Παρέλαβε την έγκριση για την υλοποίηση έργου σχεδόν 300.000 € από την «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Πρότυπο σύστημα διαχείρισης στόλου και αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό. Πληροφόρηση και έκδοση εισιτηρίων μέσω smartphones
Με σχεδόν 300.000 € η «Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης ΑΕ» μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» αναλαμβάνει να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο τηλεματικό σύστημα δυναμικής πληροφόρησης του κοινού και αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων. Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε δημοσιευτεί η συγκεντρωτική απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα για άλλα οκτώ ΚΤΕΛ της χώρας, ανάμεσά τους, τα ΚΤΕΛ Έβρου και Καβάλας, ενώ ήδη έχει αξιολογηθεί και η πρόταση του ΚΤΕΛ Ν. Ροδόπης.
Εντός του χρόνου αναμένεται η ολοκλήρωση
Προχθές πήρε στα «χέρια» της η εταιρία του ΚΤΕΛ Ξάνθης την εγκριτική απόφαση του γενικού γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κ. Μενέλαου Δασκαλάκη που δημοσιεύθηκε στη «Δι@ύγεια» στις 23 Ιανουαρίου 2015. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 290.532,11 € και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2015.
Οι δυνατότητες που προβλέπει το έργο αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, αξιοποιώντας την τεχνολογία και διευκολύνοντας σημαντικά τους επιβάτες στις μετακινήσεις τους.
Τι υπηρεσίες περιλαμβάνονται στο έργο
Στόχος της ένταξης είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένων τηλεματικών συστημάτων δυναμικής πληροφόρησης του κοινού και αυτόματης έκδοση εισιτηρίων των οκτώ ΚΤΕΛ «για την συνολική και ενοποιημένη διαχείριση του συνόλου των λειτουργιών τηλεματικής διαχείρισης οχημάτων, έκδοσης εισιτηρίων και για την πολυκαναλική πληροφόρηση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο». Όπως αναφέρεται στο κείμενο της απόφασης, το τηλεματικό σύστημα, θα βασίζεται σε ανοικτά πρότυπα και τεχνολογίες και θα μπορεί μελλοντικά να διασυνδεθεί με τα πληροφοριακά – τηλεματικά συστήματα άλλων υπεραστικών ΚΤΕΛ, σε επίπεδο περιφέρειας ή ακόμα και σε εθνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με την πράξη ένταξης, θα δημιουργηθούν τρεις υπηρεσίες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού:
– Πληροφόρηση μέσω διαδικτύου, smartphones και «έξυπνων» στάσεων με υπολογισμό βέλτιστης διαδρομής και δυνατότητα συνδυασμένης χρήσης συγκοινωνιών.
– Πληροφόρηση προς τη διοίκηση του ΚΤΕΛ και τους αρμόδιους φορείς δημόσιας διοίκησης, με σκοπό τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου και την αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών.
– Ενημέρωση για την παραλαβή δέματος.
– Έκδοση έντυπου και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια, εντός των οχημάτων, μέσω web, μέσω smartphone, με δυνατότητα χρήσης έξυπνης κάρτας.
Â