υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού στο γιατρό που επιλέγει να μπει σε λίστα αναμονής. Επίσης θα υπάρχει ενημέρωση με email ή sms για την ακριβή ώρα του ραντεβού, ενημέρωση για τοποθέτηση του ασθενή σε ραντεβού από τη λίστα αναμονής αυτόματα μετά από ακύρωση άλλου, περιορισμός χρηστών ύστερα από επαναλαμβανόμενα, μη εκτελεσθέντα ραντεβού και περιορισμός μαζικών ραντεβού μίας μόνο προέλευσης.
Για τους πολίτες που δεν έχουν επαφή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή υπάρχει η ειδική ενότητα «επαγγελματίες υγείας» που θα έχουν δικούς τους κωδικούς με 20 ραντεβού για τους πολίτες.