Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στην απεργία της ΑΔΕΔΥ και οι δάσκαλοι της Πρωτοβάθμιας

Στην απεργία της ΑΔΕΔΥ και οι δάσκαλοι της Πρωτοβάθμιας

0
didaskalikos sullogos-web
 

Για άκρως ανησυχητικές ελλείψεις μιλούν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης

 

Δ. Ντούμος: «Μπορεί να καταργήσουν τα δικαιώματα μας, αλλά δεν θα καταφέρουν ποτέ να καταργήσουν τα πιστεύω μας»

 
Στην πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ (18 και 19 Σεπτεμβρίου) συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσαν το απόγευμα της Τρίτης σημείωσαν ότι αποφάσισαν να προβούν σε αυτή την ενέργεια προκειμένου να κάνουν φανερή την εναντίωση τους «στα χαράτσια, στα μνημόνια, στην κατάργηση του δημόσιου σχολείου και στην αντιλαϊκή αυτή πολιτική». Μάλιστα, σημείωσαν ότι «η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει τους εκπαιδευτικούς απέναντι στην κοινωνία», ενώ ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, Δημήτρης Ντούμος, δήλωσε ενοχλημένος από τις φήμες που υπάρχουν για υποκινούμενη απεργία λέγοντας: «Με προσβάλλει όταν λένε ότι η απεργία είναι υποκινούμενη. Δεν με υποκινεί κανένας. Υποκινητής είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι μας» και συμπληρώνει «Μπορεί να καταργήσουν τα δικαιώματα μας, αλλά δεν θα καταφέρουν ποτέ να καταργήσουν τα πιστεύω μας».
 
Τα μέτρα που πλήττουν την δημόσια παιδεία
Ο κ. Ντούμος κατά την διάρκεια την συνέντευξης αναφέρθηκε στην πλήρη διάψευση των δηλώσεων του υπουργού Παιδείας, πως όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι στα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου.
«Υπήρχε ένα πρόχειρος σχεδιασμός, κάτι που φάνηκε και από τις υπηρεσιακές μεταβολές. Πέρα από τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις, οι οποίες θα έπρεπε να είχαν ήδη ολοκληρωθεί και τον ελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών οι οποίοι παραμένουν μακριά από την οικογένεια τους, η κυβέρνηση προχώρησε και σε άλλα μέτρα όπως είναι η κατάργηση των τμημάτων υποδοχής, η κατάργηση των τμημάτων ένταξης και μεταφορά των συναδέλφων σε κάποια σχολεία ειδικής αγωγής, κατάργηση των υποστηρικτικών δομών και προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών. Εμείς ενώ είχαμε κάποια κενά τα οποία παραμένουν (28 δάσκαλοι, 17 Νηπιαγωγοί 17 ειδικότητες), αυτοί μας βγάζανε ότι είχαμε πλεόνασμα 2 δασκάλους και 4 Νηπιαγωγούς» αναφέρει ο ίδιος και συμπληρώνει «τώρα προχωράει και σε νέα μέτρα ενώ είχε καταθέσει στην βουλή για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα κατά 10%, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες, μετά από αντίδραση της αντιπολίτευσης το πήρε πίσω. Δυστυχώς, σήμερα ήρθε καινούρια υπουργική απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Παιδείας, όπου ρυθμίζεται και αυτό το θέμα πάλι στις πλάτες των μαθητών στις πλάτες των εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τον κ. Ντούμο, φέτος, τα σχολεία θα έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα καθώς θα λειτουργήσουν με 5.000 λιγότερους
 
Ανησυχητικές ελλείψεις στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής της Ξάνθης
Αποδεκατισμένη είναι η Ειδική Αγωγή της Ξάνθης σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη Συνέντευξη Τύπου μέλος του Δ.Σ. Συγκεκριμένα από τα είκοσι δύο τμήματα ένταξης που λειτουργούσαν πέρυσι σε κάθε σχολείο, είναι καλυμμένα μόνο τα τρία, ενώ από τα έξι τμήματα ένταξης Νηπιαγωγείων δεν έχει καλυφτεί ούτε ένα.
Ειδικότερα:
Στο πρώτο τετραθέσιο ειδικό Ξάνθης, υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός και η διευθύντρια (λείπουν τέσσερις εκπαιδευτικοί, συν το ειδικό βοηθητικό προσωπικό –το οποίο είναι απαραίτητο σε αυτά τα σχολεία καθώς οι μαθητές χρειάζονται βοήθεια).
Στο δεύτερο τριθέσιο του Τυμπάνου υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός (λείπουν δύο δάσκαλοι, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και ο γυμναστής).
Το κωφών και βαρήκοων είναι κλειστό από πέρυσι.
Στο Τυφλών υπάρχει ένας εκπαιδευτικός και ειδικό βοηθητικό προσωπικό που μετακινήθηκε όμως από το δεύτερο ειδικό προσωρινά.
Το ειδικό διθέσιο του Εχίνου είναι κλειστό.
Το ειδικό σχολείο της Δευτεροβάθμιας στη Γενησέα λειτουργεί χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το διθέσιο νηπιαγωγείο του Ζυγού υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός, λείπει ένας και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Τέλος, από το ΚΕΔΥ, το οποίο αποτελεί βασική δομή της ειδικής αγωγής λείπουν ένας δάσκαλος, ένας μαθηματικός, ένας ψυχολόγος, ένας κοινωνικός λειτουργός και ένα λογοθεραπευτής. Αυτό σημαίνει ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει διάγνωση για να προχωρήσουμε για να προχωρήσουν μετά στις υποστηρικτικές δομές τα παιδιά που πάνε για διάγνωση στο ΚΕΔΥ.
 
Ουσιαστικό διάλογο ζητούν οι δάσκαλοι
Προκειμένου να ξεπεραστούν όλα αυτά τα προβλήματα οι εκπαιδευτικοί ζητούν «να αναλογιστεί η κυβέρνηση όλα αυτά τα ολέθρια σφάλματα που έχει κάνει μέχρι τώρα, να δείξει την απαραίτητη ευαισθησία που πρέπει και να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος».
 
Γεωργία Ταραξοπούλου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε εφαρμογή η Ηλεκτρονική διασύνδεση ληξιαρχείων, μητροπόλεων, Αστυνομίας και ΑΑΔΕ

Θα ενημερώνονται αυτόματα υπηρεσίες και φορείς για μεταβολές των πολιτών Τις προτεραιότητε…