Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ου μπλέξεις με το Δημόσιο

Ου μπλέξεις με το Δημόσιο

0
grafiokratia
 

Τραγελαφικές καταστάσεις συμβαίνουν στις δημόσιες υπηρεσίες και ταλαιπωρούν τους πολίτες

 
 Του ζητούσαν 10.000 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας ενώ είχε καταθέσει τις πινακίδες του από το 2004!
 
 
Του κόσμου τα στραβά και τα παράλογα συμβαίνουν στις δημόσιες υπηρεσίες και ιδιαίτερα σ’ αυτές που το αντικείμενο τους είναι οι οικονομικού τύπου συνδιαλλαγές με το κοινό, όπως για παράδειγμα η Εφορία. Οι υπάλληλοι έχουν χάσει τ’ αυγά και τα καλάθια, προσπαθώντας να εκτελέσουν τις διαταγές του Υπουργείου Οικονομικών που τους εποπτεύει και είναι ρητές: «Ανοίξτε τα κιτάπια…κυνηγήστε… κεφαλές και παλιές οφειλές…μαζέψτε χρήμα»! Έτσι και πράττουν και μερικοί μάλιστα απ’ αυτούς επιδεικνύουν ίσως υπέρμετρο ζήλο και στην προσπάθεια τους να αποτινάξουν την ρετσινιά της αδιαφορίας που είχαν κολλήσει στους Εφοριακούς γενικά για παλαιότερες «αμαρτίες» κάποιων απ’ αυτούς, καθυστερούν, ταλαιπωρούν και κάνουν τραγικά λάθη τα οποία τα χρεώνεται όλα ο φορολογούμενος πολίτης! Αρχίζει τότε ένας Γολγοθάς για τον φορολογούμενο…
 
3 ώρες ταλαιπωρία για να πάρει ενημερότητα γιατί χρωστούσε 3 λεπτά!
Συνέβη στην Εφορία Ξάνθης: Όπως είναι γνωστό η ΔΟΥ χορηγεί Φορολογική ενημερότητα διάρκειας ενός μηνός σε επιχειρηματίες γιατί πληρώνουν με δόσεις (όπως έχουν το δικαίωμα) το ποσό της φορολογίας εισοδήματος που τους καθορίστηκε. Όμως σε κάποιους αυτή την υπηρεσία, ειδικά μετά την εφαρμογή της νέας εντολής του ΥΠΟΙΚ από την αρχή του έτους, τους τη βγάζει από την… μύτη αφού για πληρωμή χρέους 3 λεπτών (ναι σωστά διαβάσατε) ταλαιπώρησε επί 3 ώρες πολίτη στέλνοντας από τον …Άννα στο Καϊάφα για να πάρει διπλότυπα, ν’ ανεβοκατεβαίνει ορόφους για να του ελέγξουν πληρωμή μισθωτών υπηρεσιών και ακίνητη περιουσία, να περιμένει στην ουρά, να γίνουν έλεγχοι επί ελέγχων για να γίνει η ταυτοποίηση, να πληρώσει το χρέος των 3 λεπτών και να πάρει την πολυπόθητη φορολογική ενημερότητα! Οι περιπτώσεις με το ελληνικό δημόσιο στο σύνολό τους δε έχουν αρχή και τέλος. Παντού ακούγεται η μόνιμη δικαιολογία των προϊσταμένων «δεν έχουμε προσωπικό…» άσχετα εάν οι καρέκλες δεν επαρκούν! Το ελληνικό δημόσιο αντί για βοηθός , σύμβουλος και συμπαραστάτης του πολίτη έχει μεταβληθεί σε πολέμιο και όργανο ταλαιπωρίας αντί επίλυσης των θεμάτων. Επίσης κάποιους άλλους τους …κυνηγούν οι «αμαρτίες» και πλημμέλειες στην άσκηση των καθηκόντων προκατόχων τους που συνταξιοδοτήθηκαν, γεγονός που αποκαλύπτει την πιο «σκοτεινή» πλευρά της λειτουργίας του δημοσίου με κύρια χαρακτηριστικά την ανεπάρκεια και την ανευθυνότητα των λειτουργών του!
 
Του ζητούσαν 10.000 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας ενώ είχε καταθέσει τις πινακίδες του από το 2004!
Και για του λόγου αληθές. Φορολογούμενος πολίτης και μάλιστα από τους καλοπληρωτές τυχαία σε μια επίσκεψη του στην Εφορία για άλλο θέμα τον πληροφορούν ότι οφείλει τέλη κυκλοφορίας από το 2004 και του ζητάνε ένα πόσο πάνω από 10.000 ευρώ. Κόντεψε να του’ ρθε κόλπος του ανθρώπου αφού γνώριζε και τους το είπε ότι για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε καταθέσει τις πινακίδες από το 2004! Του είπαν να τους βρει τη βεβαίωση για να τον πιστέψουν! Τρεις μέρες έκανε άνω κάτω το σπίτι του όμως η πολυπόθητη βεβαίωση που θα τον απάλλασσε από το πρόστιμο των 10.000 ευρώ πουθενά! Ο άνθρωπος ήταν τόσο σίγουρος και το γεγονός ότι δεν μπορούσε να το αποδείξει και κυρίως να κληθεί να πληρώσει άδικα αυτό το πρόστιμο τον τρέλαινε! Να’ ταν η επιμονή του και η αλήθεια που φαίνεται πως έπεισε τον υπάλληλο ο οποίος έψαξε πιο μεθοδικά και τελικά τι βρήκε; Ότι όντως εκείνη τη συγκείμενη ημερομηνία κατατέθηκαν πινακίδες όμως από την υπηρεσία δεν δόθηκε βεβαίωση γιατί την ίδια μέρα συνταξιοδοτούνταν ο υπάλληλος που τις παρέλαβε και μάλλον πάνω στη χαρά ή τη βιασύνη του άφησε αυτή την εκκρεμότητα που όμως εκκρεμούσε 10 χρόνια τώρα! Ο πολίτης με τη σειρά του δεν πήγε να πιέσει να πάρει τη βεβαίωση ίσως γιατί δεν γνώριζε ότι έπρεπε να τη ζητήσει και έτσι το θέμα ξεχάστηκε. Παρ’ ολίγο όμως αυτό να του στοιχίσει 10.000 ευρώ!
Πρέπει να σημειώσουμε βέβαια ότι για τον «Γολγοθά» των φορολογούμενων μπορεί να δέχονται όλα τα παράπονα οι εφοριακοί, ωστόσο σε μεγάλο μέρος υπαίτιο είναι το κράτος με τις συνεχείς νέες εγκυκλίους του, που κάνουν όλο και πιο δαιδαλώδη την συνδιαλλαγή του πολίτη με το δημόσιο…
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …