Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Ιδρύεται Διδασκαλείο στο Παιδαγωγικό Αλεξανδρούπολης για δασκάλους στα μειονοτικά

Ιδρύεται Διδασκαλείο στο Παιδαγωγικό Αλεξανδρούπολης για δασκάλους στα μειονοτικά

0
kalantzis melisso

Ο γ. γραμματέας Θρησκευμάτων Γ. Καλαντζής στην Ξάνθη. Εξήγγειλε αλλαγές στην μειονοτική εκπαίδευση

Εξομοίωση των ΕΠΑΘΙΤΩΝ μέσω διαδικασίας και διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ. Συναντήθηκε με τους υπηρεσιακούς παράγοντας και με τις ΕΛΜΕ και ΔΟΕ Ξάνθης και Ροδόπης

Σημαντικές αλλαγές που αφορούν στην μειονοτική εκπαίδευση εξήγγειλε ο γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπ. Παιδείας κ. Γιώργος Καλαντζής κατά την επίσκεψή του στην Ξάνθη – το μεσημέρι της Παρασκευής 7 Νοεμβρίου – στα πλαίσια της τριήμερης περιοδείας του στην Θράκη όπου παρέστη στην πρώτη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων Θράκης, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην Κομοτηνή. Την Τετάρτη παρακάθισε σε γεύμα στο Μοναστήρι Παναγία του Έβρου στην Μάκρη προς τιμή του Πατριάρχου Αντιοχείας , ενώ επίσης την Πέμπτη παρέστη στο μνημόσυνο του μακαριστού Κυρού Δαμασκηνού. Στην Ξάνθη είχε αρχικά σύσκεψη με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρόντος και του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης στην αίθουσα συνεδριάσεων της Π.Ε. Ξάνθης ενώ αμέσως μετά συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΕΛΜΕ και ΔΟΕ Ξάνθης – Ροδόπης, τους οποίους και ενημέρωσε για τις προτάσεις του υπουργείου αναφορικά με την μειονοτική εκπαίδευση και άκουσε τις τοποθετήσεις τους για θέματα που αφορούν στην διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους τους , καθώς επίσης και από μαθητές του 15μελούς λυκείων της Ξάνθης που του επέδωσαν ψήφισμα.

Ίδρυση διδασκαλείου στην Αλεξανδρούπολη για τους δασκάλους στα μειονοτικά

Οι αλλαγές που εξήγγειλε ο κ. Καλαντζής σύμφωνα με την τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα αφορούν: α) Στην ίδρυση ενός διδασκαλείου στο Παιδαγωγικό τμήμα . Όπως ανέφερε μιλώντας στο «Ε»: «Πρόταση της ελληνικής πολιτείας μετά από μεγάλη συζήτηση είναι ότι θέλουμε δασκάλους ισότιμους 4ετούς φοίτησης με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα οι οποίοι θα γνωρίζουν την εκπαιδευτική ελληνική πραγματικότητα για να στηρίζουν τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι θα τελειώνουν κανονικά πανεπιστήμια επιπλέον για το μειονοτικό πρόγραμμα θα πρέπει να έχουν άριστη γνώση της γλώσσας και θα πρέπει να έχουν επίσης και γνώση της ισλαμικής θρησκείας. Αυτό είναι που διαφοροποιεί το μειονοτικό πρόγραμμα, η γλώσσα και η θρησκεία. Αυτό όμως δεν μπορεί να δοθεί στο πλαίσιο του 4ετούς κύκλου σπουδών γιατί τότε δημιουργούνται μια σειρά ζητημάτων και επαγγελματικών και ακαδημαϊκών και επιστημονικών. Οπότε πρόταση είναι να υπάρχει ένας κύκλος επιμόρφωσης που θα καθοριστεί από το Πανεπιστήμιο μετά το πτυχίο. Για αυτό θα ιδρυθεί ένα διδασκαλείο στο Παιδαγωγικό τμήμα Αλεξανδρούπολης το οποίο θα αναλάβει να μορφώνει και να επιμορφώνει διαρκώς τους εκπαιδευτικούς του μειονοτικού προγράμματος πάνω σ΄ αυτά τα ζητήματα. Οι έλληνες πολίτες μουσουλμάνοι που θα μπαίνουν σ’ αυτή τη διαδικασία θα έχουν δύο επαγγελματικά δικαιώματα γιατί θα έχουν επιπλέον σπουδές. Δηλαδή θα μπορούν να διοριστούν και σε σχολεία δημόσια αλλά και στο μειονοτικό πρόγραμμα».

Εξομοίωση των ΕΠΑΘΙΤΩΝ μέσω διαδικασίας και διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ

Η δεύτερη πρόταση αφορά στην εξομοίωση των Επαθιτών μέσα από μια διαδικασία εξετάσεων που θα θέσει το παιδαγωγικό τμήμα του Δ.Π.Θ. Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν 315 Επαθίτες. Ο κ. Καλαντζής δήλωσε σχετικά μ’ αυτό: «Ήδη πέρασε νόμος σχετικά με την εξομοίωση των Επαθιτών. Είναι θέμα χρόνου να βγει ΚΥΑ που θα καθορίζει την διαδικασία εξομοίωσης. Η εξομοίωση θα λάβει χώρα στο ΔΠΘ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Αλεξανδρούπολης με τους όρους που θα κρίνει το τμήμα στα πλαίσια της αυτονομίας του Πανεπιστημίου. Μετά την εξομοίωση θα έχει κανονικό πτυχίο δασκάλου». Παράλληλα επεσήμανε αναφορικά με τον διορισμό των μειονοτικών εκπαιδευτικών την κατάργηση της επετηρίδας και διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ: «Η επετηρίδα έπαιξε τον ιστορικό της ρόλο. Τώρα πρέπει να περάσει η μειονοτική εκπαίδευση στη εποχή που είναι η δημόσια εκπαίδευση, δηλαδή οι διορισμοί να γίνονται μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και όχι μέσω επετηρίδας. Θα υπάρχει μια μεταβατική περίοδος ως προς αυτό.

Τα Ιεροσπουδαστήρια και οι Ιεροδιδάσκαλοι

Ο κ. Καλαντζής αναφέρθηκε και στην πρώτη συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης που είναι – όπως είπε – το αντίστοιχο του εποπτικού συμβουλίου δευτεροβάθμια εκκλησιαστικής εκπαίδευσης : «Η πολιτεία χρειάζεται ένα θεσμικό σύμβουλο για το πώς θα στηρίξει τα ιεροσπουδαστήρια. Η στρατηγική επιλογή είναι να στηριχθούν τα ιεροσπουδαστήρια όμως το πώς πρέπει να μας το πούνε οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι και δεν βλέπω κανένα καλύτερο από τους σοφολογιωτάτους μουφτήδες καθηγητές του ιεροσπουδαστηρίου μουσουλμάνους θεολόγους γιατί απ΄ αυτούς αποτελείται η επιτροπή». Να σημειώσουμε ότι υπάρχει πρόθεση του υπουργείου για την μεταφορά της έδρας του Ιεροσπουδαστηρίου του Εχίνου στην Ξάνθη. Σύμφωνα με πληροφορίες μας υπάρχει οικόπεδο στην ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ και απομένει να βρεθεί χρηματοδότηση για την ανέγερση του κτιρίου.

Πολιτικά παιχνίδια και προπαγάνδα πίσω από τις αντιδράσεις για τους Ιεροδιδασκάλους

Σ’ ότι αφορά το ζήτημα των Ιεροδιδασκάλων και τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί κατά την εφαρμογή του σχετικού νόμου ο κ. Καλαντζής απέδωσε τις όποιες δυσλειτουργίες σε προπαγάνδες και πολιτικά παιχνίδια: «Το κράτος οφείλει να δώσει τη δυνατότητα στους μουσουλμάνους συμπολίτες μας της Θράκης να έχουν κι εκείνοι ιεροδιδασκάλους ή θρησκευτικούς λειτουργούς που θα αμείβονται από το ελληνικό κράτος όπως αντίστοιχα αμείβονται οι ιερείς. Εμείς δίνουμε την επιλογή το πώς θα το χρησιμοποιήσει η θρησκευτική κοινότητα είναι δική της υπόθεση. Όσοι εχθρεύονται τον θεσμό των ιεροδιδασκάλων για δική τους υπόθεση έχουν περάσει στο επίπεδο της προπαγάνδας… Έφτασαν να λένε ότι αν προσευχηθείς με τους ιεροδιδασκάλους η προσευχή είναι άκυρη.

Όλα αυτά είναι μέσα στο πλαίσιο του πολιτικού παιχνιδιού. Εμείς όμως δεν κάνουμε πολιτικό παιχνίδι εμείς στηρίζουμε τη θρησκεία γιατί αυτό είναι υποχρέωσή μας κατά το σύνταγμα. Από κει και πέρα τα υπόλοιπα θα τα λύσει ο χρόνος, η πραγματικότητα και η δράση του καθενός για την οποία κρίνεται».

Προχωράει η καταγραφή της Σαρίας

Τέλος σ’ ότι αφορά την προσπάθεια καταγραφής της Σαρία στα Ελληνικά και στα Αραβικά είπε: «Δύσκολη διαδικασία, θέλουμε όμως να γίνει. Βέβαια είναι θέμα επιστημονικό και ακαδημαϊκό. Η διαδικασία προχωράει και πιστεύω να ανακοινώσουμε περισσότερα πριν το τέλος αυτού τους έτους».

Στήριξη στο Πατριαρχείο Αντιοχείας

Με αφορμή την συνάντησή του με τον Πατριάρχη Αντιοχείας ο κ. Καλαντζής εξέφρασε την αμέριστη στήριξη της χώρας μας στο δοκιμαζόμενο Πατριαρχείο: «Πρόκειται για ένα Πατριαρχείο που υφίσταται τα πάνδεινα στη Συρία και στον Λίβανο και είναι υποχρέωση της χώρας μας στα πλαίσια της δημοκρατικής μας ευαισθησίας αλλά και είναι υποχρέωση όσων από μας πιστεύουμε στην Ορθοδοξία να στηρίξουμε τους αδελφούς στην Μέση Ανατολή ενθυμούμενοι πάντα ότι οι ακραίοι της ISIS επιτίθενται με το ίδιο μένος τόσο εναντίον των Μουσουλμάνων όσο και εναντίον των Χριστιανών».

Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ελληνική απάντηση στα τουρκικά σενάρια για ΑΟΖ με τη Συρία

Διπλωματική εγρήγορση και πρωτοβουλίες στην Ε.Ε. για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο…