Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Μελετώντας τη «βιώσιμη κινητικότητα» στην πόλη

Μελετώντας τη «βιώσιμη κινητικότητα» στην πόλη

0
diavouleusi oct
 

 Επίσημη παρουσίαση της νέας κυκλοφοριακής μελέτης του δήμου Ξάνθης στην Επιτροπή Διαβούλευσης

 

Ενστάσεις Πούλιου και προβληματισμός για τις θέσεις στάθμευσης. Ποδηλατοδρόμοι σε 11 οδούς και κυκλικοί κόμβοι

 
 
 Στον άξονα της «βιώσιμης κινητικότητας» …κινείται η Κυκλοφοριακή Μελέτη του Δήμου Ξάνθης, στοχεύοντας σε μια «πιο ανθρώπινη πόλη», όπως ειπώθηκε από την μελετητική ομάδα που την εκπόνησε, την κα Μαρία Δόσιου και Αναστάσιο Κοτσόγλου. Η επίσημη παρουσίασή της πραγματοποιήθηκε στην Επιτροπή Διαβούλευσης κατά τη συνεδρίασή της, την Τέταρτη 30 Οκτωβρίου στις 6.30 το απόγευμα, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο νέο δημαρχείο, αποσπώντας και θετικές κριτικές αλλά και αρνητικές από τα 19 συνολικά μέλη της Επιτροπής που συμμετείχαν στην συνεδρίαση, προεδρεύοντος του δήμαρχου Ξάνθης κ. Μιχάλη Στυλιανίδη.
 
Μελετώντας και Σχεδιάζοντας μια πιο ανθρώπινη πόλη
Κυρίως αυτό που αναδείχθηκε κατά την παρουσίαση της μελέτης την οποια επιμελήθηκε η κα Δόσιου, είναι ότι τα δύο προτεινόμενα σενάρια σχεδιάστηκαν με βάση την υφιστάμενη κατάσταση του έργου της ενοποίησης των πλατειών χωρίς να περιλαμβάνουν τροποποιήσεις επ’ αυτού αλλά μερικές διορθωτικές παρεμβάσεις με στόχο την διευκόλυνση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων και άμβλυνσης του οξυμένου κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της πόλης. Συγκεκριμένα στο α’ σενάριο προτείνεται πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι και την Κεντρική Πλατεία της πόλης και στο β’ σενάριο πεζοδρόμηση της 28ης Οκτωβρίου από το ύψος της Τσιμισκή έως την πλατεία και την ταυτόχρονη πεζοδρόμηση της Μ. Καραολή από το ύψος της Τσιμισκή έως την πλατεία. Παράλληλα, σε αυτό το σενάριο περιλαμβάνεται και η πεζοδρόμηση τμημάτων της οδού 12 Αποστόλων. Παράλληλα η μελέτη περιλαμβάνει δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε 11 συνολικά οδούς της πόλης, διαπλάτυνση πεζοδρομίων αλλά και κατάργηση φαναριών και αντικατάστασή τους από κυκλικούς κόμβους σε διάφορες οδούς της πόλης όπως επίσης και αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές με απομάκρυνσή τους από την πόλη με ήπια κυκλοφορία με mini bus στο κέντρο. Βασική φιλοσοφία: «Πάω όπου θέλω με φιλικά μέσα μεταφοράς», όπως είπε χαρακτηριστικά η κα Δόσιου
 
Λείπουν 90 θέσεις στάθμευση σε ώρες αιχμής
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις θέσεις στάθμευσης καθώς κατατέθηκε ως προβληματισμός από τον εκπρόσωπο του ΕΒΕ κ. Κάλφα αν η πεζοδρόμηση του κέντρου διώχνει τελικά τους καταναλωτές καθώς το αναδιαρθρώνει μεταφέροντας επιχειρήσεις εστίασης εις βάρος των εμπορικών και αν τελικά το να διώξουμε τα αυτοκίνητα από το κέντρο είναι λύση ενώ ο πρόεδρο του Εμπορικού συλλόγου κ. Μίλκογλου αναρωτήθηκε αν προβλέπονται νέες θέσεις στάθμευσης. Απαντώντας η κα Δόσιου σημείωσε ότι έχει αποδειχθεί ότι όπου υπάρχουν πεζόδρομοι έχει αυξηθεί η εμπορική αξία των καταστημάτων ενώ όπως ανέφερε ο κ. Πλέσσιας συνολικά υπάρχουν 272 θέσεις στάθμευσης στο κέντρο και λείπουν 90 θέσεις σε ώρες αιχμής, απαντώντας στο σκέλος της ερώτησης που αφορούσε τα οχήματα.
 
2.000 ατυχήματα μέσα σε μια 5ετία στην πόλη
Επίσης συζητήθηκε το θέμα της επικινδυνότητας κάποιων οδών και αναφέρθηκε ότι «πρωταθλήτρια» σε ατυχήματα είναι ένα σημείο στη συμβολή των οδών Τσιμισκή με Κλεμανσώ. Ως επικίνδυνο επίσης οδοί αναφέρθηκαν και η Αν. Θράκης και 12 Αποστόλων ενώ όπως κατέγραψε η μελέτη σε μια πενταετία έχουν σημειωθεί 2.000 ατυχήματα μέσα στην πόλη μερικά μάλιστα με σοβαρούς τραυματισμούς.
Να σημειώσουμε ότι η μελέτη δεν περιορίζεται στο κέντρο αλλά αφορά όλη πόλη και στο πλαίσιο αυτό προτείνει χρήση κάρτας κατοίκου για την Παλιά Πόλη, αξιοποίηση του ιστορικού κέντρου κ.λ.π.
 
Αρνητικός και στα δύο σενάριο ο Χρίστος Πούλιος
Μια σειρά ενστάσεων επί των προτεινόμενων σεναρίων εξέφρασε ο Χρίστος Πούλιος ξεκινώντας από την υπενθύμιση προς τον δήμαρχο ότι: « άλλα έλεγε ο Δήμαρχος Ξάνθης για την κυκλοφοριακή μελέτη και τις πιθανές παρεμβάσεις στο έργο της Κεντρικής Πλατείας και άλλα περιλαμβάνονται στη μελέτη. Δεν περιλαμβάνεται για παράδειγμα μια ήπια παρέμβαση μπροστά από τον ΟΤΕ με κίνηση προς την Ηρώων. Εσάς σας αρέσει αυτό το χάλι που επικρατεί μπροστά από τα δικαστήρια;». Επίσης ανέφερε ότι το δημοτικό πάρκινγκ δεν είναι προσβάσιμο από την βόρεια πλευρά και πρόσθεσε: «εγώ δεν συμφωνώ με κανένα από τα δύο σενάρια που μας παρουσιάσετε εδώ σήμερα. Υπάρχουν βάσιμες αντιρρήσεις».
 
Δήμαρχος: «Για τα επόμενα 50 χρόνια δεν θα τολμήσει κανείς δήμαρχος ν’ αλλάξει την πλατεία…»
Απαντώντας ο δήμαρχος κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η μελέτη βασίστηκε στα δεδομένα που υπάρχουν και δεν ξεκίνησε από μηδενική βάση αναφερόμενος στο έργο τη ενοποίησης των πλατειών τόνισε με έμφαση: «Σας εγγυώμαι ότι για τα επόμενα 50 χρόνια δεν θα υπάρξει δημοτική αρχή που θα τολμήσει να αλλάξει την πλατεία». Παίρνοντας το λόγο ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση κ. Γιώργος Κολλάρος υποστήριξε πως καμία από τις δύο προτάσεις των μελετητών δεν μπορεί να είναι βιώσιμη και πρότεινε να γίνουν υπόγεια πάρκινγκ κάτω από το δημόσια κτίρια όπως της ΔΕΗ. Παράλληλα επεσήμανε ότι δεν συμφωνεί που δεν συμπεριλαμβάνεται η Π. Πόλη στην μελέτη.
 
Σε λόγια θα βρίσκονται …μέχρι ν’ αποφασίσουν
Να σημειώσουμε ότι – όπως γνωστοποιήθηκε – θα συνεχιστεί η διαβούλευση για την μελέτη έως ότου κληθεί το Δημοτικό συμβούλιο να προκρίνει ένα από τα δύο σενάρια ώστε να δώσει το «πράσινο φως» να προχωρήσει η μελέτη στο τελικό στάδιο.
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στοχευμένη τουριστική προώθηση σε τρεις χώρες από την ΠΑΜΘ

Δράσεις Β2Β και επαφές σε Βελιγράδι, Ουτρέχτη και Αμβέρσα. «Θα συνεχίσουμε με αμείωτο ενδι…