Ανακοινώθηκαν τα κενά για τις μετατάξεις. 21 κενά στην Ξάνθη. Συγχώνευση του Γυμνασίου Άνω Θερμών με του Εχίνου
Ολοκληρώνεται η πρόσληψη ιεροδιδασκάλων. Καταργήθηκε η μεταφορά μαθητών από Εχίνο σε μειονοτικό της Ξάνθης
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Μετά από πυρετώδεις διεργασίες στην Περιφερειακή διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης ΑΜΘ, στην τελική ευθεία διέρχεται η προετοιμασία όλων των προαπαιτούμενων διαδικασιών που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτηρίων για την νέα σχολική χρονιά. Μια χρονιά αλλαγών για το εκπαιδευτικό σύστημα μετά τις αλλαγές για τα νέα Λύκεια και για τις πανελλαδικές που ανακοινώθηκαν αλλά και ανακατατάξεων γενικότερα στον εκπαιδευτικό χάρτη , λόγω συγχωνεύσεων σχολείων, μετατάξεων και κινητικότητας καθηγητών.
Συγχώνευση του Γυμνασίου Άνω Θερμών με του Εχίνου
Σ’ ότι αφορά τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, για την Ξάνθη έχει ανακοινωθεί μόνο η συγχώνευση του γυμνασίου Άνω Θερμών Ξάνθης με το Γυμνάσιο Εχίνου. Όπως μας πληροφορεί ο περιφερειακός διευθυντής κ. Σάββας Μελισσόπουλος η αιτιολογία της συγχώνευσης είναι η έλλειψη μαθητών. Σε επίπεδο περιφέρειας ανακοινώθηκαν άλλες δύο συγχωνεύσεις σε Γυμνάσια της Καβάλας και συγκεκριμένα το 8ο ημερήσιο Γυμνάσιο Καβάλας που συγχωνεύεται με το 4ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Καβάλας και το Γυμνάσιο Πέρνης με το Γυμνάσιο Χρυσούπολης.
Κενά για μετατάξεις
Ολοκληρώθηκε ο πίνακας των μετατάξεων και συγκεκριμενοποιήθηκαν τα κενά ανά κατηγορία και ειδικότητα στις διευθύνσεις εκπαίδευσης της περιφέρειας τα οποία θα καλυφθούν με τις μετατάξεις. Ειδικότερα σύμφωνα με τον πίνακα στην Ξάνθη υπάρχουν 21 θέσεις κενές σε ειδικότητα Γαλλικής(3), Γερμανικής(2), Καλλιτεχνικών (2), Φυσικής Αγωγής (14), ενώ άλλε 6 κενά στη Διεύθυνση Ξάνθης και 4 στο ΙΕΚ Ξάνθης,. Συνολικά τα κενά στις σχολικές μονάδες της περιφέρειας ανέρχονται σε 115 θέσεις ενώ στις Διευθύνσεις σε 35 θέσεις. Μετά την ολοκλήρωση του αριθμού των μετατάξεων θ’ ακολουθήσει ο β’ γύρο όπου θα γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και θ’ ακολουθήσουν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών. Όλη αυτή η διαδικασία έχει ως στόχο να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία και όπως διαβεβαιώνει ο κ. Μελισσόπουλος «όλα εξελίσσονται ομαλά και δεν θα υπάρξουν προβλήματα».
Ολοκληρώνεται η πρόσληψη ιεροδιδασκάλων
Πέρασε στη β’ φάση η διαδικασία για την πρόσληψη ιεροδιδασκάλων για τα τεμένη της Θράκης καθώς επίσης και για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα μουσουλμανόπαιδα όπως ορίζει ο νέος νόμος για τους ιεροδιδασκάλους. Από τη διαδικασία της αξιολόγησης των τυπικών προσόντων έχουν περάσει 13 στον Έβρο 35 στη Ροδόπη και 23 στην Ξάνθη και σύντομα ολοκληρώνεται ο χρόνος υποβολής ενστάσεων. Θα ακολουθήσουν οι συνεντεύξεις και έτσι θ’ ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης.
Μετά την ΕΠΑΘ… τι;
Αναφορικά μ’ ένα άλλο θέμα που αφορά την μειονοτική εκπαίδευση, υπενθυμίζουμε ότι η ΕΠΑΘ έχει καταργηθεί και έχει δημιουργηθεί ένα παιδαγωγικό τμήμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την φοίτηση μουσουλμανοπαίδων. Όμως το ενδιαφέρον είναι μειωμένο και έχει εισαχθεί μόνο ένας φοιτητής από την μειονότητα ενώ – σύμφωνα με πληροφορίες μας – εξετάζεται η περίπτωση να δημιουργηθεί ανάλογο ειδικό παιδαγωγικό τμήμα στο Δ.Π.Θ. Η έλλειψη ενδιαφέροντος συνδέεται με την υψηλότερη βαθμολογία πού απαιτείται για την εισαγωγή στο πλαίσιο της αναβάθμισης της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Ουδέν πρόβλημα φέτος με τις εγγραφές στην α’ δημοτικού
Ένα άλλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε πέρσι και ταλαιπώρησε την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής μας δεν θα επαναληφθεί φέτος. Πρόκειται για τις εγγραφές στην α’ δημοτικού για παιδιά που δεν έχουν φοιτήσει σε νηπιαγωγείο (σ.σ. τα 11 παιδιά στον Εχίνο και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε πέρσι με τις εγγραφές τους). Όπως μας πληροφορεί ο κ. Μελισσόπουλος φέτος δεν υπάρχει τέτοιο θέμα καθώς όλα τα παιδιά έχουν φοιτήσει σε νηπιαγωγείο και οι εγγραφές θα γίνουν κανονικά όπως προβλέπεται από τον νόμο.
Καταργήθηκε η μεταφορά μαθητών από Εχίνο σε μειονοτικό της Ξάνθης
Κενό στο δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών από τον Εχίνο στο μειονοτικό της Ξάνθης δημιουργήθηκε καθώς ο νόμος δεν το δικαιολογεί απ’ τη στιγμή που υπάρχει κοντινότερη σχολική μονάδα στην περιοχή (Γλαύκης) Απ’ την περιφερειακή διεύθυνση γίνονται ενέργειες προς το υπουργείο προκειμένου να εξαιρεθεί με το σκεπτικό της εξυπηρέτησης των μαθητών, δεδομένου ότι και το μειονοτικό της Ξάνθης υπόκειται σ’ ένα καθεστώς όχι αμιγώς ιδιωτικό και ότι υπάρχουν μεν δίδακτρα όμως οι καθηγητές διορίζονται από το κράτος.