Σ. Μελισσόπουλος: «Στην περιφέρεια μας υπήρξε οριακή αύξηση. Τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά, όσο τα παρουσιάζουν»
Το υπουργείο μελετά νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών
Αναστάτωση έφερε στους κόλπους της σχολικής κοινότητας τόσο η Τράπεζα των Θεμάτων, όσο και η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων, τα οποία χαρακτηρίστηκαν στο σύνολο τους άδικα. Μετά το πέρας των προαγωγικών εξετάσεων και της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τους, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων επεξεργάζεται τα στοιχεία επίδοσης των μαθητών της Α΄ Λυκείου και μελετά πως μπορεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα του Νέου Λυκείου.
Μετά την ταραχή που προκλήθηκε πανελλαδικά, από την αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, το «Ε» επικοινώνησε με τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων Σάββα Μελισσόπουλο, προκειμένου να μας μεταφέρει την εικόνα από την Περιφέρεια μας.
Νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών
Η επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:
α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.
β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.
Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα περιλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων.
Το μέτρο αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται να μειώσει αισθητά τον αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.
Σ. Μελισσόπουλος: «Για την αύξηση των μετεξεταστέων δεν φταίει η Τράπεζα Θεμάτων, αλλά η αλλαγή του συστήματος»
«Τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο παρουσιάζονται. Υπάρχει αύξηση των μετεξεταστέων στην περιφέρεια μας, αλλά αυτή είναι οριακή και σημειώθηκε κατά κύριο λόγο στα μαθηματικά. Ο κυριότερος παράγοντας για αυτή την αύξηση είναι, όχι η Τράπεζα Θεμάτων, αλλά η αλλαγή του συστήματος» αναφέρει στο «Ε» ο κ. Μελισσόπουλος και εξηγεί «η Τράπεζα αυτή κάθε αυτή δεν επέφερε επιδείνωση. Όπως δηλώνουν και οι διορθωτές, τα παιδιά γράψανε σε γενικές γραμμές όπως κάθε χρόνο. Εξάλλου, η Τράπεζα θεμάτων μας εξασφαλίζει την δυνατότητα να έχουμε πιο σωστά θέματα, καθώς οι ερωτήσεις έχοντας περάσει από πολλά μάτια είναι φιλτραρισμένες. Σε αντίθεση, ένα θέμα που μπορεί να δώσει ένας καθηγητής μπορεί να είναι λαθεμένο και καμιά φορά και πιο δύσκολο».
Κλείνοντας, ο ίδιος σημειώνει ότι το Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να κάνει άμεσα έναν εξορθολογισμό, προκειμένου να αποφευχθούν οι αδικίες που έχουν δημιουργηθεί. «Δεν είναι σωστό ούτε να περνάει κανείς χωρίς κόπο, αλλά ούτε και να μένει ένας καλός μαθητής επειδή ατύχησε σε ένα μάθημα».
Γεωργία Ταραξοπούλου