Το έργο προϋπολογίστηκε σύμφωνα με την μελέτη της Εγνατίας στα 200 εκ. ευρώ αλλά …από πού θα βρεθούν;
Μόνο 25 εκ. ευρώ θα διατεθούν από διασυνοριακό πρόγραμμα σύμφωνα με τον Γιώργο Παυλίδη που είχε σύσκεψη με εκπροσώπους της Εγνατίας
Χαμηλώνει ο …πήχης για τον ελληνοβουλγαρικό κάθετο άξονα Ξάνθης, του έργου δηλαδή που προβλέπει διάνοιξη και τη σύνδεση με την Βουλγαρία από το Δημάριο και όχι από την δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου που είναι χαρακτηρισμένη ως τουριστική. «Δει δη χρημάτων» η αιτία όπως διαπιστώθηκε στην πολύωρη σύσκεψη που είχε την Πέμπτη ο νεοεκλεγείς περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης συνοδευόμενος από τους Αντιπεριφερειάρχες, Καβάλας κ . Θ. Μαρκόπουλο, Δράμας κ. Αρ. Πατακάκη και Ξάνθης κ. Κώστα Ζαγναφέρη, μετέβη στη Θεσσαλονίκη όπου είχε ευρεία σύσκεψη με τον Πρόεδρο της Εγνατίας Οδού Α.Ε κ. Σαββαΐδη, με την παρουσία των εμπλεκομένων στελεχών της. Παρόντες ήσαν και εκπρόσωποι της διαχειριστικής αρχής του προγράμματος εδαφικής συνεργασίας Ελλάδας Βουλγαρίας Το έργο προϋπολογίζεται στα 200 εκ. ευρώ και – όπως μας πληροφόρησε ο κ. Παυλίδης – δεν υπάρχει διαθέσιμο ούτε …σεντς!
Αναντιστοιχία έργων με πόρων ή αλλιώς …κούφια λόγια!
«Το έλεγα πάντα ότι πρέπει να υπάρχει μια αντιστοίχηση των έργων με τους πόρους για να μην μένουν οι μελέτες στα συρτάρια…Δεν ωφελούν οι φαρανωισμοί χωρίς αντίκρισμα…Χρειάζεται σωστός προγραμματισμός. Το συγκεκριμένο έργο εκτιμάται ότι θα στοιχίσει μαζί με τον ΦΠΑ 200 εκ. ευρώ όμως δεν υπάρχουν από καμιά πηγή διαθέσιμα χρήματα», τονίζει εμφατικά ο κ. Παυλίδης, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τα «έργα και τις ημέρες» των αποχωρούντων περιφερειακών αρχών. Παράλληλα ο κ. Παυλίδης επισημαίνει πως «φως» για χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ το επονομαζόμενο ΣΕΣ δεν φαίνεται καθώς αυτό δίνει βαρύτητα σε χρηματοδότηση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας και όχι σε έργα οδοποιίας και υποδομών όπως επίσης και ότι υπάρχουν πολλές δεσμεύσεις από έργα της παρελθούσης προγραμματικής περιόδου.
Αναζητούνται χρήματα από το Διασυνοριακό πρόγραμμα : «Εδαφική συνεργασία Ελλάδα – Βουλγαρία»
Το μόνο «φως» στον ορίζοντα για να μην μείνει η μελέτη στο συρτάρι είναι τα 25 εκ. του διασυνοριακού προγράμματος «Εδαφική συνεργασία Ελλάδα – Βουλγαρία», κονδύλι που όπως λέει ο κ. Παυλίδης μπορεί να διασφαλιστεί. Μ’ αυτό βέβαια μπορεί να είναι αρκετό για να γίνει ο δρόμος Μελίβοια – Δημάριο! Όσο για τα υπόλοιπα κομμάτια ο κ. Παυλίδης ευελπιστεί να εξοικονομηθούν χρήματα από την την ανταγωνιστικότητα των έργων (εκπτώσεις) Όμως ούτε λόγος για σήραγγες αλλά και δρόμος προδιαγραφών Εγνατίας! Να σημειώσουμε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης από το στο διασυνοριακό πρόγραμμα «AcceNet» ενώ καθοριστικό ρόλο γι την έγκρισή της είχε διαδραματίσει ο τότε αν. υπουργός Ανάπτυξης κ .Σωκράτης Ξυνίδης. Το ποσό των χρημάτων που αντιστοιχούσε στην ολοκλήρωση της μελέτης του καθέτου άξονα της Ξάνθης είναι 8 εκ. ευρώ
Ακραία εμπλοκή στο έργο Μάνδρα- Ψαθάδες – Δεν έχει χρηματοδότηση ο δρόμος Καβάλας – Δράμας
Στην σύσκεψη συζητήθηκαν και άλλα θέματα που αφορούν σε έργα οδοποιίας της περιφέρειας Όπως ειπώθηκε από τον κ. Παρασκευά Σαββαΐδη στο έργο Μάνδρα- Ψαθάδες κινδυνεύει να διαλυθεί η σύμβαση. Η εμπλοκή του έργου ξεκίνησε προ διετίας από τότε που έκλεισαν τα λατομεία του Κουφόβουνου και εκτός από τη διάλυση της σύμβασης κινδυνεύει η χώρα μας να επιστέψει δεκάδες εκ. ευρώ. «Δεν γνωρίζαμε ότι το έργο Μάνδρα- Ψαθάδες βρίσκεται σε ακραία και οριακή χρονικά εμπλοκή, η δε 8μηνη καθυστέρηση λύσης των από μακρού γνωστών προβλημάτων, τα μετατόπισε στην αδρανή χρηματοδοτικά περίοδο. Κινδυνεύουμε ακόμη και με επιστροφή πόρων ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Παρά την απόλυτη στενωπό που αντιλαμβανόμαστε, χωρίς να διοικούμε την Περιφέρεια, αναζητούμε εναγωνίως λύση και ήδη ενημερώσαμε την Κυβέρνηση», σημείωσε ο κ. Παυλίδης.
Αλλά εμπλοκές υπάρχουν και σ’ άλλα έργα όπως στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καβάλας- Δράμας, με πρόταξη της κατασκευής του επικίνδυνου τμήματος Άγιος Σύλας Αμυγδαλεώνας- Κρηνίδες, για το οποίο όπως ανέφερε ο κ. Παυλίδης υπάρχει μια αστάθεια στην χρηματοδότηση και ο ίδιος προσπαθεί με παρεμβάσεις του στην κυβέρνηση να διασφαλίσει ένα ποσό της τάξης των 120 εκ. ευρώ. Επίσης διαπιστώθηκε ότι προβλήματα υπάρχουν και στον περιμετρικό της Καβάλας σε σχέση με τις περιβαλλοντικές μελέτες. Καταλήγοντας ο κ. Παυλίδης τόνισε εμφατικά ότι: «Για το σύνολο των εκπονούμενων μελετών επιβάλλεται η ρεαλιστική προσέγγιση και αντιστοίχιση της δυνατότητας χρηματοδότησης τους, λαμβάνοντας υπόψη τους πολύ λιγότερους πόρους για υποδομές και για οδοποιία του νέου ΠΕΠ ΑΜΘ αλλά και του ΕΣΠΑ».
Μαριάννα Ξανθοπούλου