Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Προειδοποιούν για κινητοποιήσεις άνευ προηγουμένου οι οδηγοί ταξί

Προειδοποιούν για κινητοποιήσεις άνευ προηγουμένου οι οδηγοί ταξί

0
taxi 28hw

Αύριο κατατίθεται στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο που «απελευθερώνει» την αγορά των ταξί

 

Σ. Γουναρίδης: «ο καθένας θα μπορεί να κάνει τον ταξιτζή! Δε θα υπάρχει καμία διαβεβαίωση για την ακεραιότητα των ταξί, ούτε για την ασφάλεια του πελάτη»

 
 
 
Κρίσιμη είναι η σημερινή μέρα για τους οδηγούς ταξί, αφού ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης αναμένεται να τους απαντήσει αν προτίθεται να πάρει πίσω το άρθρο 9 του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει τους όρους της τελευταίας συμφωνίας με την τρόικα, όπου προβλέπονται και ρυθμίσεις που οδηγούν στην απελευθέρωση των ταξί. Οι πληροφορίες δε δείχνουν καθαρά τις προθέσεις, αφού ναι μεν όταν οι πρόεδροι του ΣΕΤΕ, Α. Ανδρεάδης και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, Θ. Λυμπερόπουλος συνάντησαν χθες το πρωί τον υπουργό Ανάπτυξης τους έστειλε το μήνυμα ότι “το πλαίσιο αναφορικά με την απελευθέρωση των ταξί δεν αλλάζει”, άλλες πληροφορίες εκ των έσω κάνουν λόγο για υπαναχώρηση από την πλευρά της κυβέρνησης, λόγω του κρίσιμου χτυπήματος που θα επέλθει στην αγορά των ταξί.
Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ταξί Ξάνθης “Eurotaxi” Στέλιος Γουναρίδης αναφέρει ότι το διακύβευμα είναι τόσο κρίσιμο αυτή τη φορά, που σε περίπτωση που τα νέα δεν είναι ευνοϊκά οι ταξιτζήδες προετοιμάζονται για κινητοποιήσεις μεγαλύτερες από αυτές του 2011, όταν είχαν βάλει «χειρόφρενο» για 40 ημέρες.
 
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα ταξί. Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και στην πόλη μας
Όσον αφορά στους οδηγούς των ταξί, το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, στα βασικότερα σημεία του προβλέπει:
– Άρση των περιορισμών στην δραστηριοποίηση των 9θέσιων οχημάτων, με απελευθέρωση διάφορων μορφών επιβατικού έργου που σήμερα ανήκει στα ταξί.
– Απελευθέρωση της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού.
– Δυνατότητα σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό να εκτελούν μεταφορές επιβατών με αυτοκίνητα κάτω των 1.500 κυβικών.
– Ο οδηγός δεν θα δεσμεύεται για 12 ώρες αλλά για 6 ώρες.
– Περαιτέρω απορρύθμιση της αγοράς των φορτηγών δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης με άρση διαφόρων περιορισμών στις δραστηριότητες τους.
Όπως εξηγεί ο κ. Γουναρίδης: «ο καθένας θα μπορεί να κάνει τον ταξιτζή! Δε θα υπάρχει καμία διαβεβαίωση για την ακεραιότητα των ταξί, αλλά ούτε και θα προστατεύεται η ασφάλεια του πελάτη. Εμείς σήμερα μέσω tablet, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες μας, δίνουμε τη δυνατότητα στο κέντρο να ελέγχει πού βρίσκεται ο καθένας ανά πάσα στιγμή».
Ο ίδιος σημειώνει ότι ήδη ο ανταγωνισμός από εταιρίες είναι σκληρός και αθέμιτος και αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που οι ταξιτζήδες θεωρούν ότι έχουν λόγο να ανησυχούν. «Κυκλοφόρησε στην Ξάνθη διαφημιστικό φυλλάδιο από εταιρία που κάνει μεταφορές Ξάνθη- Θεσσαλονίκη με 32 ευρώ το άτομο. Αυτό όμως θα είναι το ποσό αν δεν γεμίσει το όχημα ή μήπως θα ακυρωθεί το δρομολόγιο αν δε συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός;», αναρωτιέται ο κ. Γουναρίδης, τονίζοντας ότι οι οδηγοί ταξί στηρίζουν να χρεώνεται το δρομολόγιο κι όχι ο κάθε πελάτης χωριστά, ενώ οι ίδιοι έχουν καταργήσει το επιπλέον κόστος του ραντεβού, αντιλαμβανόμενοι τις δυσκολίες που έχει δημιουργήσει η κρίση.
 
Βαθιά η κρίση στον κλάδο των ταξί
«Ο κλάδος μας δοκιμάζεται», σημειώνει ο πρόεδρος του συνεταιρισμού που απαριθμεί 100 ταξί στην πόλη μας, «με το που βάζω κάθε μέρα το κλειδί στο ταξί έχω έξοδα 18 € καθημερινά, χωρίς το πετρέλαιο. Γνωρίζουμε ότι δεν αποτελούμε είδος πρώτης ανάγκης και κατανοούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες. Όμως για εμάς είναι όρος επιβίωσης η συνέχιση λειτουργίας του ταξί». Ο ίδιος μας ενημερώνει μάλιστα ότι οι οδηγοί που προσλαμβάνονταν για εξτρά βάρδιες από τους οδηγούς ταξί από 40 έχουν γίνει σήμερα μόλις 10, αφού οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος ενός εργαζομένου. Κάποιοι σκέφτονται να σταματήσουν τη λειτουργία του ταξί τους, αφού «δεν βγαίνουν», αλλά και η αφαίρεση της άδειας (μετά από έξι μήνες) αποτελεί ουσιαστικά το κλείσιμο της επιχείρησής τους και άρα μια απόφαση που δυσκολεύονται να πάρουν.
Να σημειωθεί τέλος ότι πέρα από τη μεταφορά των μαθητών (για την οποία έχουν να πληρωθούν από το Σεπτέμβριο), τα ταξί απασχολούνται κυρίως από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και για δρομολόγια προς νοσοκομείο, κάποιο έκτακτο περιστατικό ή άλλη μεταφορά ατόμων που δυσκολεύονται να μετακινηθούν».
 
Ελένη Διαφωνίδου

ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η πρόληψη «ανάχωμα» στην κλιματική κρίση

Μελέτες δείχνουν ότι ένα ευρώ στην πρόληψη αντιστοιχεί με 11 ευρώ στην διαχείριση των κατα…