Υπήρξε όμως μεγάλη πτώση τον Οκτώβριο. Αμφίσημες οι εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης
Κάνει λόγο για προχειρότητα στην εφαρμογή του μέτρου. Γκρίνιαξαν οι έμποροι γιατί αγόραζαν χωρίς έκπτωση και πουλούσαν με έκπτωση
«Ϊσα βάρκα – ίσα πανιά» και έως με αρνητικό πρόσημο είναι ο απολογισμός από την κίνηση της αγορά του δεκαημέρου (1 – 10 Νοεμβρίου) των προεκπτώσεων , μέτρο που εφαρμόστηκε φέτος για πρώτη φορά.
Αμφίσημες εκτιμήσεις
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου η αγορά της Ξάνθης φάνηκε ότι…ψιλοδούλεψε αλλά αυτό είναι επίπλαστο και κατώτερο των προσδοκιών καθώς όπως σημείωσε: «Τον Οκτώβριο υπήρχε μια καθίζηση επειδή υπήρξε η αναμονή των εκπτώσεων και τώρα και μέχρι τις επόμενες εκπτώσεις που αρχίζουν στις 15 Ιανουαρίου οι εκτιμήσεις είναι ότι θα υπάρξει μια νεκρή περίοδος παρότι μεσολαβούν οι γιορτές των Χριστουγέννων. Επίσης στον εμπορικό σύλλογο υπήρξαν πολλές γκρίνιες και διαμαρτυρία από καταστηματάρχες οι οποίοι παρέλαβαν δέματα χωρίς έκπτωση και ήταν υποχρεωμένοι να τα πουλήσουν με έκπτωση: «Θεωρώ ότι γενικότερα υπήρξε μια προχειρότητα στην εφαρμογή του μέτρου. Δεν ήταν ευεργετικό για όλους και πρέπει την επόμενη φορά όταν εφαρμοστεί να κάνουν εκπτώσεις και οι βιοτέχνες και οι εισαγωγείς ώστε να μπορούν να κάνουν και οι έμποροι. Θεωρώ ότι έγινε πολύς λόγος για το τίποτε και ότι η αγορά της Ξάνθης δεν επωφελήθηκε όσο τουλάχιστον προσδοκούσε», επισημαίνει ο κ. Μίλκογλου.
10% αύξηση των πωλήσεων το 10ήμερο των εκπτώσεων στην Ξάνθη
Να σημειώσουμε ότι ανάλογα είναι και τα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά και στην περίπτωση της πρώτης ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
1.Η αγορά δεν συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα. Υπήρξαν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και την Υπόλοιπη Ελλάδα και μεταξύ του κέντρου και των αλυσίδων και όλων των άλλων περιοχών.
2.Προηγήθηκε ένας “άνομβρος Οκτώβρης” σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας και της αναμονής του Δεκαημέρου. Οι καταναλωτές όπως ήταν αναμενόμενο μετέφεραν τις αγορές τους σε εκείνο το μήνα που τους «συνέφερε» περισσότερο.
3.Υπάρχει σε όλους ένας διάχυτος φόβος μήπως ο υπόλοιπος Νοέμβριος απορροφήθηκε από την Κυριακή 3 Νοεμβρίου και το δεκαήμερο των εκπτώσεων.
4.Τέλος, από σήμερα όλοι οι καταναλωτές που μπαίνουν στα καταστήματα συνεχίζουν και ζητούν εκπτώσεις και ιδιαίτερα στα μικρά, όπου η επαφή είναι προσωπική, η άρνηση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Ιδιαίτερα για την Ξάνθη η έρευνα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων έως 10% για αυτό το 10ήμερο αφού προηγήθηκε μεγάλη πτώση τον Οκτώβριο.
Μαριάννα Ξανθοπούλου